چطور ظاهر موتور جستجوی گوگل را به حالت قبل برگردانیم؟

دوشنبه 27 فروردين 1397
10:32
افسانه عبدالهی

 ÙˆÛŒÚ˜Ú¯ÛŒ های قدیمی گوگل سرچ

شرکت گوگل در ادامه سیاست‌هایش، ویژگی‌های محبوب خود را حذف می‌کند و توسعه‌دهندگان دست به کار شده‌اند تا ویژگی‌ های قدیمی گوگل سرچ را به آن باز گردانند.

 

موتور جستجوی گوگل بیش از 20 سال است که شروع بکار کرده است و در این مدت بعضی ویژگی‌ها را اضافه و بعضی را هم حذف کرده است. در این مقاله به راهکارهایی برای برگرداندن برخی ویژگی‌های حذف‌شده که ممکن است کاربران هنوز خواهانشان باشند، می‌پردازیم.

 

گوگل سرچ همیشه بهترین عملکرد را برای کاربران وفادارش نداشته و آن را یکبار با حذف Instant Preview و بار دیگر با حذف دکمه View Image نشان داده است. قراردادن گزینه‌های برای فعالسازی یا غیرفعالسازی این ویژگی‌ها فکر بهتری نبود؟

با اینکه گوگل دلش نمی‌خواهد شما دیگر از آن ویژگی‌ های قدیمی گوگل سرچ استفاده کنید، اما برخی افزونه‌های گوگل کروم که اتفاقا هیچکدام توسط شرکت گوگل ساخته نشده‌اند، متوجه دلتنگی شما برای ویژگی‌ها و دکمه‌های دلخواه قدیمی‌تان شده‌اند.

1- بازگرداندن View Image و Search by Image

بیایید از جدیدترین مورد حذف شده شروع کنید. گوگل به تازگی دو تا ویژگی بسیار پرکاربرد به نام‌های View Image و Search by Image را حذف کرده است. بازگرداندن این دو ویژگی تقریبا هیچ کاری برای توسعه‌دهندگان نداشت.

با نصب این افزونه، گویا گوگل هیچوقت این دو ویژگی را حذف نکرده است. از این افزونه برای فایرفاکس هم می‌تونید استفاده کنید.

Search by Image واقعا یکی از بهترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌ها برای جستجوی تصاویر بود که برگرداندن آن موجب خوشحالی بسیاری از افراد می‌شود، اما متاسفانه فایرفاکس هنوز از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند.

2- بازگرداندن دکمه I’m Feeling Lucky به کروم

ویژگی های قدیمی گوگل سرچ

وقتی گوگل سرچ آغاز به کار کرد، دکمه I’m Feeling Lucky یکی از نکات برجسته آن بود. با کلیک به روی آن شما به صفحه ترندهای روز دنیا می‌روید و مرتبط‌ترین اخبار مهم را می‌بینید. با اینکه این دکمه هنوز در صفحه اول سایت گوگل وجود دارد، اما از صفحه اول گوگل کروم یعنی جایی که اغلب افراد وبگردی‌شان را شروع می‌کنند، حذف شده است. 

خب، چگونه این دکمه را برگردانید؟ افزونه موردنظر را نصب کرده و در آدرس بار گوگل کروم “” را تایپ کنید. سپس، کلید Tab را فشار دهید تا جستجو با ویژگی I’m Feeling Lucky انجام شود. به همین سادگی! علاوه بر جستجو، این افزونه با تخم مرغ‌های عید پاک و گنجینه‌های پنهان گوگل نیز کار می‌کند.

افزونه‌ای وجود دارد که همین کار را برای مرورگر فایرفاکس انجام می‌دهد، اما برطبق آزمایش‌ها در برخی موارد به درستی کار نمی‌کند. 

3- جستجو در فروم‌ها با Google Discussions

ویژگی های قدیمی گوگل سرچ

گوگل اجازه می‌دهد جستجوهای خود را براساس چند پارامتر از جمله عکس‌ها، ویدیو‌ها، خرید، برنامه‌ها و غیره فیلتر کنید. یکی از این گزینه‌ها Discussions (بحث‌ها) بود که اکنون وجود ندارد، اما می‌توانید به راحتی این گزینه را برگردانید.

این افزونه کروم، گزینه Discussions را درست مانند قبل به نوار جستجوی شما بازمی‌گرداند. متن جستجو را بنویسید، گزینه Discussions را بزنید و فقط فروم‌ها را در نتایج جستجو ببینید. 

متاسفانه، گوگل علاوه بر دکمه به آن زیبایی، الگوریتم‌های پشت آن را نیز حذف کرد. اما توسعه‌دهنده این افزونه به خوبی کاری را که گوگل انجام می‌داد، یعنی اضافه‌کردن خودکار اپراتورهای جستجو به عبارت جستجو شده، انجام می‌دهد.

دانلود دکمه Discussions برای کروم

4- تایپ سریع با میانبرهای کیبرد Google Instant

ویژگی های قدیمی گوگل سرچ

Google Instant مرده است. ویژگی که به شما اجازه می‌داد هنگام تایپ کردن عبارت دلخواهتان نتایج را به سرعت ببینید، در سال 2017 حذف شد. متاسفانه، این قابلیت برنمی‌گردد. اما شما می‌توانید یکی از ویژگی‌های آن را به نام میانبرهای کیبرد برگردانید.

هر نتیجه با یک فلش توپر کوچک علامت گذاری می‌شود که می‌توانید با دکمه Tab و Shift+Tab بین نتایج جابجا شوید. همچنین با دکمه‌های J و K می‌توانید اسکرول کنید و با زدن اینتر وارد صفحه هر نتیجه شوید.

دانلود میانبرهای کیبرد جستجوی گوگل برای کروم

5- دیدن پیش‌نمایش نتایج با Google Instant Preview

ویژگی های قدیمی گوگل سرچ

پیش‌نمایش صفحات وب یک ویژگی فوق‌العاده بود. این قابلیت یک تصویر بندانگشتی از شکل و شمایل صفحه وب هر نتیجه در کنار عنوان و توضیح آن قرار می‌داد. و درسته، گوگل به دلیل عدم استفاده زیاد کاربران از این تصویر، ویژگی پیش‌نمایش را از بین برد.

اما اگر شما این قابلیت را دوست داشتید می‌توانید با افزونه Search Preview آن را برگردانید. این افزونه با مرورگرهای کروم، فایرفاکس و سافاری کار می‌کند. همچنین، می‌توانید از آن برای موتورهای جستجوی غیر از گوگل نیز استفاده کنید.

تصاویر بند انگشتی از سرورهای گوگل نمی‌آیند، پس ممکن است لود شدن آن‌ها کمی طول بکشد. اما تا زمانی که از یک اتصال اینترنتی مناسب استفاده کنید، مشکلی پیش نمی‌آید.

دانلود Search Preview برای کروم | فایرفاکس | سافاری

بیایید دوباره گوگل سرچ را دوست داشتنی کنیم!

گوگل سرچ هسته اصلی محصولات این شرکت و احتمالا بهترین آن‌ها است. اما اینطور نیست که بهتر از این نشود. امیدواریم بتوانید ویژگی‌ های قدیمی گوگل سرچ که محبوب خیلی‌ها بوده است را به این ابزار دوست داشتنی بازگردانید.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

چگونه در اینستاگرام به صورت مخفیانه از استوری ها اسکرین شات بگیریم؟

دوشنبه 27 فروردين 1397
10:31
افسانه عبدالهی

 Ú¯Ø±ÙØªÙ† اسکرین شات در اینستاگرام

بروزرسانی‌های اینستاگرام در سال جدید هم ادامه خواهد یافت و اگر تاکنون نمی‌دانستید، این اپلیکیشن در صورتی که کسی از استوری‌ها اسکرین‌شات بگیرد، قضیه را به صاحب اکانت لو می‌دهد. حال، در این مطلب ترفند گرفتن اسکرین شات در اینستاگرام را به صورت ناشناس به شما آموزش می دهیم.

 

در ادامه سری مطالب آموزشی درباره شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام (آموزش کامل ساخت اکانت اینستاگرام) (چطور اکانت اینستاگرام خود را در حالت خصوصی (Private) قرار دهیم؟) (آموزش حذف و پاک کردن اکانت اینستاگرام)، حالا به شما خواهیم گفت که چگونه به صورت ناشناس از استوری‌ها اسکرین‌شات بگیرید.

 

از حالا به بعد و در نسخه جدید اینستاگرام وقتی از استوری‌های دوستانتان اسکرین‌شات می‌گیرید، اپلیکیشن با گذاشتن یک ستاره در کنار نام کاربریتان در لیست افرادی که استوری را دیده‌اند، صاحب اکانت را از این قضیه مطلع می‌کند. همانطور که می‌دانید، تنها صاحب اکانت می‌تواند این لیست را ببیند و در نتیجه تنها وی می‌تواند از این کار شما آگاه شود.

اگر تا به حال در Instagram از صفحه خاصی عکس مجازی نگرفته اید، با گرفتن اسکرین شات در اینستاگرام در پیامی به شما این اخطار داده می شود که از الان به بعد، صاحب اکانت‌ها از این اقدام شما آگاه خواهند شد.

اما با ترفندی بسیار ساده می‌توان از چنین اتفاقی جلوگیری کرد و به راحتی در اینستاگرام اسکرین شات های جور واجور تهیه کرد. تنها کافی است قبل از گرفتن اسکرین‌شات، گوشی خود را با قرار دادن در حالت Airplane Mode از شبکه خارج کنید. به همین سادگی اینستاگرام را دور زده و دیگر صاحب اکانت از ذخیره کردن استوری وی در گوشی خود مطلع نخواهد شد.

لازم به توضیح است که این بروزرسانی اینستاگرام هنوز در اختیار همه قرار نگرفته و ممکن است در آینده‌ای نزدیک شما هم بتوانید بفهمید چه کسانی از استوری شما اسکرین‌شات گرفته‌اند.

آیا این بروزرسانی برای شما هم ارایه شده و می‌توانید بفهمید چه کسانی از استوری شما اسکرین‌شات می‌گیرند؟


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

چگونه کانال تلگرام بسازیم؟

دوشنبه 27 فروردين 1397
10:30
افسانه عبدالهی

ساخت کانال تلگرام

تلگرام را می‌توان به جرأت بهترین و تاثیرگذارترین پیام‌رسان موجود برای پلت‌فرم‌های مختلف دانست که در هر آپدیت، ویژگی‌های جدیدی را به کاربران ارایه می‌دهد. کانال یا همان چنل تلگرام یکی از این قابلیت‌های بسیار جذاب بوده که با معرفی آن، استقبال بی نظیر کاربران را در بر داشته است. در ادامه مطلب شما را با نحوه ساخت کانال تلگرام آشنا می‌کنیم. همراه ما باشید.

کانال تگلرام در واقع شباهت زیادی به یک صفحه وب در اینترنت دارد؛ شما در کانال خود مطالب مورد نظر‌تان را منتشر می‌کنید و این امکان را به دیگر کاربران می‌دهید تا از پست‌های شما استفاده کنند. پست‌های قرار گرفته در کانال می‌توانند به صورت متن و انواع فایل‌های مختلف قابل پشتیبانی تلگرام باشند.

برای ساخت کانال تلگرام مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

 
  1. آخرین نسخه تلگرام را از گوگل پلی و یا اپ استور، دانلود و نصب نمایید.
  2. برنامه را باز کرده و با کلیک بر روی آیکون مشخص شده، منوی آپشن را باز کنید.

ساخت کانال تلگرام

  1. بر روی New Channel کلیک کنید.

ساخت کانال تلگرام

  1. در این مرحله باید نام چنل، اطلاعات مربوط به آن و تصویر پروفایل را انتخاب نمایید.

ساخت کانال تلگرام

  1. بر روی آیکون تیک کلیک کنید.
  2. در صفحه جدید باید نوع کانال تگرام خود را انتخاب کنید. Private Channel برای چنل شخصی وPublic Channel برای چنل عمومی استفاده می‌شود. در بخش Link، آدرس اینترنتی چنل تلگرام شما قرار می‌گیرد.

ساخت کانال تلگرام

  1. بر روی آیکون تیک کلیک کنید.
  2. در صفحه جدید، افراد اولیه‌ای را که می‌خواهید در کانال عضو باشند، از لیست مخاطبین انتخاب کرده و بر روی تیک کلیک کنید تا چنل تلگرام شما ساخته شود.

ساخت کانال تلگرام

برای ساخت کانال تلگرام و مدیریت آن به نکات زیر توجه کنید:

  • تفاوت کانال عمومی با شخصی به این صورت بوده که در نوع عمومی، همه افراد به راحتی می‌توانند با استفاده از نوار جستجو و یا پیام‌های فوروارد شده، به کانال شما دسترسی داشته باشند. در چنل خصوصی چنین چیزی ممکن نبوده و تنها راهی دسترسی افراد دیگر و عضویت در ‌آن، استفاده از لینکی است که به صورت انحصاری برای کانال شما به صورت خودکار ایجاد می‌شود.
  • اگر کانال تلگرام شما عمومی باشد، می‌توانید لینک دلخواه خود را برای آن بسازید، در غیر این صورت، لینک چنل تلگرام خصوصی توسط تلگرام ساخته می‌شود.
  • دقت کنید لینکی که برای کانال عمومی خود وارد می‌کنید، به عنوان آیدی کانال با @، قابل استفاده است.
  • کاربران دیگر می‌توانند توسط لینک، پیام فوروارد شده، آیدی کانال و از بخش نوار جستجو به کانال شما دسترسی داشته باشند و از این طریق عضو آن شوند.
  • امکان تغییر دادن اطلاعات، تبدیل آن به نوع عمومی و یا خصوصی، تغییر لینک، نمایش نام فرد پست کننده، حذف، افزودن ادمین جدید، مدیریت اختیارات ادمین و همچنین کنترل فعالیت کلی از منوی تنظیمات کانال در دسترس است.

نظر شما در رابطه با قابلیت ساخت کانال در تلگرام چیست؟

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

آموزش کامل خارج شدن از ریپورت در تلگرام

دوشنبه 27 فروردين 1397
10:29
افسانه عبدالهی

 Ø¢Ù…وزش کامل خارج شدن از ریپورت در تلگرام

 شاید شما هم با مشکل ریپورت شدن در تلگرام بنا به دلایل مختلف، رو به رو شده‌اید. در این حالت تلگرام برای اکانت‌تان محدودیتی را اعمال کرده که مانع از فعالیت آزادنه شما می‌شود. برای خارج شدن از ریپورت تلگرام ادامه این مطلب را بخوانید.

به جرئت می‌توان تلگرام را محبوب‌ترین اپلیکیشنی نامید که کاربران در حوزه پیام رسانی استفاده می‌کنند. اضافه شده قابلیت‌های متعدد در کنار پایداری بالا، دو ویژگی اصلی هستند که این پیام رسان را به این محبوبیت بالا رسانده‌اند. یکی از بخش‌های کاربردی موجود در این اپلیکیشن، قابلیت ریپورت کردن افراد بوده که در ادامه بیشتر با آن آشنا می‌شوید.

ریپورت تلگرام چیست و چگونه شما را محدود می‌کند؟

از آن‌ جایی که هدف تلگرام، ایجاد ارتباط با افرادی است که با شما آشنایی دارند، در صورتی که برای یک شخص ناشناس که در لیست مخاطبین‌تان حضور نداشته پیامی ارسال کنید، دکمه‌ای با عنوان “Report spam” در اختیار شخص مقابل قرار گرفته که با کلیک بر روی آن، نارضایتی خودش از این موضوع را به تلگرام گزارش می‌دهد. تلگرام با توجه به این گزارش و بررسی اینکه آیا پیش‌تر هم توسط دیگر افراد ریپورت شده‌اید، محدودیتی را برای حساب کاربری‌تان ایجاد می‌کند.

 

چه زمانی احتمال ایجاد محدودیت برای حساب کاربری در طی ریپورت تلگرام وجود دارد؟

اشخاص در چند حالت می‌توانند شما را ریپورت کنند؛ اولین حالت زمانی است که به یک شخص ناشناس پیام می‌دهید. در این وضعیت اگر شخص از این موضوع رضایت نداشته باشد، به راحتی می‌تواند بر روی دکمه “Report Spam” کلیک کرده و شما را به عنوان یک فرد مزاحم به تلگرام معرفی کند. دومین حالتی که شما را به دام ریپورت تلگرام می‌اندازد، مربوط زمانی است که به ارسال اسپم مانند تبلیغات در گروه‌ها می‌پردازید و ادمین گروه فعالیت شما را گزارش می‌کند. دیگر وضعیت موجود هم برای حالتی است که افراد را بدون در نظر گرفتن خواسته‌شان، به گروه‌‌‌ها دعوت می‌کنید.

محدودیت ریپورت تلگرام برای کاربران چگونه است؟

در صورتی که تلگرام حساب کاربری‌تان را ریپورت کند، محدودیتی برای شما اعمال می‌شود. در این وضعیت شما تنها می‌توانید به افرادی که به عنوان مخاطب با شماره تلفن همراه وجود دارند، پیام ارسال کنید. البته در صورتی که یک فرد ناشناس برای شما پیام ارسال کند، امکان پاسخ و ادامه چت برای شما وجود خواهد داشت.

برای خارج شدن از ریپورت تلگرام چه باید کرد؟

در صورتی که برای اولین بار با محدودیت‌های تلگرام برای حساب کاربری‌تان مواجه شده‌اید، با گذشت چند روز دوباره می‌توانید به فعالیت خود مانند گذشته و بدون کوچکترین محدودیت، ادامه دهید. در غیر این صورت باید به تلگرام ثابت کنید که فعالیت‌هایی را که باعث ریپورت شدن‌تان گردیده، انجام نداده‌اید و اشتباهی در این زمینه رخ داده است.

خوشبختانه برای خارج شدن از ریپورت تلگرام یک ربات رسمی معرفی شده که برای همه کاربرانی که حساب کاربری‌شان محدودیت دارد، قابل استفاده است. برای استفاده از این روش، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

  1. با حساب کاربری ریپورت شده خود، وارد ربات SpamBot@ شوید.

خارج شدن از ریپورت تلگرام

  1. بعد از Start شدن ربات، وضعیت اکانت‌تان نمایش داده می‌شود که در صورت ریپورت بودن، چند گزینه در اختیارتان قرار می‌گیرد. در این زمان بر روی “This is a mistake” یا “اشتباه شد” کلیک کنید.

خارج شدن از ریپورت تلگرام

  1. گزینه “Yes” را انتخاب کنید.

خارج شدن از ریپورت تلگرام

  1. در این مرحله از شما سوال می‌شود که آیا فعالیت‌هایی را که باعث ریپورت حساب می‌شوند، انجام داده‌اید یا نه. با وجود اینکه حتما یکی از فعالیت‌های ممنوعه توسط شما انجام شده، بر روی “No, I’ll never !do any of this” کلیک کنید.

خارج شدن از ریپورت تلگرام

  1. در این مرحله از شما خواسته می‌شود تا مشکل خود را در قالب یک متن بیان کنید. متن شما بهتر است به زبان انگلیسی باشد و در آن به بیان اینکه تلگرام به اشتباه اکانت شما را محدود کرده، اشاره کنید. در انتهای متن از تلگرام بخواهید تا محدودیت حساب کاربری شما برداشته شود.

پس از طی این مراحل و با گذشت مدت زمان کمی، پیامی درباره درخواست شما و حذف شدن محدودیت‌های حساب کاربری‌تان را دریافت خواهید کرد. بدین ترتیب می‌توانید بدون مشکل و محدودیت، از تلگرام خود استفاده کنید.

روش‌های دیگری برای خارج شدن از ریپورت تلگرام موجود بوده که کاربران می‌توانند در صورت عدم موفقیت از طریق روش بالا، استفاده کنند. یکی از این روش‌ها ارسال ایمیل به spam@telegram.orgبوده که در آن با بیان اینکه حساب کاربری شما به اشتباه محدود شده، برای رسیدگی به مشکل، درخواست خود را ارسال می‌کنید. در این ایمیل بهتر است نام کاربری تلگرام و شماره تلفن همراه هم ذکر شود.

نظر شما در رابطه با آموزش خارج از شدن از ریپورت تلگرام چیست؟


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

با 5 افزونه برتر گوگل کروم آشنا شوید!

دوشنبه 27 فروردين 1397
10:28
افسانه عبدالهی

 Ø§ÙØ²ÙˆÙ†Ù‡ گوگل کروم

مرورگر گوگل کروم که برای پلتفرم‌های مختلف موجود بوده، قابلیت‌های جذابی را ارایه می‌دهد. پشتیبانی از افزونه‌های مختلف، یکی از این قابلیت‌های جذاب محسوب شده که توسط آن، توانایی‌های بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در ادامه این مطلب با 5 افزونه گوگل کروم که بسیار پرکاربرد هستند، آشنا می شوید.

گوگل برای مرورگر محبوبش، فروشگاه اختصاصی خودش را قرار داده که در آن، صدها افزونه مختلف به صورت رایگان و پولی موجود است. این افزونه‌ها با هدف بهبود عمکلرد مرورگر تنها با یک کلیک قابل نصب و استفاده هستند و تجربه بهتری را برای وب گردی در اختیار کاربران قرار می دهند.

افزونه گوگل کروم

 

با توجه به تعداد زیاد این افزونه‌ها، شاید انتخاب بهترین و کاربردی‌ترین موارد موجود، برای کاربر دشوار باشد؛ به همین ترتیب در این مقاله تصمیم داریم 5 افزونه برتر موجود برای گوگل کروم را به شما معرفی کنیم.

Data Saver

دیتا سیور افزونه‌ای است که برای مرورگر کوکل کروم منتشر شده است. این افزونه پیش از بارگذاری کامل صفحه و با متصل شدن به سرور سایت، آن را فشرده کرده و بعد، یک نسخه کم حجم شده را به شما نشان می‌دهد. علاوه بر این‌ها در بخشی از افزونه Data Saver، این امکان در اختیار کاربر قرار گرفته تا به بررسی میزان دیتای مصرفی اینترنت پرداخته و بدین ترتیب آن را کنترل کند. این افزونه گوگل کروم را می‌توانید به صورت رایگان برای مرورگر خود دانلود کنید.

AdBlocker

اگر از تبلیغات مزاحمی که در وبسایت‌های مختلف می‌بینید خسته شده‌اید، افزونه AdBlocker برای مرورگر کروم در این بخش به کمک‌تان می‌آید. این افزونه با حذف تبلیغات مختلف مانند بنرها، لینک‌های پاپ آپ، ویدیوهای پاپ آپ و دیگر موارد مشابه، یک نسخه کامل و بدون کوچک‌ترین مزاحمت از وب سایت مورد نظرتان را به شما نمایش می‌دهد. افزونه AdBlocker به صورت رایگان برای مرورگر گوگل کروم قابل دانلود و نصب است.

Highly Highlighter

یکی دیگر از افزونه‌های کاربردی ساخته شده برای مرورگر کروم، Highly Highlighter بوده که شما را قادر می‌سازد تا در حین وب گردی، بخش‌های مورد نیاز خود از متن موجود در صفحه را هایلایت کرده و با دیگر افراد به اشتراک بگذارید. نکته جالب Highly Highlighter ساختار آن بوده که به صورت شبکه اجتماعی در اختیار افراد قرار گرفته است. این افزونه گوگل کروم را می‌توانید به صورت رایگان برای مرورگر خود دانلودکنید.

Google Translate

مترجم آنلاین گوگل یکی از پرقدرت‌ترین ابزارهایی است که برای امور ترجمه به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. اکنون این ابزار محبوب به صورت یک افزونه برای گوگل کروم قابل استفاده بوده و شما می‌توانید برای ترجمه متون از آن استفاده کنید. یکی از بزرگ‌ترین نکات مثبت موجود در افزونه Google Translate، قابلیت ترجمه زنده وبسایت با کلیک راست بر روی متن‌های موجود در آن بوده که شما را در ترجمه سریع بسیار کمک می‌کند. این افزونه گوگل کروم به صورت رایگان از طریق استور گوگل قابل دانلود و نصب است.

Panic Button

یکی از افزونه‌های جالب موجود در گوگل کروم، Panic Button بوده که کارایی جالبی دارد. با نصب این افزونه، یک دکمه جدید کنار آدرس بار مرورگر قرار گرفته که با کلیک بر روی آن، تمامی تب‌های موجود در مرورگر ناپدید شده و با کلیک دوباره، به حالت نمایان در می‌آیند. این افزونه برای زمانی کاربردی است که در حین وب گردی برای‌تان یک وضعیت اضطراری پیش می‌آید و شما می‌خواهید بدون بستن تب‌ها، از دسترسی دیگر افراد به این صفحات وب جلوگیری کنید. افزونه گوگل کروم Panic Button را می‌توانید به صورت رایگان برای مرورگر خود دانلود کنید.

نظر شما در رابطه با افزونه‌های معرفی شده در این مقاله چیست؟


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

افتتاح مرکز آموزش گلد کیدز ؛ خانه‌ای برای شکوفایی

يکشنبه 27 اسفند 1396
15:57
افسانه عبدالهی

 

امروز مرکز آموزش گلدکیدز با حضور آقای حسین تنهایی قائم‌مقام هلدینگ گلدیران، آقای دی‌اس‌آن مدیرعامل شرکت ال‌جی الکترونیکس در ایران، مدیران ارشد ال‌جی و گلدیران،  خانم دانشور مدیرعامل موسسه خیریه مهرآفرین پناه عصر، جناب دکتر ساوه مدیرکل اموزش وزارت صنعت معدن و تجارت، مدیران ارشد جهاد دانشگاهی و همچنین بچه‌های تحت آموزش، اساتید و تعدادی از والدین افتتاح شد.هدف اصلی این پروژه استعداد یابی کودکان در معرض آسیب ایران به منظور افزایش سلامت روانی و ارتقا سطح علمی جامعه  است.

 

در این پروژه بعد از طی چند مرحله کودکان استعدادیابی شده و در مناسب‌ترین رشته علمی که با شخصیت آنها متناسب است آموزش می‌بینند. در مرحله اول این کودکان استعداد یابی  شده و بعد از گذراندن تست های مختلف و سنجش رفتاری و مصاحبه، بر اساس استعداد برای طی فرآیندهای بعدی معرفی می‌شوند. بعد آنها برای کسب دانش و آموزش پذیری آماده می‌شوند و در ادامه  با حیطه گسترده‌ای از دانش برای انتخاب شغل آشنا می‌شوند. در آخر و بعد از جمع بندی اطلاعات ،  برای ادامه راه کودک تصمیم‌گیری می‌شود و روند آموزش او آغاز می‌شود. تاکنون این کودکان توانسته‌اند موفقیت‌های زیادی کسب کنند که  کسب مقام در مسابقات روبوتیک، برنامه کسب و کار شریف و سخنرانی مدرسه تابستانی شریف از جمله آنهاست.

img_2521

این پروژه برای اولین بار در ایران ابداع شده است. شرکت ال‌جی الکترونیکس به طور فعال و با تعهد طولانی مدت برای افزایش  ارتقا سطح علمی و سلامت روانی جامعه در سرتاسر جهان مشارکت می‌کند. برای نمونه، از سال ۲۰۰۹، شرکت ال‌جی با مشارکت برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) و مؤسسه بین‌المللی واکسن (IVI) ، برنامه LG Hope Series را در کشورهای در حال توسعه شروع کرده است. همچنین، از سال ۲۰۱۲ برنامه LG Hope Screen تلاش می‌کند تا میزان آگاهی‌های عمومی در مورد مشکلات جهانی نظیر فقر و محافظت از محیط زیست را افزایش دهد. به علاوه، به منظور آموزش کودکان، ال‌جی برنامه Life Green Class را ارائه کرده است. تاکنون این برنامه به ۳/۱ میلیون دانش‌آموز از سرتاسر دنیا سر زده است. به منظور ساخت زیرساختی قدرتمند، ال‌جی الکترونیکس برنامه‌های زیاد دیگری در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی در دنیا دارد. در همین راستا شرکت ال‌جی با همکاری شرکت گلدیران پروژه گلد کیدز را در ایران راه‌اندازی کرده‌اند.

photo_2016-09-29_12-53-13

دنیای زیبای کودکان و نوجوانان با حمایت مادی و معنوی گلدکیدز (کانون طلایی نخبگان ایران) به فضای متفاوتی تبدیل خواهد شد. طرح استعدادیابی و حمایت از بهترین ها در رشته های مختلف، برنامه ای بدیع و نو در راستای حمایت از کودکان مستعد ۶ تا ۱۶ سال است. گلدکیدز با بهره‌گیری از علومی نظیر روانشناسی و جامعه شناسی به دقت برنامه‌ریزی شده و پرورش استعدادهای بالقوه منتخبین و هدایت قابلیت‌ها را در کنار توجه دائم به آموزش‌هایی مد نظر دارد که آینده شخصی و اجتماعی نسل طلایی ایران را تضمین می‌نماید.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

«ترجمه گوگل» اکنون قادر به ترجمه زبان‌های آموزش ندیده است

يکشنبه 27 اسفند 1396
15:56
افسانه عبدالهی

 

جفت زبان‌هایی که به شکل تخصصی به ترجمه گوگل (Google Translate) آموزش داده نشده‌اند از اکنون مورد پشتیبانی این سیستم خواهند بود.

 

این قابیلت که “ترجمه در مرحله صفر” (Zero-Shot Translation) نام دارد مبتنی بر نوعی هوش مصنوعی است که ترجمه اولیه را بر اساس محتوای زبان عمومی قابل درک برای سیستم انجام می‌دهد. پس از این مرحله، جمله‌ها را می‌توان به زبان مقصد ترجمه کرد.

ترجمه گوگل از ۱۰۳ زبان پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به شکل تخصصی با ۵,۲۳۳ جفت زبان کار کند. با توجه به نحوه اجرای سیستم “ترجمه ماشینی خنثی گوگل” (GNMT)، ترجمه باید به شکل جفتی و دوسویه به سیستم آموزش داده شود.

سیستم “ترجمه ماشینی خنثی گوگل” از جهات دیگر ترجمه بهینه‌سازی شده است زیرا این امکان را فراهم می‌کند تا ترجمه‌های انسانی‌تر بیشتری مبتنی بر جمله‌ها ارایه دهد و نه ترجمه‌ای که تکیه‌اش بر کلمه و عبارت باشد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

آموزش کار با آیفون X توسط اپل، فیس آی دی Face ID و ژشت های کنترلی جدید

يکشنبه 20 اسفند 1396
11:34
افسانه عبدالهی

 آموزش کار با آیفون X توسط اپل، فیس آی دی Face ID و ژشت های کنترلی جدید

 

آیفون تن (iPhone X) با حذف کردن دکمه هوم روشی متفاوت برای کار با دستگاه ارایه کرده است. شاید خیلی از موبایل های اندرویدی دکمه هوم نداشته باشند و با استفاده از دکمه های روی نمایشگر بتوان با آن ها کار کرد اما حتما می دانید که دکمه هوم در آیفون ها نقش بسیار پررنگی دارد. به همین دلیل اپل یک راهنمای مفید برای آموزش کار با آیفون X منتشر نموده که دیدن آن بسیار مفید است.

چند ژشت حرکتی مهم در آیفون تن (iPhone X) وجود دارد که در نبود دکمه هوم می تواند برای کار با آیفون X مفید باشد. این ژست ها عبارت است از:

بستن برنامه ها در آیفون X

برای بستن برنامه ها در آیفون X کافی است از پایین نمایشگر به بالا سوایپ کنید. به همین راحتی!

سوییچ بین برنامه ها در آیفون X

برای سوییچ کردن بین برنامه های اخیر در آیفون X کافی است از پایین نمایشگر به راست یا به چپ سوایپ کنید.

فراخوانی منوی برنامه های اخیر در آیفون X

برای فراخوانی منوی برنامه های اخیر، برنامه در حال اجرا را به بالا سوایپ می کنید

برای فراخوانی کنترل سنتر در آیفون X

به راحتی از گوشه بالا و سمت راست به پایین بکشید. برای بیرون رفتن از کنترل سنتر، به بالا بکشید.

برای فراخوانی نوتیفیکیشن ها در آيفون X

به راحتی از وسط نمایشگر به پایین سوایپ کنید تا تمام نوتیفیکیشن های خود را یک جا ببینید. با سوایپ به راست در این صفحه می توانید ویجت ها و با سوایپ به چپ می توانید به دوربین دسترسی پیدا کنید.

برای فراخوانی سیری در آیفون X

دکمه قفل را نگه دارید.

برای خاموش کردن آیفون X

دکمه قفل و دکمه زیاد کردن صدا (یا کم کردن) را نگه دارید.

تنظیمات فیس آی دی (Face ID) آیفون X

سیستم تشخیص چهره سه بعدی آیفون تن یا همان Face ID بسیار راحت تنظیم می شود. کافی است سر خود را یک بار جلوی دستگاه بچرخانید و صورت شما ثبت شود. برای باز کردن قفل می توانید آیفون X را بالا بیاورید و به آن نگاه کنید. اینجا یک تیکه ریز به سیستم اسکنر عنبیه چشم سامسونگ نیز لحاظ (!) می شود و  می گوید نیاز نیست جلوی چشمتان بگیرید!

موضوع قابل توجه این است که محتوای نوتیفیکیشن ها در صفحه قفل تا وقتی به آیفون X نگاه نکنید نمایش داده نمی شود و به محض نگاه کردن به صفحه محتوای آنها خارج شدن از صفحه قفل نمایان می شود، بسیار جالب !

نظر شما درباره ژست های حرکتی جدید آیفون X چیست؟


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

سه گام تا شروع نبرد زولا ؛ دانلود رایگان بازی زولا به همراه آموزش

يکشنبه 20 اسفند 1396
11:31
افسانه عبدالهی

 سه گام تا شروع نبرد زولا ؛ دانلود رایگان بازی زولا به همراه آموزش

انتظارها برای داشتن یک بازی آنلاین و پرهیجان  در ایران به پایان رسید و اکنون بازی هیجان انگیز  زولا  اکنون به صورت رایگان  در دسترس گیمرهای ایرانی ست. زولا یک بازی اشکن تیمی در ژانر شوتر اول شخص است. و قدرت به کارگیری استراتژی و تاکتیک بازیکنان در آن حرف اول را می‌زند. اگر با سری بازی‌های جنگی و الگوهای جنگ خیابانی در بازی‌های همچون call of duty و کانتر  آشنا باشید مطمئنا شیفته‌ی بازی آنلاین زولا خواهید شد.

 

داستان بازی زولا

زولا روایتی متفاوت از نبرد همیشگی خیر و شر در قالب داستانی متفاوت از رویارویی یک گروه از سندیکای تبهکاران و یک تیم ضربت است. این دو گروه در پیکارهای متفاوت رودروی هم قرار خواهند گرفت و برای پیروزی با هم به نبرد خواهند پرداخت. شما حق انتخاب دارید که  در کدام جبهه به جنگ بپردازید.

کاراکترهای این بازی برگرفته  از شخصیت‌های بازیگران سریال‌های محبوب است. این کاراکترها در پس زمینه‌ی یک داستان منحصر به فرد  با هم به جنگ خواهند پرداخت، لوکیشن‌های  بازی زولا از استانبول تا  شمال عراق و نقاط وسیعی از خاورمیانه را در برمی‌گیرد و در آینده نزدیک نقشه تخت جمشید نیز به آن اضافه خواهد شد.

چگونه در زولا بازی کنیم؟

شروع بازی زولا بسیار ساده است. شما به سیستم خاص و یا پیشرفته‌ای نیاز ندارید. یک سیستم معمولی که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود می‌تواند این بازی را در بستر خود به جریان درآورد. یک کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز 7 و بالاتر با کارت گرافیکی سری ۷۰۰۰ و سی پی یوهای دو هسته‌ای معمولی جوابگوی این بازی است.

با کلیک بر روی دکمه زیر وارد سایت زولا شوید و ثبت نام کنید، پس ایمیل فعال ازی از طرف بازی برای شما ارسال می شود، آن را باز کنید و بر روی لینک داخل ایمیل کلیک کنید تا اکانت شما فعال شود.

برای ثبت نام در بازی زولا روی دکمه زیر کلیک کنید

بعد از فعال سازی اکانت می توانید بازی زولا را به صورت رایگان دانلود کنید و نصب کنید، پس از نصب و راه اندازی بازی، در پنجره لانچر اطلاعات اکانت خود را وارد کنید و وارد بازی شوید و از آن لذت ببرید.

برای دانلود بازی زولا به صورت رایگان روی دکمه زیر کلیک کنید

به علت کم حجم بودن و پشتیبانی همه جانبه از طرف سرورهای پر قدرت داخلی، اینترنت مورد نیاز این بازی اینترنت کم سرعت است  و شما حتی می‌توانید با اینترنت مخابرات به این بازی بپیوندید در امکانی متفاوت حتی دانلود این بازی برای کاربران مخابرات تهران بدون مصرف شدن پهنای باند محاسبه می‌شود

کافی است برای شروع یک نبرد مهیج سری به سایت زولا بزنید و  با دوستانتان به صورت آنلاین یک تیم تشکیل دهید. نوع رقابت را که شامل نقشه‌های کشتار جمعی، شات گان، چاقو، تصاحب پرچم و یا اسکورت است برگزینید و با توجه به نقشه‌ای که انتخاب کرده‌اید وارد میدان رقابت شوید، توجه داشته باشید. توان ذهنی، سرعت عمل و قدرت چیدمان استراتژی شما در این بازی حرف اول را می‌زند.

در این مرحله شما با کلکسیونی کامل از  150 نوع اسلحه‌ی متفاوت روبرو  خواهید شد. همچنین قابلیت این را خواهید داشت که  سلاح‌ها را بر طبق خواست خود شخصی سازی کنید، به طور مثال می‌توانید رنگ اسلحه‌ها را به رنگ پرچم ایران در آورید. یا  برای اسلحه  خود صدا خفه کن، لیزر و دیگر متعلقات نصب کنید .

شما با اضافه کردن مگسک و ادوات دیگر به اسلحه‌ی خود و ارتقای هوشمند سلاح‌هایتان می‌توانید شانس موفقیت خود در بازی را افزایش دهید. اگر سابقه‌ی بازی در ندای وظیفه را داشته باشید می دانید که به طور معمول در این بازی‌ها  با ارتقای یک اسلحه، شما  قدرت مانور بیشتری در ضریب تخریب، خشاب گذاری، دقت و پارامترهای مختلف اسلحه‌ی خود خواهید داشت که در شکست یا پیروزی شما تأثیر گذار است.

یکی از چالش های بزرگ بازیهای آنلاین تقلب های درون بازی است و همیشه سازندگان بازیهای آنلاین تلاش های زیادی را انجام می دهند تا جلو این تقلب ها را بگیرند تا محیط بازی برای کلیه بازیکنان پاک و بدون حضور کاربران متقلب باشد. با اضافه شدن آنتی چیت جدید به این نسخه از بازی زولا، از این به بعد این بازی از بازیکنان متخلف واکسینه می شود و بازیکنان نمی توانند درون بازی تخلف و تقلب کنند، بازی زولا از آنتی Battleye استفاده می کند که پیش از این برروی بازیهای معروفی همچون PUBG نیز نصب و راه اندازی شده است.

امکانات سایت بازی زولا

بازی زولا با دارا بودن سرورهای قدرتمند بازیکنان را قادر می‌سازد که حتی با اینترنت کم سرعت مخابرات نیز به بازی بپردازید. همچنین  با گذشت زمان به‌روزرسانی‌های مختلفی برای آن منتشر می‌شود که هدف آن افزایش رضایت کاربران و اضافه کردن قابلیت‌های بهتر به بازی است. گذشته از این ثبت نام و بازی به صورت رایگان است.

در وب سایت زولا برای آماتورها آموزش بازی به علاوه‌ی معرفی شخصیت‌ها تدارک دیده شده است و تمامی اخبار و نتایج به صورت مرتب در دسترس علاقه‌مندان گذاشته می‌شود. شما می‌توانید به صورت کشوری در مسابقات به رقابت بپردازید. این بازی به دلیل بستر آنلاین همواره در حال توسعه و پیشرفت است و امتیازات برترین بازیکنان متعاقبا در سایت اعلام می‌شود.

 تریلر رسمی بازی زولا:

امکانات سایت سرگرمی “ناشر بازیهای آنلاین مخصوص PC در ایران”

سایت سرگرمی به عنوان تنها ناشر بازیهای آنلاین مخصوص کامپیوتر و وب در ایران افتخار دارد میزبان بازیکنان عزیز ایرانی در کلیه بازیهای این مجموعه باشد. علاوه بر بازی زولا، شما می توانید بازی تراوین، بازی تنکی آنلاین، سری بازیهای شرکت گیم فورج، سری بازی های شرکت گیمیگو و دیگر ناشران بزرگ اروپا را در این سایت بازی کنید. کلیه بازیهای وب سایت سرگرمی بر اساس قرارداد رسمی با شرکت های تولید کننده این بازیهای معروف و با درگاه پرداخت شتاب ارائه می شوند. برای بررسی بازیهای دیگر فروشگاه سرگرمی لطفا به این لینک مراجعه نمایید.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

آموزش بازی سازی: چگونگی طراحی کلاس‌‌های شخصیتی و نکات مربوط به آن

شنبه 19 اسفند 1396
11:26
افسانه عبدالهی

 آموزش بازی سازی: چگونگی طراحی کلاس‌‌های شخصیتی و نکات مربوط به آن

در حجم عظیم بازی‌های رقابتی امروزه، طراحی و پیاده‌سازی کلاس‌های متنوعی که بتواند جذابیت گیم‌پلی را دوچندان کنند، کار بسیار سختی است. برای بررسی این موضوع با ما همراه شوید.

تنها کافی است نگاهی به آرشیو بخش راهنما و آموزش سایت زومجی بیاندازید تا از وجود مبحثی به نام «کلاس‌های شخصیتی‌» در بازی‌های ویدیویی آگاه شوید. از بازی مانند Destiny 2 گرفته تا بازی‌هایی مانند Diablo، Battlefield 1و Dark Souls هر کدام از دسته‌بندی شخصیتی به خصوصی برخوردارند که در یک نگاه کلی‌تر ما آن را به عنوان کلاس‌های شخصیتی آن بازی می‌شناسیم. برای همین در ادامه‌ی مقالات آموزش بازی‌سازی می‌خواهیم مقداری در این زمینه صحبت کرده و تعدادی از نکات موجود در این مبحث را برای شما بیان کنیم.

 

«کلاس‌های شخصیتی» که معمولا ما آن را با به طور خلاصه «کلاس»‌ می‌نامیم به جز موارد مشخصی تقریبا در تمامی بازی‌های امروزی قابل مشاهده است و ارتباط مشخصی هم با سبک و دسته‌ی بازی ندارد.  البته نکته‌ای که باید در همین ابتدای مقاله به آن اشاره کنیم این است که معمولا در بازی‌هایی مانند سری Witcher هم مبحثی به نام کلاس وجود دارد که البته نباید آن را با موضوع این مقاله اشتباه بگیرید. در چنین بازی‌هایی که شخصیت اصلی آن را یک نفر تشکیل می‌دهد، بر اساس سیستم ارتقا یا درخت مهارتی که برای بازی در نظر گرفته شده، شما می‌توانید روی قسمت مشخصی از این بخش‌ها سرمایه‌گذاری کرده و تعدادی از قابلیت‌های شخصیت خود را ارتقا دهید. دقت کنید که شخصیت ما همان شخصیت قبلی است و کم و بیش قابلیت‌های اولیه خودش را همچنان دارد با این تفاوت که تعدادی از آن‌ها را قوی‌تر کرده و تعدادی همچنان در همان وضعیت ابتدایی باقی مانده‌اند. به همین دلیل (اصل یکی بودن شخصیت) ما چنین مبحثی را تنها به عنوان یک شاخه‌ی فرعی از مبحث کلاس‌های شخصیتی می‌دانیم.

همچنین در بازی‌هایی مانند Overwatch، League of Legends، Dota 2 و در یک نگاه کلی مانند اکثر بازی‌های امروزی به خصوص در سبک شوتر، واژه‌های دیگری به جای واژه‌ی کلاس‌ استفاده می‌شود که در عمل تفاوتی با آن ندارند. مهم‌ترین این واژه‌ها نقش یا همان Role است. مثلا در بازی مانند Overwatch فرقی بین این که بگوییم ما ۴ نقش اصلی داریم با این که بگوییم ۴ کلاس اصلی داریم نیست و تنها مسئله‌ای که در این میان متفاوت است نقطه‌ای است که از آن سعی می‌کنیم به بازی نگاه کنیم. در حالت اول نگاه ما از نقطه نظر بررسی یک تیم و اجزای تشکیل دهنده آن است در حالی که در نگاه دوم سعی می‌کنیم بر اساس مهارت‌های پایه‌ای قهرمانان آنان را دسته‌بندی کنیم و این در حالی است که نقش‌های درون هر تیم دقیقا هم‌ارز توانایی‌های قهرمانان آن طراحی شده است.
horizon

در مقاله‌ی چرا باید در ساخت بازی به تنوع طلبی گیمرها توجه داشت؟ اشاره کردیم که تقریبا همه‌ی گیمرها از وجود تنوع در بازی‌های ویدیویی استقبال می‌کنند و برای همین سازندگان هم سعی می‌کنند به هر شکلی که شده چنین موضوعی را در بازی خود وارد کنند. گفتنی است که هر چقدر بازی بتواند در این زمینه قوی‌تر عمل کند، نه تنها ارزش تکرار آن بالا می‌رود (به خصوص در بازی‌های داستان‌محور)، بلکه موجب می‌شود قشر بیشتری از گیمر‌ها با بازی ما ارتباط برقرار کنند. در این راستا سعی می‌کنیم در مقاله‌ی پیش رو به بیان چندین نکته‌ی مهم در مبحث کلاس‌های شخصیتی و جایگاه آنان در بازی‌ها امروزی بیاندازیم.

نکته‌ اول: کلیشه‌ها را دنبال کنید!

در اولین نکته باید بیان کنیم که در بیشتر موارد معمولا مهم نیست شما روی چه سبکی در حال فعالیت هستید، اگر بازی شما از مبارزات گروهی و تیمی پشتیبانی می‌کند پس به احتمال فراوان و حتی صد در صدی وجود چندین کلاس در بازی شما قطعی خواهد بود. هر چه باشد نبرد‌های امروزی چه در دنیای واقعی و چه در دنیای بازی‌های ویدیویی از چندین لایه‌ی مشخص تشکیل شده است. لایه اول که به نوعی خط مقدم می‌شود، شامل کلاس‌هایی است که بسته به بازی می‌تواند شامل کلاس‌‌های تهاجمی و تدافعی باشد. معمولا در بازی‌های تیراندازی واقع‌گرایانه مانند Battlefield 1 یاCall of Duty کلاس تدافعی مانند آن چه در بازی‌هایی مانند Overwatch و Paladins وجود دارد مشاهده نمی‌شود ولی در تمامی آن‌ها کلاس‌های تهاجمی وجود دارد که خصوصیت ویژه‌ی تمامی آن‌ها قابلیت جابجایی سریع و از پای درآوردن اهداف مورد نظر است. کلاس Assualt در بتلفید 1، کلاس Offensive در اوورواچ و Flanker در پالادینز از جمله این موارد هستند.

battlefield 1

صرفا سعی نکنید با دستکاری یکسری اعداد و مدل‌های گرافیکی یک قهرمان یا یک کلاس جدید خلق کنید و به شخصیت‌پردازی کاراکتر‌ها نیز اهمیت بدهید

در این لایه و در مورد کلاس‌های تدافعی هم می‌توانیم به کلاس Tank در بازی‌ها اشاره کنیم که بدون کم و کاستی و با همین نام معمولا در تمامی بازی‌ها مربوطه مانند اورواچ، لول و دوتا 2 وجود دارد.

در لایه دوم هر نبرد تیمی کلاس‌هایی قرار می‌گیرند که وظیفه‌ی حمایت و پشتیبانی از کلاس‌های لایه اول را بر عهده دارند. این کلاس‌ها معمولا با عنوان پشتیبان در بازی‌ها وجود دارند و یکی از وظایف ثابت آن  بهبود بخشیدن وضعیت نوار سلامتی کلاس‌‌های موجود در لایه اول و به نوعی خط مقدم است. البته کم و بیش به علت نزدیکی لایه دوم به لایه اول این گروه همچنان قابلیت مبارزه کردن و از پای درآوردن اهداف را دارد اما به دلیل ماهیت کلاس و همچنین در تعادل ماندن گیم‌پلی سرعت عمل آن‌ها در خصوصیات تهاجمی مانند سرعت جابجایی، نرخ شلیک و سرعت بارگذاری اسلحه پایین است. البته تنها مزیتی که در فاز تهاجمی معمولا برای این کلاس لحاظ می‌شود قدرت بالای سلاح‌هاست و اگر نشانه‌گیری دقیقی داشته باشید همچنان می‌توانید در فاز تهاجمی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشید.

در لایه سوم هر نبردی معمولا قوی‌ترین کلاس‌های بازی از لحاظ قدرت سلاحی قرار می‌گیرند که البته به نسبت کلاس‌های دیگر نیازمند مهارت بیشتری در نشانه‌گیری است. کلاس Scout در بتلفید نمونه‌ای از این کلاس‌ها در بازی‌هاست که سرعت عمل و دقت بسیار بالایی را از هر بازیکنی طلب می‌کند.

براساس همین موارد گفته شده بد نیست در همان ابتدای کار جایگاهی را برای کلاس‌های گفته شده در بازی خود در نظر بگیرید و سپس به سراغ ابداع کلاس‌های جدید بروید. اگر دقت کنید مشاهده می‌کنید که تقریبا در تمامی بازی‌های آنلاین امروزی موارد گفته شده وجود دارند و این در حالی است که معمولا سازنده‌ها سعی می‌کنند با نام‌گذاری‌های مختلف و همچنین طراحی‌های هنری متفاوت چنین چیزی را پنهان کنند. البته گفتنی است ما مواردی را گفتیم که معمولا در تمامی سبک‌ها وجود دارند و این در حالی است که بسته به سبک بازی‌ها معمولا یکی دو کلاس اختصاصی در هر سبکی وجود دارد که در سبک‌های دیگر مشاهده نمی‌شود. مانند کلاس تانک در بازی‌های اوورواچ و پالادینز که در بازی تیراندازی واقع‌گرایانه مانند بتلفید و کالاف دیوتی وجود ندارد. در انتها هم باید بیان کنیم که پس از دنبال کردن کلیشه‌ها شما به سرعت می‌توانید صاحب چندین کلاس مختلف شوید و پس از آن می‌توانید وقت بیشتری را برای طراحی و پیاده‌سازی کلاس‌های جدید و نوآورانه صرف کنید.

نکته دوم: به کلاس‌ها و شخصیت‌های خود جان ببخشید

نکته‌ی دومی که باید به آن توجه شود این است که صرفا سعی نکنید با دستکاری یکسری اعداد و مدل‌های گرافیکی یک قهرمان یا یک کلاس جدید خلق کنید. چنین چیزی شاید در انتها باعث شود شما چندین کلاس و چندین زیر شاخه خلق کنید، اما نتیجه‌ی آن صرفا یکسری شخصیت‌ها و دسته‌بندی‌های کاغذی درون بازی است که مخاطب به هیچ وجه نمی‌تواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند. برای درک بهتر این موضوع پیشنهاد می‌دهم یک دوره‌ی فشرده اوورواچ شناسی برای خود بگذارید! این بازی که نگاه اول هیچ بخش داستانی ندارد، اما اگر کمی دقت کنیم می‌بینیم که به اندازه‌ی بسیاری از بازی‌های دیگر دارای کلیپ‌های سینمایی است که سراسر وب از آن‌ها پر شده است. غیر ممکن است نام بازی اوورواچ به گوش شما خورده باشد و شما حداقل چندین کلیپ سینمایی از آن و شخصیت‌هایش را ندیده باشید. اما دقیقا کجای این موضوع به مبحث ما ارتباط دارد؟

Overwatch

مانند سری Dragon Age شما می‌توانید به دور از هر گونه مبارزات آنلاین گروهی، کلاس‌های متفاوتی برای بازی خود تعریف کنید

کافی است تنها تعدادی از کلیپ‌های سینمایی این بازی را برای کسی که این بازی را انجام نداده پخش کنید تا او به راحتی بتواند دسته‌بندی‌های درون بازی و قابلیت‌های قهرمانان آن را تشخیص بدهد. مثلا در اکثر کلیپ‌ها دسته‌بندی‌های تانک در حال دفاع کردن و تحمل ضربات هستند و عناوین کلیپ‌هایشان معمولا حماسی است. دسته‌بندی‌های تهاجمی در حال تعقیب اهداف و شلیک به سمت آن‌ها هستند  و مهم‌تر از همه‌ی این‌ها شخصیت پردازی‌هایی است که برای تمامی آن‌ها صورت می‌پذیرد. دقت کنید که این شخصیت پردازی‌ها و زمینه‌سازی‌هایی که برای هر شخصیت صورت می‌گیرد در انتها موجب این می‌شود که هر کلاس از بازی هویت منحصربفردی را به خود بگیرد و در انتها بتواند گروهی از مخاطبان را به خودش جذب کند. شخصا پس از دیدن هر کدام از کلیپ‌های سینمایی اوورواچ وسوسه می‌شوم که وارد بازی شده و از فلان کلاس فلان شخصیت را انتخاب کنم تا بتوانم همان کار‌هایی را که او در آن کلیپ انجام می‌دهد درون بازی انجام دهم. تنها کافی است کلیپ Honor and Glory بازی اوورواچ را مشاهده کنید تا به ارزش کار کلاس تانک و کار‌هایی که انجام می‌دهد پی ببرید. حتی در این کلیپ می‌توانید ببینید که چگونه بلیزارد با هوشمندی هر چه تمام‌تر نقش و وظیفه‌ی اصلی کلاس تانک را که همان پشتیبانی و محافظت از اعضای تیم است به طرفداران این کلاس یادآوری می‌کند.

اگر توانستید کلاس‌ها و شخصیت‌هایی در بازی خود خلق کنید که دارای چنین پیش‌زمینه‌ها و خطوط داستانی قوی باشند، آن گاه مخاطب حتی بدون وارد شدن به بازی شما به راحتی می‌تواند با دسته‌بندی‌ها یا همان کلاس‌های درون بازی شما ارتباط برقرار کند. باید بدانید موفقیت یک کلاس و یک دسته‌بندی بیش از آن که متکی به آمار و ارقام باشد، در ارتباطی است که مخاطب خود برقرار می‌کند و برای همین باید تا می‌توانید به دسته‌بندی‌ها و کلاس‌های خودتان جان ببخشید و از این طریق آنان را در دل مخاطب خود وارد کنید.

نکته‌ چهارم: صرفا به مبارزات گروهی توجه نکنید

گاهی اوقات بازی شما کشش این را دارد که از چند جنبه‌ی مختلف داستان خود را روایت کند. روایت‌هایی که در نقطه‌ای به هم می‌رسند و یک

 

 نتیجه‌گیری بزرگتر را رقم می‌زنند. اما صرفا بیان نوشتاری یا سینمایی این مسئله همواره بهترین گزینه برای دستیابی به چنین موضوعی خواهد بود؟ مانند سری Dragon Age شما می‌توانید به دور از هر گونه مبارزات آنلاین گروهی، کلاس‌های متفاوتی برای بازی خود تعریف کنید که هر کدام خط داستانی کاملا متفاوتی با یکدیگر دارند و پس از انتخاب هر کدام از یک از کلاس‌های سه گانه‌، شما ماجرا را از منطقه‌ی کاملا متفاوتی درون بازی  شروع می‌‌کردید. این مهم و پیاده‌سازی درست آن می‌تواند به شدت ارزش تکرار بازی شما را بالا ببرد.

نکته سوم: گسترش کلاس‌ها و زیرکلاس‌ها را جدی بگیرید

پس از انتشار اولیه سازندگان سعی می‌کنند کلاس‌ها و زیرکلاس‌های درون بازی را در فاصله‌های زمانی مختلف پربارتر کرده و همچنان جذابیت بازی خود را حفظ کنند. مانند آن چه در بازی Diablo 3 توسط بیلیزارد دنبال می‌شود.

diablo

دلیل این موضوع این است که همیشه پس از مدتی درون بازی یک حالت یکنواختی برای مخاطب پیش می‌آید. هر مخاطب تعدادی شخصیت مورد علاقه دارد اما به هر حال پس از هزاران بار بازی کردن، این شخصیت‌ها دیگر آن جذابیت اولیه خود را برای مخاطب از دست می‌دهند و اصطلاحا بازی برای همراه نگه‌داشتن مخاطب و احیانا جذب مخاطبان جدید نیاز به نیرو‌های تازه نفس دارد. برای همین شما باید به عنوان بخشی از پروژه خود، منابعی را برای گسترش کلاس‌ها و زیرکلاس‌های بازی خود اختصاص دهید، چرا که یکی از ارکان اصلی حفظ شادابی گیم‌پلی و تنوع آن بدون شک گسترس کلاس‌های بازی و زیرکلاس‌های مربوط به آن است. البته نکته‌ای که در این بین باید به آن توجه شود این است که هیچ نیازی نیست که شما در همان ابتدای بازی تمامی کلاس‌ها و زیرکلاس‌های خود را درون بازی قرار دهید و دست خود را خالی کنید بلکه می‌توانید تعدادی از آن‌ها را نیز برای زمان بعد از انتشار بازی خود نگه‌داشته و طبق یک برنامه‌ی زمانی مشخص اقدام به انتشار آن‌ها کنید.

در انتها هم باید بیان کنیم که صحبت در مورد کلاس‌ها و نکات مربوط به آن بیشتر از آن که یک موضوع تئوری باشد، جنبه‌ی تجربی دارد. برای همین به شما توصیه می‌کنیم تا می‌توانید بازی‌های موفق چند سال اخیر و به خصوص بازی‌های شرکت بلیزارد را با دقت بررسی کرده تا بتوانید در این زمینه اطللاعات خود را بیشتر کنید.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به عمومی است. || طراح قالب bestblog.ir