× بستن تبلیغات

























عمومی

عمومی

 آموزش بازی سازی: نکاتی پیرامون بهره‌مندی بهتر از منابع آموزشی

در آخرین مقاله از سری اول مقالات آموزش بازی‌سازی به بررسی نحوه‌ی استفاده از منابع آموزشی پرداخته و سعی می‌کنیم شما را با تعدادی از آن‌ها آشنا کنیم. با ما همراه شوید.

در آخرین مقاله‌ از بخش اول سری مقالات آموزش بازی سازی در نظر داشتیم که به معرفی تعدادی از منابع و مراجع موجود در زمینه‌ی آموزش ابعاد مختلف بازی‌سازی بپردازیم اما به دلیل پراکندگی بیش از حد این منابع و یکی دو دلیل دیگر تصمیم گرفتیم از نگاه دیگری این موضوع را دنبال کنیم. البته تا انتهای مقاله چند مورد جذاب به شما معرفی خواهیم کرد اما هدف اصلی مقاله بیان نکاتی است که خود شما بوسیله‌ی آنان بتوانید به راحتی آنچه را نیاز دارید به دست آورید. به قول معروف تصمیم گرفتیم به جای اینکه ماهی را در اختیار شما قرار دهیم،‌ مهارت ماهی‌گیری را به شما آموزش دهیم تا دیگر از جهت استفاده از منابع آموزشی و نحوه‌ی به کارگیری آن‌ها به مشکل نخورید.

 

معمولا برای هر بخش از فرآیند بازی‌سازی نوع مشخصی از منابع در اولویت قرار می‌گیرد. مثلا در یادگیری بخش‌های مختلف موتورهای بازی‌سازی معمولا سایت‌های خود سازنده‌ها و منابع آموزشی موجود در آن‌ها می‌‌تواند به عنوان اولین و به نوعی جامع‌ترین منبع آموزشی و همچنین محتوایی مورد استفاده قرار بگیرد ولی مثلا در بحث یادگیری نرم‌افزارهای طراحی معمولا مجموعه ویدئو‌های ضبط شده‌ی افراد حرفه‌ای در این زمینه حرف اول را می‌زند. ویدئوهایی که معمولا از سطح‌های ابتدایی شروع کرده و کم‌کم وارد مباحث پیچیده می‌شوند. البته بخشی از منابع را نیز سایت‌های پرسش و پاسخ تشکیل می‌دهند که اگرچه هیچ عنوان آموزشی منسجمی در آن‌ها پیدا نمی‌شود، ‌اما در ادامه و بر حسب تجربه خواهید فهمید که بخش بزرگی از دانسته‌های خود را از طریق آنان کسب خواهید کرد. در یک نگاه کلی اگر بخواهیم مقداری واقع‌بین باشیم باید درک کنیم که امروزه تقریبا در هر موضوعی که بخواهیم می‌توانیم منابع متنی و ویدئویی بسیاری را به دست آوریم که بعضا گستردگی و تنوع همین منابع، موجب سردرگمی مخاطبان می‌شود و حجم بالای آنان مسیر یادگیری را دچار اختلال می‌کند. برای همین توجه به چندین نکته در این شرایط می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

اولین و مهم‌ترین نکته در زمینه‌ی یافتن آموزش این است که تا حد ممکن مسائل مورد نیاز خودتان را بخش‌بندی کرده و از کل‌گویی پرهیز کنید. به طور دقیق‌تر اینکه اگر هدف شما ساخت یک بازی دوبعدی با موتور یونیتی و آن هم با یکسری ویژگی‌های مشخص است، نباید کلیدواژه‌ی شما برای جست‌وجوی آموزش «یادگیری موتور یونیتی» یا «ساخت یک بازی دوبعدی با یونیتی» باشد. این کلیدواژه بسیار کلی و مبهم است و آموزش‌هایی که برای شما فهرست می‌شود می‌تواند در هر زمینه‌ی باشد. حتی اگر همانند کلیدواژه‌ دوم مقداری هم به موضوع نزدیک باشد اما معلوم نیست که هدف سازنده‌ی آموزش و بازی که او می‌سازند چقدر به هدف ما و بازی که می‌خواهیم بسازیم نزدیک است و برای همین ممکن است از مجموع ۱۰ ساعت ویدئوهای آموزشی آن فرد، تنها یکی دو ساعت آن به کار ما بیاید.

اولین و مهم‌ترین نکته در زمینه‌ی یافتن آموزش این است که تا حد ممکن مسائل مورد نیاز خودتان را بخش‌بندی کرده و از کل‌گویی پرهیز کنید

مثلا بازی Floppy Bird را در نظر بگیرد و فرض کنید که می‌خواهیم آن را با موتور یونیتی بسازیم. تنها کافی است برای این بازی جدای از آشنایی اولیه با موتور بازی‌سازی، بخش‌هایی از قبیل ورودی گرفتن از صفحه‌ی لمسی، نحوه‌ی کار با اسپرایت‌ها و همچنین استفاده از فیزیک دوبعدی در یونیتی را یاد بگیریم. شاید موارد گفته شده دقیقا اسم همان بخش در یونیتی را نشان‌ ندهند اما دقیقا مشخص می‌کنند که ما باید چه مواردی را از این موتور یادبگیریم. این‌گونه یادگیری از چند جهت اهمیت دارد. اول اینکه دیگر شما بی‌جهت روی موضوعاتی که فعلا به کار شما نمی‌آید وقت نگذاشته و به جای آن می‌توانید بیشتر روی پروژه‌ي خودتان وقت بگذارید. و دوم اینکه پس از رعایت چندین باره‌ی این مهم مشاهده خواهید کرد که چگونه و آن هم به صورت پروژه محور، توانسته‌اید بخش زیادی از یک موتور پیچیده را یاد بگیرید، چیزی که در واقعیت باید برای یادگیری آن هزینه‌ی بسیاری کنید. در این زمینه بسیار پیش می‌آید که افراد بدون هدف سعی می‌کنند صفر تا صد یک نرم‌افزار یا یک موتور بازی‌سازی را یاد بگیرند که کار بسیار غلطی است و هیچ‌گاه نتیجه‌بخش نیز نخواهد بود. جدای از این بسیاری از نرم‌افزارها چند کاربرده هستند و منطقی نیست که بخواهیم با چنین سیاستی به یادگیری این نرم‌افزار بپردازیم. برای همین اولین گام در زمینه‌ی مراجعه به منابع و مراجع آموزشی مشخص کردن دقیق و مورد نیاز‌های خودمان است.

نکته‌ی بعدی توجه به جایگاه و کاربرد انواع آموزش‌های تولیدی است. شاید بیشتر ما مخاطب آموزش‌هایی هستیم که توسط افرادی خارج از تیم توسعه‌ی نرم‌افزار مورد نظر ما تولید شده‌اند (همانند آموزش‌های سایت‌های Tutplus،  Pluralsight و Lynda) اما امروزه بخش مهمی از آموزش‌های هر نرم‌افزار را آموزش‌های سازندگان آن نرم‌افزار دربرمی‌گیرد. معمولا اگر به دنبال مواردی از این قبیل هستید که فلان نرم‌افزار چه قابلیت‌هایی دارد یا مثلا فلان ابزار موجود درون نرم‌افزار چه کارهایی می‌تواند انجام دهد،‌ بهتر است اولویت شما مراجعه به آموزش‌های آماده شده توسط سازنده‌ی نرم‌افزار باشد که معمولا درون سایت سازنده و در صفحه‌ی نرم‌افزار مورد نظر قرار داده شده است. اما اگر به دنبال یادگیری یک روش و یا تکنیک برای انجام یک فرآیند درون نرم‌افزار هستید، بهتر است که از آموزش‌های نوع دوم استفاده کنید. معمولا سازنده‌ها بهتر از هر کس دیگری با قابلیت‌ها و محدودیت‌های ابزارهای تولیدی خودشان آشنایی دارند و به دلایل کاملا واضح تجاری نیز سعی می‌کنند در ساده‌ترین حالت ممکن محصول خود و ابزارهای درون آن را معرفی کرده و در مورد توانایی‌های آنان برای مخاطبان خود صحبت کنند. برای همین معمولا بهترین گزینه برای رسیدن به پاسخ این سوال که «این ابزار به چه کاری می‌آید؟»، مراجعه به اسناد و آموزش‌های سازنده‌ی نرم‌افزار است.

اما در مقابل اگر به دنبال یافتن پاسخی برای سوال‌هایی از این قبیل هستید که «فلان موضوع به چه روشی انجام می‌شود؟» یا «فلان نمونه با چه روشی تولید شده است؟» بهتر است به آموزش‌هایی مراجعه کنید که توسط حرفه‌ای‌ها و علاقمندان آن نرم‌افزار تهیه شده است. دلیل آن هم کاملا واضح است. مثلا هیچ‌گاه سازنده‌ها در زمینه‌ی تکنیک‌های مدل‌‌سازی آموزش تهیه نمی‌کنند اما اگر به ویدئوهای معرفی‌های نرم‌افزارهای آنان نگاه کنید مشاهده می‌کنید که می‌گویند شما با این ابزار درون نرم‌افزار ما می‌توانید مدل‌سازی را با فلان روش انجام دهید. حال شما آزادید که فلان روش را از منبع دیگری یادگرفته و از این ابزار استفاده کنید.

البته در مورد موتورهای بازی‌سازی این مسئله مقداری متفاوت است. به دلیل رقابت همیشگی که میان موتورهای بازی‌سازی در جریان است، معمولا سازنده‌های آنان مجموعه‌های کاملی از آموزش‌های مرتبط با موتور خود را منتشر می‌کنند تا هر کسی بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن حداقل با اصول اولیه کار با موتور بازی‌سازی آنان آشنا بشود. تنها کافی است نگاهی به بخش‌های آموزشی مربوط به دو موتور بازی‌سازی یونیتی و آنریل بیاندازید تا این موضوع را درک کنید (برای رفتن به صفحات مربوطه می‌توانید روی نام هر موتور کلیک کنید). در بخش‌ آموزشی هر دوی این موتورها جدای از اسناد و ویدئوهای فراوان آموزشی که وجود دارد، نمونه‌های از پیش ساخته شده‌ای هم وجود دارد که بسیار کاربردی هستند. البته در این زمینه موتور آنریل یک سر و گردن از یونیتی جلوتر است و واقعا نمونه‌های از پیش ساخته شده‌ی آن متنوع‌تر و چشم‌نوازتر هستند. شما به راحتی می‌توانید این نمونه‌ها را به رایگان دریافت کرده و با آنان بسیاری از مفاهیم به خصوص پیچیده را در عمل یاد بگیرید یا از مصالح به کار رفته در ساخت آنان استفاده کرده و بازی خودتان را بسازید. با این حال باز هم نمی‌توان از تاثیر آموزش‌های موجود در سراسر وب صرف نظر کرد اما توجه داشته باشید که بیشتر برای یادگیری روش‌ها و تکنیک‌ها سراغ چنین آموزش‌هایی بروید و به دنبال این نباشید که صفر تا صد انجام یک کار را از طریق آن‌ها فرابگیرد. شخصا معتقدم اگر هر فرد در کنار پشتکار کافی، ذهن گیرایی هم برای یادگیری مفاهیم داشته باشد، به راحتی می‌توان به وسیله‌ی آموزش‌های خود سازنده‌ها و اسناد درون سایت سازنده، بخش بزرگی از هر نرم‌افزار را یاد گرفت. البته مطالعه‌ی محض کافی نیست و باید چندین برابر مدت زمان آموزش‌ها را به تمرین عملی پرداخت.

unreal engine

مسئله‌ی بعدی در این زمینه این است که بخش مهمی از دنیای بازی‌سازی را مهارت‌های مختلفی در برمی‌گیرد که هویتی مهم‌تر از نرم‌افزارها و موتورهای بازی‌سازی دارند. مثلا طراحی یک مرحله چیزی نیست که در گرو کار با موتور یونیتی یا آنریل باشد، بلکه مهارتی است که هر فرد در چینش مراحل و طراحی بخش‌های مختلف بازی در اختیار دارد. جامع‌ترین منابعی که در این مشاهده کردم کتاب‌هایی است که در این زمینه نوشته شده‌اند. شما آزادید که در این زمینه در وب جست‌وجو کنید و ببینید که آیا همانند نرم‌افزارها و موتورهای بازی‌سازی مجموعه‌ی منسجمی در زمینه‌ی آموزشی مثلا طراحی مرحله یا طراحی سیستم‌های ارتقا وجود دارد. در این زمینه‌ها مطالب پراکنده بسیار است اما اینکه مجموعه‌ی منسجمی در این زمینه وجود داشته باشد،‌ شخصا هنوز مشاهده نکردم مگر اینکه منبع مورد نظر یک کتاب باشد. در این کتاب‌ها که تقریبا نسخه‌ی الکترونیکی همه‌ی آن‌ها موجود است، از پایه‌ترین مسائل موجود در زمینه‌ی طراحی بازی از قبیل تحلیل رفتار مخاطب و ... تا هماهنگی بخش‌های مختلف بازی صحبت شده است. باید درک کنیم که بعضی از موضوعات همانند مهارت طراحی یک بازی چیزی نیست که در قالب یک سری ویدئوی چند قسمتی گنجانده شده و برای فروش قرار داده شود. در این زمینه بخشی از مطالب را کارهای تحقیقی و بخشی دیگر را موارد تجربی تشکیل می‌دهد که حاصل تمامی این‌ها سرانجام در بهترین شکل خود یعنی یک کتاب گردآوری شده و سپس در اختیار شما قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با مطالعه این کتاب‌ها و سپس عملی کردن آن‌ها در یک پروژه، قدم‌های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک طراح بازی را بردارید. معمولا برای رسیدن به این مهم باید حداقل یا یک موتور بازی‌سازی نیز آشنا باشید که می‌توانید براساس گفته‌های قبلی آن را نیز یاد بگیرید.

اما از کتاب‌هایی که در این زمینه وجود دارند می‌توانیم به The Art of Game Design اثر Jesse Schell ، همچنینGame Mechanics: Advanced Game Design اثر Ernest Adams و Joris Dormans و  Ultimate Game Design اثر McGraw-Hill اشاره کنیم. البته کتاب‌های مشهور دیگری هم وجود دارد اما دلیل معرفی این سه مورد در کنار ویژگی‌های شاخص هر کدام، امکان دسترسی به نسخه‌های رایگان الکترونیکی آنان است. البته باید توجه کنید که کسب مهارت‌هایی از قبیل طراحی مرحله یا به طور کلی‌تر طراحی بازی بیشتر از آنکه متکی بر دانش نظری باشد، تکیه بر تجربه‌ی عملی دارد اما برای کسانی که می‌خواهند در این زمینه اطلاعت ارزشمندی به دست آورند، این سه کتاب می‌تواند بسیار کارگشا باشند. البته در کنار این کتاب‌ها می‌توانید به کانال گروه Extra Credit در یوتیوب هم مراجعه کنید که مطالب بسیار جالبی را در این زمینه آماده و منتشر می‌کند.

art of game design

اما از تمامی موارد گفته شده تا الان که بگذریم باید توجه داشته باشید که بخش با ارزشی از دانسته‌های شما در تقابل با مشکلات ریز و درشتی شکل می‌گیرد که در حین فرآیند توسعه بازی با آن‌ها مواجه خواهید شد و بعضا برای یافتن راه‌حل آنان مجبور می‌شوید ساعت‌های فراوانی را به مانیتور خود خیره شوید. البته توصیه ما به شما این است که هیچ‌گاه بیش از یک یا دو ساعت زمان را صرف مشکلی که آن را درک نمی‌کنید نکنید و به جای آن سعی کنید پاسخ پرسش خود را از طریق دیگران به دست آورید. در ۹۹/۹۹ درصد مواقع شما اولین کسی نیستید که با چنین مشکلاتی روبرو می‌شوید و برای همین کسانی قبل از شما برای یافتن پاسخ اقدام کرده‌اند. بسته به زمینه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید سایت‌های مختلفی وجود دارد و شما می‌توانید در آن‌ها به دنبال راه‌حل مشکل خود باشید. مثلا در زمینه‌ی برنامه‌نویسی سایتStackoverflow بسیار معروف است. همچنین در زمینه‌ی توسعه بازی سایت gamedev می‌تواند گزینه‌ی مناسبی در این زمینه باشد اما موضوعی که از تمامی این زمینه‌ها مهم‌تر است، نحوه‌ی پرسیدن یک سوال خوب است. اگر شما بتوانید چنین مهارتی را کسب کنید، نه تنها می‌توانید تمامی مشکلات خود در زمینه‌ی توسعه‌ی یک بازی را به سرعت برطرف کنید، بلکه در دیگر زمینه‌های موجود در زندگی خودتان نیز می‌توانید بسیار موثرتر عمل کنید. برای آشنایی بهتر با موضوع «چگونه یک سوال خوب بپرسیم؟» می‌توانید مطالب موجود در این آدرس یا این آدرس را مطالعه کنید.

هیچ‌گاه بیش از یک یا دو ساعت زمان را صرف مشکلی که آن را درک نمی‌کنید نکنید و به جای آن سعی کنید پاسخ پرسش خود را از طریق دیگران به دست آورید

 

اگرچه منابع آموزشی بسیار متنوعی در زمینه‌ی بازی‌سازی وجود دارد اما دو مسئله مهم در این زمینه وجود دارد. اول اینکه بازی‌سازی در دنیا به نسبت دیگر موضوعات شاخه‌ی جوانی است و برای همین مجموعه‌های آموزشی در این زمینه بیشتر پیرامون یادگیری نرم‌افزارها و موتورهای بازی‌سازی ساخته شده است که مسائل اصلا پیچیده‌ای نیستند. اما در مقابل برای یادگیری مهارت‌هایی همانند طراحی مرحله باید بیشتر بر تجربیات خودتان متکی باشید و مطالب در این زمینه به نسبت بخش‌های دیگر بسیار محدودتر است. نکته‌ی دوم هم این است که منابع فارسی در این زمینه بسیار محدود است و شما برای بهره‌مندی از منابع بیشتر به ناچار باید در زمینه‌ی زبان انگلیسی مهارت داشته باشید.

به عنوان سخن پایانی باید بیان کنیم اگرچه شاید مطالب گفته شده در بخش اول سری مقالات آموزش بازی‌سازی بسیار محدود و مختصر بود اما سعی ما بر این بوده که تا حد ممکن شما را با جنبه‌های مختلف توسعه‌ي یک بازی آشنا کرده و در حد توان این مسیر تاریک را برای شما روشن کنیم. گفتنی است که در آینده‌ای نزدیک با سری جدید مقالات آموزش بازی‌سازی و پرداخت عمیق‌تر به موضوع بازی‌سازی در خدمت شما خواهیم بود.  

 

نوشته شده در شنبه 19 اسفند 1396ساعت 11:23 توسط افسانه عبدالهی|

 ویندوز فون 8.1 معرفی شد: مرکز اعلانیه‌ها، دستیار صوتی کورتانا و کاشی‌های زنده‌تر

مایکروسافت بالاخره در نطق اصلی کنفرانس BUILD 2014 از نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز فون رونمایی کرد. در این مقاله به آنچه مایکروسافت در ویندوز فون 8.1 اضافه کرده است می‌پردازیم. با زومیت همراه باشید.

مرکز اعلانیه‌ها Action Center

مایکروسافت از ویندوز فون با عنوان سیستم‌عاملی که بیشترین قابلیت شخصی سازی را دارد یاد کرد. مایکروسافت بالاخره مرکز اعلانیه‌ها را به ویندوز فون اضافه کرد تا کاربر بتواند تمام نوتیفیکیشن‌ها را در یک بخش مشاهده کند. این بخش که Action Center نام گذاری شده شباهت زیادی به آنچه در اندروید تجربه کرده‌ایم، دارد. برای فعال سازی این بخش تنها کافی است که انگشت خود را از بالای صفحه نمایش به سمت پایین بکشید تا بتوانید اعلانیه مربوط به ایمیل جدید، فیس‌بوک و موارد مشابه را یکجا مشاهده کنید. همچون بخش اعلانیه‌های اندروید، در این ویندوز فون ۸.۱ دکمه‌های دسترسی به تنظیمات سریع مانند فعال نمودن حالت Airplane، بلوتوث، وای-فای و غیره نیز در بخش Action Center اضافه شده‌اند.

ٌWindows Phone 8.1

صفحه قفل پویاتر

مایکروسافت امکان سفارشی نموده صفحه قفل گوشی را نیز در ویندوز فون ۸.۱ اضافه کرده است. مایکروسافت API مربوط به صفحه قفل گوشی را تهیه نموده و در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد تا بتوانند از امکانات آن در اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند.

کاشی‌های زنده‌تر

از آنجایی که رزولوشن صفحه نمایش تلفن‌های هوشمند مجهز به ویندوز فون افزایش یافته، مایکروسافت تغییرات مثبتی را در کاشی‌های زنده رابط کاربری ویندوز فون ایجاد کرده است. در ویندوز فون ۸.۱ کاربر می‌تواند در سه ستون کاشی‌ زنده را داشته باشد. همچنین امکان انتخاب تصویر پس زمینه برای صفحه استارت نیز میسر شده است. پیش از انتخاب پس زمینه کاربر می‌تواند بخشی از آن را برش بزند و براساس سلیقه خود تصویر پس زمینه را شکل دهد.

دستیار صوتی Cortana

مایکروسافت در ویندوز فون ۸.۱ دستیار صوتی خود را معرفی کرد تا وارد رقابت با سیری اپل یا Google Now شود. کورتانا از موتور جستجوی بینگ مایکروسافت قوت گرفته است و نتایج جستجو و پاسخ پرسش‌های کاربر را از بینگ استخراج می‌کند. کورتانا در قالب یک کاشی زنده فعال است و کاربر می‌تواند از طریق لمس این کاشی به آن دسترسی پیدا کند. البته این تنها یکی از روش‌های دسترسی به دستیار صوتی مایکروسافت است. در واقع کورتانا جایگزین موتور جستجوی سابق ویندوز فون شده است و از طریق دکمه جستجو نیز فعال می‌شود.

Cortana wp81

کورتانا قادر است تا از طریق دستورات صوتی، متن تایپ کند، پیامک ارسال کند، یاددشت‌برداری نماید، یک یادآوری جدید ایجاد نماید، قرار ملاقات تنظیم کند و زنگ هشدار را در ساعت مورد نظر کاربر تنظیم کند. کورتانا به واسطه یک API در دسترسی توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد تا بتوانند از دستیار صوتی مایکروسافت در نرم‌افزارهای خود بهره ببرند. مایکروسافت همچنین اعلام کرد که با برخی از تولیدکنندگان برای گسترش استفاده از کورتانا همکاری خود را آغاز کرده است تا در محصولات آن‌ها از توان این دستیار صوتی استفاده شود. فیس بوک و هولو پلاس از جمله شرکای مایکروسافت هستند که قرار است از Cortana در محصولات خود استفاده نمایند. کورتانا همچنین دارای یک نوت‌بوک است که علایق کاربر را در آن ذخیره می‌کند تا از این اطلاعات برای ارایه پاسخ سفارشی به کاربر استفاده نماید. کورتانا به مرور از کاربران یاد می‌گیرد و هوشمندتر می‌شود. کورتانا نتایج جستجو را در قسمت پایین صفحه، نمایش می‌دهد.

ms build 2014 windows phone joe belfiore appointment-100259147-orig

 کورتانا همچون سیری یا گوگل Now قادر است به سوالاتی همچون «موز چقدر کالری دارد» یا «وضعیت آب و هوا در تهران چگونه است»، «حالا آن را به سلسیوس نمایش بده»، «به کلوین چقدر است؟» «یاد من بنداز تا وقتی رسیدم خانه برای همسرم غذا درست کنم» «یادم بنداز وقتی با خواهرم تلفنی صحبت کردم درباره حیوان خانگیش از او سوال بپرسم»

کورتانا قادر است از توان اسکایپ نیز استفاده کند و تماس تلفنی یا تصویری را از طریق اسکایپ برقرار نماید. کاربر همچنین می‌تواند به اطلاعات موجود در فیس‌بوک نیز از طریق کورتانا دسترسی داشته باشد. مثلا می‌تواند از کورتانا بپرسد: «فیس بوک، چه خبر از تری مرسون» سپس صفحه فیس‌بوک تری مرسون نمایش داده می‌شود.

ویندوز فون برای کاربران شرکتی

مایکروسافت در کنفرانس BUILD امروز خود اعلام کرد که همواره کاربران شرکتی و آن‌هایی که اهل کسب و کار هستند،‌ مورد توجه این شرکت بوده‌اند. در ویندوز فون ۸.۱ بالاخره امکان ساخت کانکشن VPN میسر شد تا شرکت‌ها بتواند از طریق آن ارتباط امن و مطمئن را با کارمندان خود برقرار کنند. در نسخه جدید ویندوز فون پشتیبانی از رمزگذاری s/mime نیز اضافه شده است. وقتی پیغامی را با ویندوز فون ۸.۱ ارسال می‌کنید می‌توانید از سیستم‌عامل بخواهید تا آن را رمزگذاری کند. به این ترتیب پیام‌های محرمانه شما بصورت کاملا امن ارسال خواهند شد.

فروشگاه ویندوز فون

مایکروسافت در فروشگاه اپلیکیشن‌های ویندوز فون نیز تغییراتی را داده است. ابتدا وقتی وارد فروشگاه می‌شوید، اپلیکیشن‌هایی که از نظر مایکروسافت خاص هستند لیست می‌شوند، سپس اگر به سمت چپ صفحه را لمس کنید، اپلیکیشن‌هایی سفارشی مطابق با سلیقه شما نمایش داده می‌شوند، اپلیکیشن‌‌هایی که شباهتی با آنچه شما قبلا برروی تلفن ویندوز فونی خود نصب کرده‌اید، دارند. دسترسی به اپلیکیشن‌های برتر مجانی، پولی، و آنهایی که در حال رشد هستند نیز ساده‌تر شده است.

از دیگر تغییرات ایجاد شده در ویندوز فون ۸.۱ می‌توان به اضافه شدن حالت نمایش هفتگی در نرم‌افزار تقویم، بهبود نرم‌افزارها Battery Saver, Data Sense و Storage Sense اشاره کرد. در نسخه جدید ویندوز فون قابلیت تازه‌ای به نام Wi-Fi Sense نیز اضافه شده است که به کاربر کمک می‌کند تا به شبکه های خوب وای-فای متصل شود. مثلا از بین شبکه‌های وای‌-فای اطراف کاربر بهترین و مطمئن‌‌ترین شبکه را پیشنهاد می‌دهد.

در ویندوز فون ۸.۱ قابلیتی به نام Shape Writing اضافه شده است که شبیه به صفحه کلید Swype اندروید عمل می‌کند و کاربر می‌تواند با کشیدن انگشت خود برروی صفحه متن مورد نظر خود را تایپ کند. این روش سرعت تایپ با صفحه کلید لمسی را تا چند برابر افزایش می‌دهد. دمویی که مایکروسافت برای این قابلیت به نمایش گذاشت تا ۹۰ درصد کلمات را درست تشخیص می‌داد.

ms build 2014 windows phone joe belfiore mariners-100259148-orig
ویندوز فون ۸.۱ به زودی در دسترس کاربران تلفن‌های ویندوز فونی قرار می‌گیرد و تلفن‌های آینده مبتنی بر این سیستم‌عامل نیز همگی از آن بهره خواهند برد. علاوه بر شرکای سخت‌افزاری کنونی مایکروسافت که به تولید ابزار‌های ویندوزفونی مشغولند، کمپانی‌های Prestigio و Micromax نیز به این مجموعه اضافه شده‌اند که باید در ماه‌های آتی شاهد عرضه‌ی محصولات ویندوزفونی این کمپانی باشیم.

نوشته شده در شنبه 19 اسفند 1396ساعت 11:21 توسط افسانه عبدالهی|

تصویری از سرفیس فون مایکروسافت فاش شد

از زمانی که سری محصولات سرفیس مایکروسافت تولید شده‌اند در کنار نام سرفیس پرو و سرفیس بوک همواره علاقمندان شرکت مایکروسافت در انتظار سرفیس فون هم بوده‌اند و بسیاری از طراحان، تصاویری از طرح احتمالی این گوشی هوشمند را نشان داده‌اند و بسیاری از افراد گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با مشخصات سخت افزاری آن داشته‌اند؛ با این حال مدیران شرکت مایکروسافت همواره در مورد وجود چنین محصولی سکوت کرده‌اند. 

پس از سکوت طولانی در رابطه با این گوشی هوشمند حالا باز هم نام Surface Phone بر سر زبان‌ها افتاده است. به تازگی مشخصات سخت افزاری سه مدل گوشی سرفیس فون در منابع خبری منتشر شده است که همگی به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۰ که هنوز به بازار عرضه نشده مجهز هستند. 

وجود چنین محصولی از سری سرفیس که بخواهد کاربران حرفه‌ای گوشی‌های ویندوزی را با سخت افزار قدرتمند پشتیبانی کند، بعید به نظر نمی‌رسد. از سوی دیگر این گوشی هوشمند احتمالا زودتر از سال آینده معرفی نخواهد شد که اگر این طور باشد استفاده از پردازنده‌ای مانند اسنپدراگون ۸۳۰ دور از دسترس نخواهد بود. 

منبعی که مشخصات این ۳ گوشی هوشمند سرفیس فون را منتشر کرده پیش از این هم تصویری از لومیا ۸۵۰ منتشر کرده بود و حتی قبل‌تر از آن رندرهایی از لومیا ۶۵۰ منتشر کرده بود که بعدها با معرفی لومیا ۶۵۰ مهر تاییدی بر تصاویر منتشر شده از سوی این منبع زده شد؛ از این رو تا حدودی می‌توانیم به مشخصات منتشر شده از سوی این منبع اعتماد کنیم. با این حال هنوز به طور دقیق نمی‌توان گفت که آیا این تصاویر واقعا برگرفته از طراحی مایکروسافت است یا این که از سوی علاقمندان و طرفداران مایکروسافت طراحی شده است. 

در این تصویر گوشی هوشمند را درون یک قاب کیبوردی می‌بینیم که یادآور کاور Surface Touch است که تولید آن متوقف شد و یک پورت USB از نوع C نیز در پایین قرار دارد. جک هدفون در بالا و البته ماژول دوربین آشنا با فلش دوگانه در پشت خودنمایی می‌کنند. 

هر چند هنوز هم در مورد این که سرفیس فون در نهایت چنین ظاهری داشته باشد، کمی تردید داریم با این حال تصور نمی‌کنیم مایکروسافت تغییرات بنیادینی در زبان طراحی خود بدهد. اگر این تصویر واقعا متعلق به سرفیس فون باشد، نظر شما در مورد طراحی سرفیس فون چیست؟

نوشته شده در شنبه 19 اسفند 1396ساعت 11:20 توسط افسانه عبدالهی|

 دانلود کنید: مایکروسافت نسخه اندروید نرم‌افزار SkyDrive را منتشر کرد

مایکروسافت به وعده خود عمل کرد و نرم‌افزار اندروید برای دسترسی به فضای ابری اسکای‌درایو را منتشر کرد. دانلود این نرم‌افزار برای عموم رایگان است و کاربران اندروید می‌توانند از طریق آن به فایل‌ها و اسناد موجود در فضای ابری دسترسی داشته و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارند.

اپلیکیشن اسکای‌داریو اندروید قابلیت آپلود همزمان چند فایل را در کنار دسترسی به فایل‌های موجود در فضای ابری میسر می‌کند.

مایکروسافت از نرم‌افزارهای ثانویه برای دسترسی به اسکای‌درایو اندروید پشتیبانی می‌کند. با عرضه نسخه اندروید Skydrive، کاربران سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله ویندوز، ویندوز فون، iOS و اندروید امکان دسترسی به اسناد خود در فضای ابری را دارند.

مایکروسافت همچنین اعلام نموده که در حال توسعه SkyDrive و اضافه کردن سطل بازیافت (Recycle Bin) برای بازگرداندن فایل‌های حذف شده است تا اگر کاربر بصورت تصادفی فایلی را حذف کرد بتواند آن را بازیابی کند.

نوشته شده در شنبه 19 اسفند 1396ساعت 11:19 توسط افسانه عبدالهی|

 سریع‌ترین روش برای بستن اپلیکیشن‌های در حال اجرا در ویندوز

روش‌های متنوعی برای بستن‌ نرم‌افزارهای در حال اجرا و خاموش‌ نمودن رایانه وجود دارد. به کمک بعضی از این روش‌ها، انجام این کار بسیار به سرعت و تنها به کمک تعداد انگشت‌شماری از کلیدها انجام می‌شود. برای مثال به کمک این راهکارها می‌توانید تمام اپلیکیشن‌های فعال رایانه خود را در عرض چند ثانیه بسته و تنها به کمک سه کلید آن را خاموش کنید. برای آشنایی با این روش‌ها با این مقاله از زومیت همراه باشید.

برای خاموش کردن رایانه خود عجله دارید؟ راهکار بسیار ساده‌است. در ادامه با دو روش کاربردی به کمک میانبرهای صفحه‌کلید برای انجام این کارها آشنا خواهید شد.

بستن تمام اپلیکیشن‌های باز

یکی از روش‌های کمتر شناخته شده برای انجام این‌کار به کمک چند کلیک و در کمترین زمان ممکن به شرح زیر است:

کلیدهای‌ ترکیبی Alt+Ctrl+Delete را بفشارید و سپس با فشردن Alt+T، تب Application در ابزار Task Manager را اجرا کنید. بر روی فلش رو‌ به‌ پایین کلیک کرده و سپس با نگه‌ داشتن کلید Shift و فشردن مجدد فلش‌ رو‌ به‌ پایین، تمام اپلیکیشن‌های لیست شده در پنجره را انتخاب کنید. هنگامی‌که همه اپلیکیشن‌ها انتخاب شدند ابتدا کلیدهای‌ترکیبی Alt+E و سپس کلیدهای‌ ترکیبی Alt+F را فشرده و در پایان پنجره را ببندید.

برای افراد حرفه‌ای، انجام این هفت مرحله، می‌تواند در ۱۰ ثانیه انجام شود.

اگر به خاطر سپردن کلیدهای‌ترکیبی برای شما مشکل است، کلید Alt را فشار دهید تا زیر حروف دستورالعمل‌ها خط کشیده شده و بتوانید گزینه مورد نظر را ببینید.

چند روش برای خاموش نمودن رایانه

در پایان یک روز کاری، آخرین فعالیت کاری شما، احتمالاً فشردن کلید پاور، برای خاموش نمودن رایانه است. شاید هم از منوی استارت، گزینه Shut Down را انتخاب می‌کنید.

اما، روش‌های دیگری نیز وجود دارد، که به کمک آن‌ها و بدون اینکه دست خود را از روی صفحه‌کلید جدا کنید، می‌توانید رایانه خود را خاموش نمایید.

در ویندوز ۷، ابتدا کلید Windows و سپس کلید جهت‌نمای راست را فشرده و سپس کلید Enter را بزنید. در ویندوز ویستا، ابتدا کلید Windows را بزنید، پس از آن سه بار کلید جهت‌نمای راست و سپس کلید U را فشار دهید. در ویندوز XP هم بعد از فشردن کلید Windows، دو بار کلید U را فشار دهید.

با انجام این کار، ویندوز از شما می‌خواهد، در صورت لزوم فایل‌ها را پیش از خاموش شدن رایانه ذخیره کنید. همان‌ چیزی که بعد از فشردن دکمه پاور و انتخاب گزینه Shut Down از منوی استارت نیز نمایش داده می‌شود.

کاربران مک هم می‌توانند از تکنیک‌های مشابهی استفاده کنند.

برای باز شدن پنجره Shut Down در مک، کلیدهای‌ ترکیبی Control+Eject را فشار دهید. برای بردن مک را به حالت خواب (Sleep)، از کلیدهای‌ترکیبی Option+Command+Eject استفاده کنید. برای بستن اپلیکیشن‌های در حال اجرا و راه‌اندازی مجدد مک، از کلیدهای‌ترکیبی Control+Command+Eject استفاده کنید. در این مرحله و پیش از راه‌اندازی مجدد، باید فایل‌های در حال اجرا را ذخیره کنید. برای بستن اپلیکیشن‌های در حال اجرا و خاموش نمودن رایانه از کلیدهای‌ترکیبی Control+Option+Command+Eject استفاده کنید. در این مرحله هم باید فایل‌های تغییر یافته پیش از خاموش شدن مک، ذخیره شوند.

در بعضی از سازمان‌ها، برای انجام بروزرسانی‌ و پشتیبان‌گیری در نیمه‌های شب، از کاربران خواسته می‌شود که رایانه خود را خاموش نکنند. از این‌رو می‌توانید رایانه خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که با فشردن کلید پاور، دستگاه شما به حالت‌ هایبرنیت (Hibernate) و یا آماده‌باش (Stand By) برود.

برای دسترسی به بخش تنظیمات پاور (Power Option)، کلید Windows را فشرده و سپس عبارت Power Option را تایپ کرده و کلید Enter را بفشارید. در پنجره باز شده و در سمت چپ گزینه «Choose what the power buttons do» را انتخاب کنید. حالا از منوی کنار گزینه When I press the power button، از میان گزینه‌های Shut Down ،Hibernate ،Sleep و یا Do nothing، گزینه دلخواه خود را انتخاب کنید.

close-all-1

نوشته شده در شنبه 19 اسفند 1396ساعت 11:19 توسط افسانه عبدالهی|

 اپل لیست برترین بازی، نرم افزار، کتاب و فیلم‌های سال 2012 را منتشر کرد

اپل لیستی از برترین‌ شاخه‌های مختلف را بصورت دسته بندی شده، منتشر کرده است. عناوین انتخاب شده که به نظر اپل برترین‌های سال هستند براساس محبوبیت آنها در آیتیونز گردآوری شده‌اند. اگر کاربر آیفون، آیپد یا آیپاد تاچ باشید با یک نگاه به این لیست به راحتی با بهترین اپلیکیشن‌ها یا کتاب و فیلم‌های سال آشنا خواهید شدو در صورت تمایل می‌توانید نسبت به خرید یا دانلود آنها اقدام کنید.

شاید لیست انتخاب شده توسط اپل خیلی دقیق نباشد اما عناوین انتخاب شده همگی جزو محبوب‌ترین‌های دنیا هستند. حتی اگر کاربر اندروید یا پلتفرم‌های دیگر باشید باز هم لیست منتشر شده توسط اپل به درد شما هم خواهد خورد، چون بسیاری از اپلیکیشن، کتاب یا فیلم‌های لیست شده برای کاربران پلتفرم‌های دیگر نیز عرضه شده‌اند.

اپل عنوان برترین نرم افزار سال را به Action Movie FX اختصاص داده است، نرم افزاری که به ویدیوهای گرفته شده توسط آیپد و آیفون، افکت‌های سینمایی اضافه می‌کند. این نرم افزار در دسامبر پیش برای اولین بار عرضه شد و نسخه 2 آن نیز در اکتبر پیش ارائه گردید.

اپل عنوان برترین بازی سال را نیز به بازی محبوب و خوش ساخت Rayman Jungle Run اختصاص داده است. محصول یوبی‌سافت که معمولا در تمام پلتفرم‌ها از جمله کنسول‌های بازی محبوب است.

app best 2012

پرفروش‌ترین فیلم‌های آیتیونز به ترتیب عبارتند از:

  • The Hunger Games
  • 21 Jump Street
  • Misson: Impossible
  • The Avengers
  • Driver 2011
  • Sherlock Holmes
  • The Ides of March
  • The Girls with Dragon Tattoo

برای مشاهده لیست کامل انتخاب‌های سال اپل به این آدرس مراجعه کنید، البته برای دسترسی به این لیست می‌بایست نرم افزار آیتیونز برروی کامپیوتر شما نصب باشد.

نوشته شده در شنبه 19 اسفند 1396ساعت 11:18 توسط افسانه عبدالهی|

 5  نرم افزار هفته برای اندروید: از اطلاع رسانی حبابی تا بازی پرورش ماهی

5 برنامه این هفته که در ادامه توضیحات مربوط به آنها را به همراه لینک دانلود هر کدام مشاهده خواهید کرد به شما کمک می کنند تا اطلاع رسانی ها (Notification) ها را به شکل بهتری مشاهده کنید، ساعت و زنگ هشدار بهتری داشته باشید، محتوای مورد نیاز خود را راحت تر بین ابزارهای مختلف به اشتراک گذاشته و آنها را حفظ کنید و با دو بازی جذاب بیشتر سرگرم شوید.

Alarm Clock Xtreme برای اندروید 2.0 به بالا

Alarm Clockاین نرم افزار بهترین و محبوب ترین نرم افزار ساعت و زنگ هشدار برای اندروید است. از امکانات Alarm Clock Xtreme می توان به امکان پخش موزیک به جای صدای زنگ، پخش تصادفی از لیست موزیک ها، امکان غیرفعال شدن زنگ با تکان دادن گوشی و رابط گرافیکی کاربرپسند اشاره کرد.

Notification Bubbles برای اندروید 1.5 به بالا

Notification این نرم افزار به شکل بسیار جذابی آگاه سازی ها (Notifications) را برروی صفحه اصلی نمایش می دهد. هر کدام از Notification ها در داخل یک حباب برروی صفحه نمایش تلفن یا تبلت اندرویدی،نمایش داده می شوند و سپس به سمت بالای صفحه حرکت می کنند. با لمس کردن هر کدام از جباب ها، حباب می ترکد و صفحه مربوط به آگاه سازی نمایش داده می شود. به عنوان مثال اگر تماس از دست رفته داشته باشید تصویر تماس گیرنده در داخل یک حباب نمایش داده می شود و با لمس کردن آن حباب، صفحه مربوط به تماس ها نمایش داده می شود. این نرم افزار قادر است آگاه سازی های مربوط به تماس ها، پیغام ها در فیس بوک، توییتر، جی میل و غیره را در دل حباب نمایش دهد.

Tap Fish برای اندروید 2.0 به بالا

tabfish_mTap Fish یکی از بازی های محبوب آیفون است که به تازگی برای اندروید نیز ارائه شده است. در این بازی آکواریوم های بسیاری زیبایی در اختیار کاربر قرار می گیرد تا تصمیم بگیرد کدام ماهی ها باید رشد پیدا کرده یا به فروش برسند و یا زاد و ولد کنند.

در این بازی جذاب می توانید شاهد رشد ماهی های فوق العاده زیبا باشید و آکواریم خود را با صدف ها و گیاه های مختلف تزئین کنید. فراموش نکنید که آکواریم باید نظافت شود.

Evernote برای اندروید 1.6 به بالا

evernoteاورنوت ابزار اندرویدی شما را به مکمل مغزتان تبدیل می کند. با این نرم افزار می توانید نوشته، آدرس وب سایت ها و متون مختلف را در فضای آنلاین مجانی ذخیره نموده و به شما کمک می کند تا آنها را فراموش نکنید. بزرگترین مزیت اورنوت این است که می توان آن را برروی پلتفرم های مختلف از جمله تلفن های هوشمند، تبلت ها و کامپیوترهای ویندوز و مک نصب و اجرا کرد. حتی مرورگرهای وب نیز از Evernote پشتیبانی می کنند. Evernote قادر است علاوه بر متن عکس و صدا را نیز در خود ذخیره کند. این نرم افزار می تواند در متون موجود در تصاویر نیز جستجو کند.

بازی Doodle Jump برای اندروید 1.6 به بالا

Doodle Android Gameدر این بازی اعتیاد آور تنها باید بپرید! و هر از چندگاهی، شلیک کنید. این بازی که یکی از محبوب ترین های آیفون بوده به تازگی برای اندروید نیز منتشر شده است. در این بازی تنها می بایست تلفن و یا تبلت خود را به طرفین کج کنید تا کارکتر با مزه بازی برروی سطوح درست فرود بیاید. هر چه بیشتر به سمت بالا پرتاب شوید امتیاز بیشتری نیز کسب خواهید کرد.

نوشته شده در شنبه 19 اسفند 1396ساعت 11:17 توسط افسانه عبدالهی|

 بهترین تلفن های موبایل سال 2011

در حالی که آخرین روزهای سال 2011 را سپری می کنیم، زمان خوبی فرا رسیده که نگاهی به اتفاقات به یاد ماندنی در صنعت موبایل و تلفن های هوشمند طی سالی که گذشت بیاندازیم. در سالی که گذشت تعداد زیادی گوشی دو هسته ای روانه بازار شد. بسیاری از ما تجربه ای شگفت انگیزی داشتیم، تجربه کار کردن با تلفن های همراهی که می توانند از نظر قدرت پردازش از برخی از لپ تاپ ها قدیمی قوی تر باشند.

سال 2011 همراه با اتفاقات بزرگی چون ارائه iPhone 4S اپل و Lumia 800 نوکیا همراه بود. اما به طور کلی پلتفرم اندروید گوگل بر بازار تلفن همراه سیطره عظیمی افکند. کمپانی هایی نظیر سونی و سامسونگ با اعتبار بالایی که داشتند به روبات کوچک سبز اندروید رو آوردند و در بازه های مختلف قیمتی، محصولات متنوع را راهی بازار کردند.

در حالی که صحبت بر سر آن است که در سال 2012 شاهد تلفن های همراه چهار هسته ای خواهیم بود، خواندن مقاله را ادامه دهید تا با 10 انتخاب برتر تلفن های هوشمند تولیدی سال 2011 آشنا شوید.

10) HTC Titan 

htc-titan-mainاین اولین تلفن همراه سال 2011 بود که به ویندوز فون 7.5 (مانگو) مجهز شد. نمایشگر 4.7 اینچ بسیار عالی این گوشی که از نوع Super-LCD است، گشت و گذار در وب را تبدیل به کاری کاملا لذت بخش می کند. پردازنده تک هسته ای 1.5 گیگاهرتز، عملکرد مناسب را تضمین می کند.

همچنین حامیان ویندوز فون چیز های دوست داشتنی جدید زیادی که به نسخه جدید این سیستم عامل اضافه شده، در این گوشی تجربه می کنند. کیفیت ساخت تضمین شده و مناسب HTC در این گوشی کاملا مشهود است.

9) Nokia Lumia 800 

nokia-lumia-800احتمالا مهم ترین گوشی مجهز به ویندوز فون تا اکنون، همین باشد. Lumia 800 منادی دوره جدیدی در تاریخ نوکیا است. با وجود طراحی بسیار زیبا، به نظر می رسد، تولید کننده فنلاندی این تلفن هوشمند با هزینه ای کم موفق شده یکی از شیک ترین و توانمندترین گوشی های 2011 را خلق کند.

قاب پلی کربنات چشم نواز نوکیا به شما احساس شخصیت و کلاس بالا می دهد. صفحه نمایش 3.7 اینچ AMOLED آن نیز براق و برجسته است. علاقمندان به عکاسی با وجود آن که عکاسی در این گوشی نیاز به اندکی دقت دارد، از تجربه دوربین 8 مگاپیکسل آن با لنز کارل زایس لذت می برند.

8) Samsung Galaxy Ace قیمت در بازار تهران 325,000 تومان

samsung-galaxy-aceسامسونگ در سال 2011 با ارائه محصولات ارزان قیمتی چون Galaxy Mini و Galaxy Fit همه نوع قیمتی را پوشش داده است تا آن دسته از مشتریان که بودجه پایینی برای خرید گوشی دارند نیز بتوانند از تلفن هوشمند استفاده کنند.

Galaxy Ace کمی بیشتر از خواهر و برادرش که ذکر شدند قیمت دارد اما این قیمت بالاتر آن واقعا ارزشش را دارد. سامسونگ برای آن که گوشی هایی با قیمت پایین تولید کند مجبور است از خیر برخی از امکانات بگذرد اما Galaxy Ace دارای طراحی بدنه درجه یک، عمر باتری زیاد و یک نمایشگر 3.5 اینچ واضح و شفاف است.

اگر شما به تلفن Galaxy S2 علاقمند هستید ولی پول کافی برای خرید آن را ندارید، این یک جایگزین مناسب با قیمتی بسیار معقول است.

7) Sony Ericsson Xperia Ray قیمت در بازار تهران 420,000 تومان

sony-ericsson-xperia-rayبازه قیمت گوشی های هوشمند Xperia سونی اریکسون در سال 2011 بسیار گسترده تر شد و این مدل که قیمت متوسطی دارد یکی از مهمترین محصولات این شرکت است. نمایشگر 3.3 اینچ تنها نقطه ضعف واقعی این گوشی است، اما همین موضوع نیز این امکان را ایجاد کرده که این گوشی جمع و جور، بدنه سبکی داشته باشد که برای آن دسته که نمی خواهند تلفن همراه بزرگی را در جیب کوچکشان قرار دهند، بسیار ایده آل باشد.

به رغم ابعاد کوچک و وزن 100 گرمی Xperia Ray، از نظر ویژگی ها چیزی کم ندارد. یک دوربین 8 مگاپیکسل که ویدئو با کیفیت 720p را ضبط می کند در این گوشی وجود دارد. همچنین از تکنولوژی Exmor R در لنز ها بهره می برد که در نور کم می تواند وضوح عالی ایجاد کند. از طرفی سونی اریکسون اعلام کرده همه گوشی های Xperia عرضه شده در 2011 به اندروید 4.0 به روز رسانی خواهند شد.

6) Sony Ericsson Xperia Arc S  قیمت در بازار تهران 559,000 تومان

sony-ericsson-xperia-arc-sاین مدل، در واقع نسخه بهبود یافته Xperia Arc است که پردازنده سریع تر 1.4 گیگاهرتزی دارد. Arc S گل سر سبد گوشی های اندرویدی سونی اریکسون است. همان طور که از نامش پیداست، دارای طراحی قوسی شکل منحصر به فردی است. نمایشگر 4.3 اینچ آن برای دیدن فیلم و وبگردی بسیار عالی است.

این گوشی همچون Xperia Ray و Xperia Neo، از تکنولوژی Exmor R و یک دوربین 8.1 مگاپیکسل بهره مند است. همچنین می تواند ویدئو را با کیفیت HD 720p ضبط کند. علاوه بر این، با پورت خروجی HDMI این گوشی امکان آن وجود دارد که تصاویر و ویدئوهای خود را در تلویزیون ببینید. همچون سایر گوشی های Xperia عرضه شده در 2011، این مدل نیز دارای اندروید 4.0 خواهد شد.


 

5) HTC Sensation XE قیمت در بازار تهران 780,000 تومان

htc-sensation-xeاین گوشی در واقع نسخه بهبود یافته و به روز شده مدل Sensation است که آن نیز امسال ارائه شد. HTC در طراحی ظاهری تغییری ایجاد نکرده اما یک پردازنده قوی تر 1.5 گیگاهرتز دو هسته و البته یک هدفون فوق العاده Beats که حدود 110 دلار قیمت دارد به آن اضافه کرده است. کیفیت صدای این هدفون لذت بی نظیری را در هنگام گوش دادن به موسیقی به ارمغان می آورد.

حتی اگر لذت موسیقی با این گوشی نظر شما را جلب نکند، HTC Sensation XE امکانات زیادی برای جذب مخاطب دارد. رابط کاربری مشهور Sense از قبل هم بهتر شده و طراحی یک پارچه و زیبای بدنه باعث شده که وقتی آن را در دست می گیریم احساس کنیم واقعا یک گوشی فوق العاده قوی در دست داریم.

4) Samsung Galaxy Nexus قیمت نجومی در بازار تهران 1,100,000 تومان

samsung-galaxy-nexusاین مدل اولین گوشی با اندروید نسخه 4.0 در بازار است. این محصول سامسونگ و گوگل دارای یک پردازنده دو هسته 1.2 گیگاهرتز است و یک صفحه نمایش 4.65 اینچ Super AMOLED دارد. این نمایشگر وضوح 720p دارد و این بدین معناست که ویدئو های HD و تصاویر با کیفیت، کاملا در این نمایشگر خیره کننده و عالی نمایش داده می شوند. گالاکسی نکسوس همچنین دارای اندروید خالص است، یعنی هیچ نرم افزار غیر ضروری و یا پوسته های مخصوص تولید کننده را در آن نصب نشده است.

عرضه Galaxy Nexus همراه با یک باگ بود. هنگامی که گوشی به شبکه 2G متصل بود دکمه های کاهش یا افزایش صدا کار نمی کردند. گوگل برای حل این مشکل یک وصله نرم افزاری منتشر کرد. با احتساب این مشکل به عنواد یک ایراد تقریبا آزار دهنده، گالکسی نکسوس بدون شک یکی از بهترین گوشی های ارائه شده در سال 2011 است.

3) Motorola RAZR قیمت در بازار تهران 980,000 تومان

motorola-razr

نام تجاری محبوب RAZR موتورولا با این گوشی فوق نازک اندرویدی جان دوباره گرفته است. این مدل با اندروید 2.3 (که قابل ارتقا به نسخه 4.0 خواهد بود) از یک پردازنده دو هسته و یک نمایشگر 4.3 اینچ Super AMOLED با شفافیت و تعادل رنگ خیره کننده بهره می برد، و با تمام این امکانات، ضخامت گوشی تنها 7.1 میلی متر است.

موتورولا به طرز حیرت انگیزی توانسته در این وسیله نازک، دوربین 8 مگاپیکسل، 1GB رم و 16GB حافظه داخلی برای ذخیره سازی عکس ها، موسیقی و ویدئوهای شما، قرار دهد. اگر فکر می کنید این مقدار حافظه کافی نیست، می توانید به آن یک حافظه MicroSD تا سقف 32 گیگابایت اضافه کنید.

2) Apple iPhone 4S قیمت نجومی در بازار تهران 1,300,000 تومان

apple-iphone-4s

در حالی که همه منتظر یک گوشی کاملا جدید با نام iPhone 5 بودند، چیزی که عرضه شد وسیله ای بود که بسیار شبیه برادر بزرگترش بود ولی چند پیشرفت ضروری در درون آن صورت گرفته بود.

4S اولین آیفونی است که از پردازنده دو هسته بهره مند است. در بسیاری از مواقع اصلی ترین دلیل فروش این گوشی، Siri (دستیار شخصی کنترل شونده با صدای شرکت اپل) است. این تکنولوژی به شما این امکان را می دهد که با فرمان صوتی sms بفرستید، قرار های ملاقاتتان را مدیریت کنید و در وب search کنید.

iPhone 4S یکی از گران قیمت ترین گوشی هایی است که در بازار موجود است، اما اگر بودجه شما اجازه می دهد و ویژگی های اندروید شما را راضی نمی کند، این گوشی را به شما پیشنهاد می کنیم.

1) Samsung Galaxy S2 قیمت در بازار تهران 720,000 تومان

samsung-galaxy-s2این گوشی سامسونگ با یک نمایشگر Super AMOLED Plus بی نظیر، پردازنده دو هسته و یک دوربین عالی، بهترین انتخاب سال 2011 بود. با وجود تمام تلاش های رقبای اندرویدی سامسونگ (و البته اپل)، این گوشی سامسونگ با توجه به قیمتش، بهترین انتخاب است.

گلکسی اس دو همه چیز را یک جا با هم دارد! عملکرد فوق العاده سریع، نمایشگر عالی، دوربین فوق العاده، ضبط ویدئوی 1080p، حافظه داخلی حجیم و طراحی بدنه بسیار نازک. گالکسی S2 به زودی به نسخه 4 اندروید نیز به روزرسانی خواهد شد. تصور این که یک گوشی بتواند، تا زمان عرضه Galaxy S3، بالا تر از این محصول قرار بگیرد بسیار سخت است.

نوشته شده در شنبه 19 اسفند 1396ساعت 11:15 توسط افسانه عبدالهی|

 معرفی مرورگری با قابلیت پشتیبانی از افزونه‌ در ویندوز موبایل

مرورگر اج مایکروسافت، قابلیت پشتیبانی از افزونه‌ را در نسخه‌ی موبایل خود ندارد و کاربران ویندوز موبایل ۱۰ از این قابلیت کاربردی محروم هستند؛ اما این مسئله باعث نشده است که توسعه‌دهندگان شخص ثالث به فکر چاره‌اندیشی برای حل این مشکل نباشند. مرورگر «Cốc Cốc» یکی از مرورگرهای شخص ثالث ویندوز موبایل است که در حال حاضر قابلیت پشتیبانی از افزونه‌هایی نظیر افزونه‌ی ویدئو را دارد و به کاربران امکان دریافت ویدئو از وب‌سایت‌های معروف را می‌دهد.

این اپلیکیشن تم مشکی دارد و از دستورات حرکتی، جاگذاری خودکار، مدیریت کلمات عبور و چند مورد دیگر پشتیبانی می‌کند.

در توضیحات این اپلیکیشن در ویندوز استور آمده است:

  • رابط کاربری جذاب و کاربرپسند
  • جستجوی هوشمند: Cốc Cốc از طریق سؤال‌های مناسب هنگام تایپ، در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند
  • قابلیت مدیریت دانلود
  • ویژگی‌های کاربردی دیگر به‌تدریج به‌روزرسانی خواهند شد
نوشته شده در شنبه 19 اسفند 1396ساعت 11:13 توسط افسانه عبدالهی|

مایکروسافت سرویسی را برای آموزش عمیق شبکه‌های عصبی در آژور منتشر کرد

 

مایکروسافت سرویس آموزش دسته‌ای هوش مصنوعی آژور را معرفی کرد.

مایکروسافت امروز در کنفرانس توسعه‌‌دهندگان Build 2017، آموزش دسته‌ای هوش مصنوعی آژور را معرفی کرد. به زبان ساده این سرویس آموزش عمیق دسته‌ای شبکه‌های عصبی در پلتفرم رایانش ابری مایکروسافت موسوم به آژور  را ممکن می‌کند. این سرویس اکنون در مرحله‌ی پیش‌نمایش خصوصی است و در حال حاضر مشخص نیست که نسخه‌ی پیش‌نمایش عمومی آن نیز منتشر خواهد شد یا خیر.

می‌توان سرویس آموزش دسته‌ای هوش مصنوعی را این‌گونه تصور کرد که در آن توسعه‌دهندگان می‌توانند روی مدل‌های خود تمرکز کنند و نیازی به فکر کردن درباره‌ی عملکرد زیرساختار آن نداشته باشند.

در حالی که جزئیات زیادی درباره‌ی این سرویس منتشر نشده است، ایده‌ی کلی آن فراهم کردن سرویسی برای توسعه‌دهندگان است که در آن بتوانند مدل‌های یادگیری ماشین خود را آموزش دهند. مایکروسافت می‌گوید این سرویس از هر فریم‌ورکی پشتیبانی خواهد کرد؛ بنابراین توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود تا از TensorFlow گوگل، Caffe یا تول‌کیت ادراکی خود مایکروسافت را استفاده کنند.

البته توسعه‌دهندگان و دانشمندان حوزه‌ی داده می‌توانند محیط مورد نیاز خود را برای آموزش مدلشان پیکره‌بندی کنند که این قابلیت بعدها می‌تواند روی هزینه‌ی این سرویس تاثیرگذار باشد. مایکروسافت اعلام کرد که توسعه‌دهندگان قادر به اجرای بار محاسباتی خود روی چندین پردازنده و واحد پردازش گرافیکی و در طولانی‌مدت روی چندین مدار مجتمع دیجیتال برنامه‌پذیر خواهند بود.

نوشته شده در چهارشنبه 16 اسفند 1396ساعت 10:47 توسط افسانه عبدالهی|


آخرين مطالب
» <-PostTitle->

Design By : بست بلاگ