× بستن تبلیغات

























عمومی

عمومی

 

دیر و زود دارد اما سوخت و سوز خیر، باید بپذیرید که پلی استیشن 5 یک روزی حتما عرضه خواهد شد. مدتی بعد از مراسم E3 امسال، شان لیدن (رئیس بخش آمریکای سونی) در صحبت با رسانه آلمانی Golem.de تایید کرد که پلی استیشن 5 بدون شک ساخته خواهد شد. مایکل پکتر، یکی از تحلیلگران سرشناس دنیای بازی نیز عقیده دارد نسل پلی استیشن ادامه یافته و حتی ادعا می کند که پلی استیشن 5 تا سال 2019 عرضه شده و از بازی های نسل قبل پشتیبانی می کند.

با فروش بیش از 60 میلیونی پلی استیشن 4 شاید چندان برای سونی ضروری نباشد تا نسل جدیدی را آغاز کند اما زمانی که تصمیم آن را بگیرد، آسوده خاطر باشید که پلی استیشن 5 یا پروژه ترینیتی تکنولوژی های فراوانی را همراه خود خواهد داشت.

دیوید میکلهم (David Meikleham)، نویسنده وبسایت Gamesradar در مطلبی جامع به بررسی و جمع آوری تمامی شایعاتی پراخته که تاکنون در مورد پلی استیشن 5 می دانیم. پس در ادامه همراه باشید تا مطلب او را بخوانیم.


با شایعاتی فراوانی که این روزها در مورد کنسول بعدی سونی شنیده می شود، تصمیم گرفتیم تا هر آنچه را که می دانیم، جمع آوری کرده و درست ترین تصویر ممکن از پلی استیشن 5 را برای شما ترسیم کنیم. در این مطلب نگاهی به برخی از پیش بینی های بهترین تحلیلگران انداخته و با تحلیل بازار سخت افزار امروزی به بررسی قدرت احتمالی پلی استیشن 4 خواهیم پرداخت. ما همچنین با برخی از مهندسین فناوری که اصرار داشتند نام آن ها فاش نشود،‌ صحبت کرده و نظرشان در مورد پلی استیشن 5 را پرسیده ایم.

سخت افزار گرافیکی

ابتدا بیاید تلاش کنیم تا ببنیم چه چیزی می تواند نماینده تغییری اساسی در قدرت پلی استیشن 5 باشد. در حال حاضر نهایت قدرت و اشرافی گری در دنیای بازی به معنای بازی کردن با وضوح تصویر 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه است. با وجود اینکه کنسول های امروزی،‌ البته به جز ایکس باکس وان ایکس، قادر به ارائه چنین کیفیتی نیست اما کاربران کامپیوتری با کامپیوترهای بسیار گران قیمت خود به آسانی می توانند این سطح از جزییات را تجربه کنند.

 

 

 

یکی از منابع فنی ما می گوید که در حال حاضر استودیوهای مایکروسافت و ناتی داگ سونی ابزار و سرمایه لازم برای ساخت بازی های 4K را در اختیار دارند اما سازنده های متوسط یا کوچک هنوز نه از پس هزینه های آن بر می آیند و نه نیروی انسانی مورد نیاز را در اختیار دارند.

اگر شما به سراغ نسل هفتم پردازنده های اینتل بروید، کامپیوتر خود را به 16 گیگابایت رم مجهز کنید و کارت گرافیک 1080 انویدیا را نصب کنید، ابر کامپیوتری در اختیار خواهید داشت که می تواند بیشتر بازی های 2017 را با وضوح تصویر واقعی 4K و با نرخ فریمی بسیار بالاتر از پلی استیشن پرو اجرا کند. البته استفاده از چنین تجهیزاتی هزینه بسیار بالایی تا حدود 1300 دلار در برخواهد داشت و تازه نباید افزایش قیمت کارت گرافیک های گیمی در چند ماه اخیر را از یاد ببرید.

هر چند همه چیز به این سادگی نیست که سخت افزار قدرتمندی برای کامپیوتر خود خریداری کرده و بازی ها را با کیفیت بالاتری اجرا کنید. به گفته یکی از منابع فنی ما، نسخه کامپیوتری بازی ها برای اجرا به قدرت خام بیشتری از سوی کارت گرافیک و پردازنده نیاز دارد و کنسول ها با سخت افزار مشابه، عملکرد کارآمدتری دارند.

علت چیست؟ کار کردن با سخت افزار و API (رابط کاربری برنامه نویسی) یکسان، همه چیز را قابل پیش بینی تر کرده و شما می توانید عملکرد بهتری از آن بگیرید. پلی استیشن 5 و ایکس باکس وان ایکس هر دو سخت افزاری ثابت دارند و در نتیجه سازندگان بازی می توانند بازده بهتری با آن چیزی که در اختیار دارند، داشته باشند.

همان مهندس در ادامه به ما توضیح می دهد که کنسول ها می توانند با سخت افزار ضعیف تر کارهای بیشتری کنند و بنابراین پلی استیشن بعدی برای اجرای بازی ها با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه، احتیاجی به کارت گرافیک 1080 شرکت انویدیا ندارد. حالا که صبحت آن به میان آمد...

 

 

 

آیا بازی های پلی استیشن 5 با وضوح تصویر واقعی 4K و سرعت 60 فریم اجرا خواهند شد؟

بعضی از بازی های پلی استیشن 4 به سختی با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم بر ثانیه اجرا می شوند، بنابراین 4K/60 fps نیز می تواند چالش بزرگی برای پلی استیشن 5 باشد مگر آن که سازنده ها بتوانند قدرت بیشتری از آن بیرون بکشند (که در نتیجه به بودجه بیشتری نیاز است که بسیاری تا سال ها از عهده آن بر نمی آیند). در حال حاضر، کارت های گرافیکی چون GTX Titan X و 1080Ti به راحتی می توانند از عهده چنین ماموریتی برآیند اما قرار دادن چنین پردازنده گرافیکی قدرتمند و مستطیل شکلی درون جعبه به اندازه کنسول بازی کاری بسیار سخت و هزینه بر است.

بار دیگر باید اشاره کنیم که همه چیز به قدرت خام بستگی ندارد. در واقعیت، اجرای بازی ها با کیفیت 4K و نرم 30 فریم بر ثانیه یا 1440p/60fps شاید هدف منطقی تری برای بازی های پلی استیشن 5 باشد اما استودیوهای بازی سازی بزرگ می توانند به سراغ همان 4K/60fps بروند. تلاش پلی استیشن 4 پرو برای تحقق رویای بازی کردن با وضوح تصویر 4K به این معنا است که کیفیت واقعی 2160p قطعا یک اولویت مهم برای پلی استیشن 5 خواهد بود. این ادعا تا حدی نیز توسط مهندسین سایت دیجیتال فاندری نیز مطرح شده و آن ها می گویند که سونی قادر به ساخت کنسولی قادر به اجرای وضوح 4K تا اواخر سال 2018 است.

البته سایت تکنولوژی Twak Town در مورد قدرت پلی استیشن 5 و توانایی آن در ارائه 4K/60fps امیدوارتر است. این سایت با استناد به صحبتی که با یکی از افراد صنعت بازی داشته ادعا می کند که پلی استیشن 5 از پردازنده گرافیکی اختصاصی بهره می برد. اگر این ادعا واقعیت داشته باشد، اهمیت آن بسیار بیشتر از آن چیزی است که به نظر می آید.

در نظر بگیرید که پلی استیشن 4 و پلی استیشن 4 پرو هر دو تا حدی به خاطر استفاده از APU محدود شده اند. APU در واقع پردازنده ای است که پردازنده مرکزی و واحد پردازنده گرافیکی را درون یک ساختار یکسان ادغام می کند. در صورت استفاده از کارت گرافیک مجزا که به طور مستقیم به CPU متصل نیست، احتمال دستیابی به 4K/60fps برای پلی استیشن 5 بسیار بالاتر می رود.

تکنیک های رندرینگ روزنه امید دیگری برای آینده در گرو 4K پلی استیشن 5 است. به لطف برخی از بهینه سازی های هوشمندانه، پلی استیشن 4 پرو می تواند با روش رندرینگ شطرنجی بازی ها را با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه اجرا کند. بازی انحصاری Horizon: Zero Dawn بیشتر از هر بازی دیگری مثال خوبی برای استفاده از این تکنیک است. به لطف میان برهایی مفید، سازنده ها تنها نیاز به رندر هر صحنه با 50 درصد رزولوشن دارند، قبل از آن که تصویر نهایی را به کیفیت 4K برسانند؛ فرآیندی که نسبت به یک تصویر 2160p واقعی، به قدرت رندرینگ بسیار کمتری دارد.

وقتی که به زمان عرضه پلی استیشن 5 برسیم،‌ احتمالا استودیوهای بیشتری از روش رندرینگ شطرنجی استفاده خواهند کرد. بنابراین می توانیم اطمینان خاطر داشته باشیم که پلی استیشن 5 برای ارائه وضوح تصویر 4K راضی کننده نیازی به کارت گرافیک GTX 1080 ندارد.

 

 

 

آیا سونی بار دیگر برای ساخت پردازنده گرافیکی پلی استیشن 5 با AMD همکاری خواهد کرد؟

با وجود این که امروزه به خاطر تولید پردازنده های گرافیکی پاسکال، انویدیا می تواند به راحتی درون لپ تاپ های گیمینگ مدرن قرار گیرد اما سونی برای انتخاب پردازنده گرافیکی پلی استیشن 5 احتمالا بار دیگر با AMD (رقیب دیرینه انویدیا) وارد همکاری می شود.

خود پلی استیشن 4 پرو برخی از المان های خط تولید پردازنده های پیشرفته وگا شرکت AMD را در خود دارد، بنابراین دور از ذهن نیست اگر سونی به سراغ پردازنده ای برود که از پیچ و خم آن خبر دارد. سری جدید کارت گرافیک های AMD قرار است در سال 2019 عرضه شود و این پردازنده ها می توانند گزینه ای ایده آل برای پلی استیشن 5 باشند. این فناوری جدید که با نام رمزی Navi شناخته می شوند، مقیاس پذیری و حافظه بیشتری را وعده می دهند. اگر AMD بتواند همچنان اندازه کارت هایش را کوچک نگه دارد، Navi پیشرفتی بزرگ در مقایسه با کارت های گرافیکی سری Radeon پلی استیشن 4 است.

سوالی که پیش می آید آن است که آیا این فناوری پیشرفته می تواند از منظر قدرت با کامپیوترهای قدرتمند امروزی برابری کند؟ احتمالا خیر. مارک سرنی، طراح ارشد پلی استیشن 4 سال گذشته به سایت دیجیتال فاندری گفت که حد واقع گرایانه قدرت پردازنده های نسل بعدی کنسول ها حدودا 8 ترافلاپس خواهد بود، همان عددی که مایکروسافت آن را بسیار دوست دارد. در حال حاضر کارت گرافیک های 1080Ti انویدیا قدرت خامی در حدود 11.3 ترافلاپس ارائه می دهند.

البته بار دیگر باید به یکپارچگی سخت افزار توجه کنید، بنابراین احتمالا پلی استیشن 5 عملکردی بهتر از سخت افزارش خواهد داشت. نسل هفتم بازی های ویدیویی و زمان عرضه پلی استیشن 3 را به یاد می آورید؟ پلی استیشن 3 از لحاظ فنی قدرتمندتر از ایکس باکس 360 بود اما سازنده ها در ساخت بازی چندان با کنسول سونی راحت نبودند و در نتیجه آن، بازی های مایکروسافت از لحاظ بصری و عملکرد بهتر ظاهر می شد.

پردازنده مرکزی چه می شود؟

با وجود آن که بهبود گرافیکی همیشه مهم ترین عامل در هر تغییر نسل به حساب می آید اما مدتی است که می بینیم عملکرد CPU چه تاثیر شگرف و مهمی روی بازی های امروزی دارد. زمانی که پلی استیشن 4 پرو عرضه شد، بسیاری تعجب کردند که چرا عناوین بیشتری با کیفیت 1080p/60fps روی کنسول جدید اجرا نمی شوند.

 

 

 

حقیقت ساده است. با وجود آن که پلی استیشن 4 پرو در مقایسه با کنسول قبلی از سخت افزار گرافیکی نسبتا بهتری استفاده می کند اما تفاوت میان پردازنده مرکزی دو کنسول بسیار کم است. بله، پردازنده پلی استیشن 4 پرو با اورکلاک بیشتر 2.1 گیگاهرتزی کار می کند که بیشتر از پردازنده 1.6 گیگاهرتزی کنسول پیشین است اما این تفاوت در نهایت به 1.3 برابر قدرت بیشتر ختم می شود.

این بهبود نه چندان قابل توجه سبب شده تا عملکرد بسیاری از بازی ها توسط محدودیت های CPU با مشکل مواجه شود. با وجود آن که پلی استیشن 4 پرو پتانسیل گرافیکی لازم برای اجرای بازی ها با وضوح تصویر واقعی 4K‌ را دارد اما اجرای بازی ها با نرخ 60 فریم بر ثانیه نیاز به قدرت CPU بیشتری حتی در رزولوشن 1080p دارد. اگر بخواهیم رو راست باشیم، اگر موتور گرافیکی سازنده بازی کاملا بهینه و مناسب کنسول نباشد، پردازنده مرکزی هر دو کنسول پلی استیشن 4 و پرو برای اجرای بازی ها با نرخ 60 فریم بر ثانیه با مشکل رو به رو است.

خوشبختانه، پلی استیشن 5 باید در زمینه پردازش بسیار تواناتر باشد. دیجیتال فاندری گمانه زنی می کند که پلی استیشن بعدی از سری پردازنده های Ryzen شرکت AMD استفاده می کند. بر خلاف معماری پردازنده های AMD X86 پلی استیشن 4 که ابتدا با در نظر داشتن تلفن های هوشمند طراحی شدند، سری رایزن گزینه مناسب تری برای دنیای کنسول های بازی است.

دیجیتال فاندری می گوید که پلی استیشن 5 ممکن است دارای پردازنده ای باشد که بر مبنای مدول بسیار قدرتمندتر Zen CCX ساخته شده است. اگر بخواهیم به زبان ساده تر بگوییم، پردازنده پلی استیشن 5 بسیار آسان تر قادر به اجرای بازی ها با نرخ 60 فریم بر ثانیه است در حالی که می تواند مزیت های دیگری در گیم پلی بازی ها و فارغ از دنیای اعداد گرافیکی، به وجود آورد. با در اختیار داشتن قدرت CPU‌ بیشتر، سازنده ها می توانند رفتار هوش مصنوعی را پیچیده تر کرده و یا محیط های بسیار تخریب پذیرتری در بازی های شوتری چون سری بتلفیلد طراحی کنند.

چه تلویزیون های 4K برای بازی های پلی استیشن 5 مناسب خواهند بود؟

 

 

 

مهم نیست چقدر آن تلویزیون فول اچ دی را که بالای پلی استیشنتان قرار گرفته دوست داشته باشید؛ در نهایت روزی می رسد که آن ها نیز به درون سیاهچاله تکنولوژی پرتاب می شوند. به بیان بهتر، تلویزیون های 4K آینده ما هستند و احتمالا زمانی که سونی پلی استیشن 5 را عرضه کند، شما نیز یکی از آن ها را می خواهید. البته شاید در مورد قسمت آخر کمی اشتباه کرده باشیم: تلویزیون های 4K دنیای امروزه ما را تشکیل می دهند. با وجود آن که بسیاری از تلویزیون های موجود در خانه ها Full HD است، اما سهم فروش تلویزیون های Ultra HD به سرعت در حال افزایش است.

بر اساس آمار فروش جدیدی، تقریبا سه چهارم تلویزیون های فروش رفته در سال 2016 در آمریکا، 4K بوده اند. اگر این روند ادامه پیدا کند، تحلیلگران متعددی پیش بینی می کنند تا سال 2018 تمامی تلویزیون های فروش رفته در آمریکا از 4K پشتیبانی می کنند.

یکی از علت ها این است که تلویزیون های 4K دیگر چون دو سال گذشته قیمت های سرسام آور ندارند. این روزها می توانید تلویزیون 4K نسبتا قابل قبولی را با قیمتی در حدود 500 دلار خریداری کنید.

بدون شک زمانی که پلی استیشن 5 عرضه شود، شما هم یک تلویزیون 4K می خواهید. پلی استیشن 4 تا همین الان نتیجه ارتقای همزمان قدرت کنسول و نمایشگرها را با بازی هایی چون Horizon: Zero Dawn و Wipeout: The Omega Collection نشان داده است، عناوینی که روی تلویزیون های 4K کاملا خیره کننده به نظر می آیند. با در نظر داشتن آن که پلی استیشن 5 از قدرت سخت افزاری بیشتری بهره می برد، اگر نخواهید با رزولوشن 4K بازی کنید، این بهود سخت افزاری به هدر می رود.

حالا که روی فراگیر شدن تلویزیون های 4K تا زمان عرضه پلی استیشن 5 توافق نظر داریم، آن زمان روی چه نمایشگرهایی بازی خواهیم کرد؟ در حال حاضر تلویزیون های LED همچنان بازار را در دست دارند اما این تلویزیون ها هیچ وقت برای اجرای بازی های سریع مناسب نبوده اند. خوشبختانه، نمایشگرهای پیشرفته تری در دسترس است که آماده برای همراه شدن با پلی استیشن 5 هستند.

 

 

 

در حال حاضر تلویزیون های OLED شرکت ال جی بهترین تلویزیون های گیمینگی است که می توانید خریداری کنید. بیشتر مدل های ال جی 4K بوده و همگی قادر به تولید آن رنگ های مشکی عمیقی هستند که تلویزیون های LCD و LED تنها آرزوی آن را در خواب می دیدند. خوشبختانه این تلویزیون ها دیگر چون گذشته گران قیمت نیز نیستند. تا زمان عرضه پلی استیشن 5، احتمالا بتوانید مدل های دست دوم تلویزیون های 2016 ال جی را با قیمتی زیر 1000 دلار خریداری کنید. علاوه بر این، سونی و پاناسونیک نیز وارد دنیای OLED شدند و با رقابتی تر شدن بازار، قیمت ها کاهش بیشتری پیدا خواهند کرد.

تلویزیون های QLED در سوی دیگر

مدتی است که سامسونگ نیز سری تلویزیون های QLED جدید خود را معرفی کرده و این سازنده کره ای امیدوار است که این تلویزیون ها به جدیدترین پیشرفت و ترند دنیای تلویزیون تبدیل شوند. این نمایشگرهای کوانتوم دات می توانند رنگ مشکی را بسیار عمیق تر از تلویزیون های LED به تصویر بکشند و با سطح روشنایی 1500 تا 2000 نیت خود، درخشنده تر از OLED ها هستند.

این سطح روشنایی برای فناوری HDR (دامنه دینامیکی بالا) نیز اهمیت دارد. بسیاری از بازی های پلی استیشن 4 از حالت HDR پشتیبانی می کنند اما تلویزیون های کمی واقعا قادر به ارائه آن سطح از سفیدی هستند که بتوان از این افزایش کنتراست استفاده کرد. با گذشت زمان، تلویزیون های QLED می توانند جلوه های بصری خیره کننده ای به بازی های سازگار با HDR پلی استیشن 5 دهند. هر روز سازنده های بیشتری به استفاده از HDR در بازی هایشان روی می آورند، بنابراین تعجب نکنید اگر بیشتر بازی های پلی استیشن 5 از HDR پشتیبانی کردند.

باید انتظار چه بازی هایی را روی پلی استیشن 5 داشته باشیم؟

 

 

 

زمانی که پلی استیشن 5 معرفی شد، آماده باشید تا با بازی هایی رو به رو شوید که از لحاظ بصری بسیار بهتر از آن چیزی هستند که پلی استیشن 4 قادر به انجام آن است. اگر نسبت به تاثیر تغییر نسل روی بازی ها چندان مطمئن نیستید، کافی است Call of Duty 3 (در سال 2006 روی پلی استیشن 3 عرضه شد) را با انحصاری زمان عرضه پلی استیشن 4 یعنی Killzone: Shadow Fall مقایسه کنید. در زمان عرضه پلی استیشن 5 احتمالا با پیشرفت چندان چشم گیری در مقایسه با بازی های پلی استیشن 4 امروزی مواجه نمی شویم اما با گذشت زمان و عادت کردن سازنده ها به سخت افزار، همه چیز شکل دیگری به خود خواهد گرفت.

آیا پردازنده جدید سازنده ها را قادر می سازد تا تجربه هایی خلق کنند که پلی استیشن 4 در ارائه آن ها ناتوان بود؟ یا آیا برای تجربه FIFA 2023 و The Last of Us Part 3 با وضوح تصویر 4K فقط باید کمی صبر پیشه کنیم؟ هوش مصنوعی عناوین شوتر امروزی را در نظر بگیرید که با ارتقای ‌CPU پلی استیشن بعدی می تواند تا چه اندازه دستخوش تغییر شود.

نوشته شده در دوشنبه 30 بهمن 1396ساعت 15:21 توسط افسانه عبدالهی|

 

سامسونگ تازه ترین نام مطرح در عرصه تکنولوژی دنیاست که تصمیم گرفته سوار قطار بلاکچین شود. این شرکت آنطور که گزارشات نشان می دهد فرایند تولید مدارهای یکپارچه با کارایی ویژه موسوم به ASIC را به منظور استخراج بیتکوین و دیگر ارزهای مجازی آغاز کرده است.

طبق این گزارش که در نشریه کره ای The Bell منتشر شده سامسونگ در نظر دارد سخت افزار تازه خود را در اختیار یک شرکت چینی تامین کننده تجهیزات استخراج پول مجازی قرار دهد و در ادامه شرکت چینی نیز آن تجهیزات را در بازار توزیع میکند.

در این گزارش همچنین ذکر شده که کمپانی کره ای مورد بحث با کسب آمادگی های لازم در نظر دارد فرایند تولید انبوه این تجهیزات را از فردا (پایان ژانویه) آغاز نماید. البته نقش اصلی سامسونگ در این قرارداد، تولید چیپ های مورد نیاز برای استخراج این پول ها به صورت پیمانکاری خواهد بود.

البته شاید به باورتان این اقدام کمی غیرمنتظره به نظر بیاید اما شرکت کره ای پیشتر هم علاقمندی اش را برای ورود به حوزه سخت افزار بلاکچین نشان داده بود.

 

 

 

اگر خاطرتان باشد این کمپانی نمونه مفهومی از یک پایانه استخراج بیت کوین را به نمایش گذاشت که از ۴۰ دستگاه گلکسی اس ۵ قدیمی ساخته شده بود. حدودا دو ماه بعد نیز این شرکت توافقی را با کمپانی روسی Baikal (تولید کننده سخت افزاری استخراج بیت کوین) به نمایش گذاشت که به موجب آن سامسونگ فرایند تامین چیپ های Baikal برای آن شرکت را بر عهده می گرفت.

این حرکت قطعا به رونق گرفتن بازار سخت افزار استخراج پول های مجازی منجر گردید و رقبای شرکت روسی از جمله Canaan Creative و Bitmain (که هر دو چیپ های مورد نیازشان را از شرکت TSMC دریافت می کردند) به فعالیت بیشتر و قوی تر در این زمینه تشویق کرد.

در عین حال سامسونگ را نمی توان تنها شرکتی دانست که به بازار بلاکچین علاقمند شده.

نوشته شده در دوشنبه 30 بهمن 1396ساعت 15:19 توسط افسانه عبدالهی|

 

گوگل سال 2014 شرکت نست را خریداری کرد و اجازه داد تا این شرکت طی سال های گذشته زیر چتر حمایتی آلفابت به عنوان یک شرکت مستقل عمل کند. طی این مدت، شرکت نست مشغول ساخت دستگاه های خانه هوشمند بود مثل ترموستات و دوربین امنیتی.

با این وجود که گوگل بسیار همکاری نزدیکی با نست داشت، اما این دو شرکت هیچگاه با یکدیگر ترکیب نشده بودند تا اینکه امروز خبر رسید تیم سخت افزاری گوگل و نست حالا کاملا یکی شده اند.

تیم سخت افزاری گوگل که این روزها با شعار «ساخته شده توسط گوگل» شناخته می شود محصولاتی نظیر تلفن های هوشمند پیکسل، اسپیکر گوگل هوم و کروم کست های این شرکت را می سازد.

 

نست
 

 

چنین همکاری نزدیکی از مدت ها پیش انتظار می رفت و حالا با پیوستن دو تیم به یکدیگر می توان انتظار داشت که محصولات نست، تعامل بیشتری با محصولات متنوع گوگل داشته باشند.

گوگل در رابطه با این خبر گفته: «هدف ایجاد خانه ای هوشمندتر است، خانه ای که از همه افراد داخل خود و جهان پیرامونش مراقبت کند. محصولات آتی نست با هوش مصنوعی گوگل و اسیستنت عجین خواهند شد.»

نوشته شده در دوشنبه 30 بهمن 1396ساعت 15:18 توسط افسانه عبدالهی|

 

بسیاری از رقبای سامسونگ در حال تمرکز روی ساخت ربات ها برای مشتریان و کسب و کار ها هستند. ال جی تعدادی از این ربات ها را در CES 2017 طی هفته گذشته به نمایش گذشت اما به نظر می رسد که سامسونگ نقشه دیگری دارد.

این غول کره ای اعلام داشت که به جای ساخت ربات ها و رقابت با شرکت های دیگر، دستگاه های پوشیدنی در حوزه سلامت را توسعه خواهد داد. باور بر این است که دستگاه های پوشیدنی حوزه سلامت از نرم افزارهای هوش مصنوعی بهره موثرتری خواهند برد و در بازار سود بیشتری خواهند داشت.

این تصمیم دقیقا پس از CES 2017 گرفته شده، جایی که مطمئن شد تکنولوژی ربات ها هنوز نابالغ است و جای کار بسیاری دارد. سخنگوی ارشد سامسونگ با تایید نقش موثر ربات ها گفته که ما ترجیح می دهیم فعلا به مسئله ای بپردازیم که سود بیشتری عایدمان می کند.

البته این بدان معنا نیست که سامسونگ می خواهد فضای رباتیک را ترک کند. آن ها همچنان به ساخت ربات برای اتوماسیون کارخانه ها ادامه خواهند داد اما فعلا قرار نیست پا را فراتر بگذارند و ربات هایی با ظاهر جذاب برای استفاده خانگی معرفی کنند.

نوشته شده در دوشنبه 30 بهمن 1396ساعت 15:00 توسط افسانه عبدالهی|

 

سال ۱۹۶۹ میلادی آغازگر انقلابی در صنعت ساعت دنیا محسوب می شود. در این سال کمپانی ساعت ساز ژاپنی به نام سیکو محصول تازه ای تحت عنوان Quartz-Astron 35Q را معرفی کرد که در واقع نخستین ساعت بهره مند از ارتعاش سنج الکتریکی بود و از کریستال کوارتز برای تنظیم شدن استفاده می کرد.

تا پیش از این دوران، ساعت سازهای سوئیسی بودند که در این صنعت پادشاهی می کردند. در سال ۱۹۷۰ میلادی بالغ بر ۱۵۰۰ شرکت سوئیسی در این حوزه فعالیت می کردند اما اندکی بعد از ارائه Quartz-Astron 35Q توسط سیکو شمار آنها به حدود ۶۰۰ مورد رسید.

در نهایت هم با افزایش محبوبیت ساعت های کوارتز، شرکت های سوئیسی به بازار محصولات لوکس روی آوردند.

حالا ظاهرا کسب و کار این شرکت ها در معرض خطر قرار دارد و براساس اعلام Andrea Squsatrito موسس شرکت تحلیل بازار RE که دفتر اصلی اش هم در میلان ایتالیا قرار دارد تکنولوژی های جدید بار دیگر رقابت میان ساعت سازان سويسی را داغ کرده اند.

با در نظر داشتن همین مساله Squsatrito اخیرا گزارشی تخت عنوان «رولکس: صنعتی در معرض تهدید» منتشر کرده و در آن به برشماری تهدیدات تازه ای پرداخته که به واسطه ظهور ساعت های هوشمند برندهای ساعت سوئیسی را در معرض خطر قرار داده است.

 

 

 

او در گزارش خود به دو حوزه مختلف از این کسب و کار اشاره کرده که رولکس در آنها فعالیت دارد: نخست افرادی که ساعت های رنج ۲۵۰۰ تا ۱۱۰۰۰ یورویی را خریداری می کنند و دوم افرادی که گزینه های انتخابی شان در محدوده ۲۳ تا ۳۳ هزار یورویی قرار دارند. این دو بخش روی هم رفته ۸۳ درصد از کل تجارت شرکت رولکس را می سازند.

طبق گفته Squsatrito ساعت های ارزان قیمت رولکس که تقریبا ۴۵ درصد از جمعیت مشتریان آن را با خود همراه نموده اند با خطر پوشیدنی های گران قیمتی نظیر اپل واچ هرمس روبرو هستند.

این تحلیلگر در ادامه اشاره کرده است که پتانسیل های اپل واچ هنوز به صورت کامل به مرحله فعلیت نرسیده اند و آنچنان که انتظار می رود فروش نداشته با این همه، طبق شواهدی که تا به امروز به دست آمده انتظار می رود در آینده نزدیک بخش قابل توجهی از کسب و کار تولیدکنندگان ساعت در سوئیس مورد تهدید این محصول قرار گیرد.

البته Squsatrito تصور نمی کند که آینده بدی در انتظار رولکس و دیگر هم قطارانش باشد با این همه باور دارد که با شدت گرفتن رقابت از ناحیه ساعت های هوشمند این شرکت ها باید تغییرات بزرگی را در کسب و کار خود اعمال نمایند.

برای مثال ممکن است که رولکس دنباله رو شرکت هایی نظیر شنل شود که در زمینه مد فعالیت می کنند و برای جبران زیان های ناشی از ورود پوشیدنی های هوشمند در حوزه های دیگری غیر از محصولات اصلی اش فعالیت نماید.

نوشته شده در دوشنبه 30 بهمن 1396ساعت 15:07 توسط افسانه عبدالهی|

 

به تازگی محققین دانشگاه MIT آمریکا موفق به توسعه اپلیکیشنی برای پوشیدنی های هوشمند شده اند که می تواند احساسات موجود در پس صدای افراد حین انجام مکالمات یا بازگو کردن یک ماجرا را تشخیص دهد.

اپ مذکور در صورتی که روی ساعت های هوشمند و ردیاب های سلامتی نصب شود، توانایی جمع آوری و تحلیل اطلاعات حرکتی، بیولوژیک و صوتی را برای تشخیص احساس فعلی فرد استفاده کننده خواهد داشت. هوش مصنوعی به کار رفته در این نرم افزار امکان آن را دارد که احساسات متفاوت در بخش های مختلف یک مکالمه را از هم تفکیک و به صورت گرافیکی به نمایش بگذارد.

محققین برای اولین بار اپلیکیشن خود را روی دستبند سلامتی «Simband» شرکت سامسونگ نصب کردند و سپس از فرد استفاده کننده خواستند تا با صدای بلند ماجرایی را برای گروهی از شنوندگان تعریف کند. این سیستم هوشمند توانست با دقت بالا و با تاخیر تنها ۵ ثانیه احساس گوینده را در حین تعریف قصه خود تشخیص و نمایش دهد.

بر طبق اعلام سرپرست تیم تحقیقاتی MIT، اپلیکیشن هوشمند آنها علاوه بر تحلیل اطلاعات صوتی و حرکات دست فرد گوینده، دمای بدن و نوسانات ضربان قلب او را نیز رصد می کند و از این طریق می تواند با دقتی در حدود ۸۳ درصد به تشخیص احساس کاربر بپردازد.

دانشمندان قصد دارند در مرحله دوم تحقیقات خود علاوه بر افزایش دقت این نرم افزار، امکان تشخیص طیف متنوع تر و پیچیده تری از احساسات را برای هوش مصنوعی در دست توسعه خود فراهم سازند.

نوشته شده در دوشنبه 30 بهمن 1396ساعت 15:08 توسط افسانه عبدالهی|

 

با در نظر داشتن میزان بالای استفاده از گجت ها در زندگی روزمره، پژوهشگران تلاش دارند که از این دستگاه ها در جهت ارتقای سطح سلامت افراد استفاده نمایند.

در همین راستا جمعی از محققان دانشگاه بوستون مدتی است که روی ساخت محصولات پوشیدنی هوشمند با قابلیت تشخیص علائم جنون و آلزایمر در مراحل ابتدائی کار می کنند.

هدف از این پروژه تحقیقاتی سه ساله آشکارسازی تغییرات فیزیکی اولیه ای است که می توانند در نهایت به شکل گیری این دو بیماری منتهی شوند.

گفتنی است آمار ابتلا به این دو بیماری خصوصا آلزایمر به خاطر پا به سن گذاشتن جمعیت آمریکا مرتبا در حال افزایش است و طبق برآوردهای صورت گرفته انتظار می رود 5.4 میلیون شهروند این کشور به آلزایمر خفیف مبتلا باشند.

اما در این پژوهش، محققان دانشگاه بوستون دستگاه های پوشیدنی دیجیتالی را در اختیار بیش ار 2200 فرد سالخورده قرار دادند و بنا دارند طی یک دوره سه ساله علائمی نظیر تعادل، ضربان قلب، عادت های خواب، کارکردهای یادگیری و شناختی و خطر زمین خوردن این افراد را اندازه گیری نمایند.در اینجا باید اشاره کنیم که طبق گفته محققان خطر ابتلا به آلزایمر با افزایش سن بالا می رود هرچند که این بیماری را نمی توان بخشی از سالخوردگی در نظر گرفت. در هر حال اگر درمانی برای آلزایمر پیدا نشود انتظار می رود که تا سال 2050 میلادی شمار افراد مبتلا به این بیماری در آمریکا سه برابر میزان فعلی اش شود.

در نهایت اما دانشمندان تلاش دارند که تکنولوژی های پوشیدنی سابق را به دستگاه های درون منزل از جمله اکوی آمازون و نست گوگل بیاورند چراکه در این صورت بهتر می فهمند کدام جنبه های زندگی فرد منجر به ابتلای وی به آلزایمر می شود.

نوشته شده در دوشنبه 30 بهمن 1396ساعت 15:02 توسط افسانه عبدالهی|

 

منبعی در ژاپن مدعی شده که شاید از سال آینده میلادی شاهد بهره مندی پوشیدنی های ساخت اپل همچون اپل واچ از نمایشگر جدید «میکرو LED» باشیم.

منبع مذکور در گفتگو با روزنامه «Nikkei» ژاپن گفته که در حال حاضر تنها کمپانی اپل قابلیت استفاده از چنین تکنولوژی پیشتازی را در محصولات خود دارد، گرچه نمایشگرهای میکرو LED تا امروز مقاومت زیادی برای ورود به چرخه تولید انبوه از خود نشان داده اند.

اپل واچ تنها محصولی از کمپانی اپل است که تا امروز از بندهای تکنولوژی LCD خلاص شده و از فناوری جدیدتر OLED بهره می برد، اما این شرکت هنوز به علت قیمت تمام شده بالا و عدم امکان تامین قطعات اولیه به مقدار مورد نیاز نتوانسته آیفون ها به عنوان پرفروش ترین محصولش را به آن مجهز سازد.لازم به یادآوری است که کمپانی کالیفرنیایی در سال ۲۰۱۴ شرکت «LuxVue» را به عنوان مبدع تکنولوژی مورد بحث به مالکیت خود در آورد. ضمن این که دو ماه قبل نیز گزارشی مشابه از جانب یکی از تاسیسات تولید همکار اپل در کشور تایوان به گوش رسیده بود.

به همین دلایل است که هنوز نمی توان در خصوص تاریخ قطعی ورود تکنولوژی میکرو LED به سطح اول بازار اظهار نظر نمود. اما به احتمال فراوان در کنار اپل واچ، عینک واقعیت افزوده اپل نیز از این نوع نمایشگرها برای ارائه بهترین تجربه به کاربران بهره مند شود.

نوشته شده در دوشنبه 30 بهمن 1396ساعت 15:03 توسط افسانه عبدالهی|

 

بنابر گزارش های تازه، کمپانی Jawbone که زمانی به خاطر تولید اسپیکرهای وایرلس و هدفون های بلوتوث شهرت داشت و سپس دست به قماری بزرگ زد و تمام فعالیت هایش را روی پوشیدنی های پایشگر سلامتی متمرکز کرد، وارد پروسه انحلال شده است.

گفته می شود که هم-موسس و مدیر عامل Jawbone، حسین رحمان اخیراً کمپانی جدیدی به نام Jawbone Health Hub تاسیس کرده که روی محصولات و سرویس های سلامت-محور متمرکز خواهد بود. بسیاری از کارمندان سابق Jawbone نیز به رحمان پیوسته اند که حالا به عنوان مدیرعامل شرکت تازه فعالیت می کند و گفته می شود پس از پایان انحلال Jawbone، تمام محصولات و سرویس های فعلی آن در اختیار Jawbone Health Hub قرار می گیرند.

این خبر در حالی منتشر می شود که کمپانی مورد اشاره طی یک سال اخیر، بحران های مالی بزرگی را پشت سر گذاشته؛ این بحران ها به زوال سرویس های مشتریان، کاهش تولیدات و جدایی برخی از کلیدی ترین افراد حاضر در Jawbone منجر گشت و البته، همه این اتفاقات در حالی به وقوع پیوستند که کمپانی مشغول مجادله ای قانونی با فیت بیت نیز بود.

Jawbone شرکتی نبود که همواره با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم کند، اما تغییر مسیر به سمت محصولات پایشگر سلامتی در سال 2011 اشتباهی جبران ناپذیر بود. این کمپانی ابتدا در سال 1999 میلادی شکل گرفت، با نام AliphCom شناخته می شد و به تولید تکنولوژی های صوتی با استانداردهای نظامی می پرداخت.

نوشته شده در دوشنبه 30 بهمن 1396ساعت 15:02 توسط افسانه عبدالهی|

 

براساس اعلام یکی از شرکت هایی که در زمینه بازار تحقیقات انجام می دهد، اپل در بازار پوشیدنی های هوشمند دنیا به جایگاه سوم تنزل کرده و بعد از نام هایی نظیرفیت بیت و شیائومی قرار گرفته که حالا رتبه نخست جهانی را در اختیار دارد.

طبق این گزارش تقاضای جهانی برای پوشیدنی های هوشمند رشد سال به سال ۸ درصدی را در سه ماهه دوم ۲۰۱۷ تجربه کرده و در این بازه، شرکت چینی شیائومی به رتبه نخست جدول صعود کرده است.

از نظر میزان صادرات این گروه از محصولات، شرکت مذکور ظاهرا بیشترین سهم را داشته و توانسته ۳.۵ میلیون عدد از آنها را به فروش برساند. بعد از آن فیت بیت قرار دارد که ۳.۳ میلیون دستگاه صادرات داشته. با این حال شرکت Canalys که انجام این تحقیق را بر عهده داشته در این باره می گوید فروش فیت بیت افتی ۳۴ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می دهد.

 

 

 

اما شاید فصل گذشته اپل ضعیف ترین عملکرد را در این زمینه از خود نشان داده باشد چراکه با استناد به آمارها این کمپانی تنها ۲.۷ میلیون دستگاه اپل واچ را به فروش رسانده. در اینجا باید اشاره نماییم که عمده پوشیدنی های هوشمند فروخته شده از سوی فیت بیت و شیائومی شامل دستبندهای سلامتی می شود.

با این همه Canalys پیش بینی کرده که اپل واچ ۳ بار دیگر جایگاه نخست پرفروش ترین برندها را به اپل باز می گرداند و ابراز امیدواری کرده که اصلی ترین مشخصه شایعه شده برای این گجت یعنی قابلیت برقراری تماس صوتی به شدت با استقبال کاربران روبرو گردد.

این شرکت همچنین پیش بینی کرده که تا پایان سال ۲۰۲۱ تقاضا برای پوشیدنی های هوشمند بهره مند از قابلیت تماس صوتی ۴۰ میلیون دستگاه افزایش خواهد داشت.

نوشته شده در دوشنبه 30 بهمن 1396ساعت 15:03 توسط افسانه عبدالهی|


آخرين مطالب
» <-PostTitle->

Design By : بست بلاگ