استخراج ارز دیجیتال با سخت افزار بازدیدکنندگان از وب‌سایت‌ها

دوشنبه 30 بهمن 1396
15:25
افسانه عبدالهی

 

از آغاز جریان راه بیت کوین، به سبب راز و رمزها و همچنین فوت و فن‌هایی که هر کاربری به آنها وارد نبود، می‌شد حدس زد به زودی شاهد حملات متعدد هکرها (که به نوعی با موضوع بیت کوین و ارزهای دیجیتال گره خورده‌اند) خواهیم بود. مرکز ماهر کشور با آگاهی از این حملات به تازگی خبر از سایت‌هایی داده که به واسطه سخت‌افزارها و توانایی سیستم بازدیدکنندگان خود، مشغول به استخراج ارز دیجیتال می‌شوند.

دنیای ارزهای دیجیتال (بیت کوین، اتریوم و...) تقریبا در همه زوایا تاثیرات شگرفی را از خود به جای گذاشته، از تغییرات در بازار بورس دنیا و بازار قطعات سخت افزاری گرفته تا حملات هکرها که اخیرا شدت گرفته و موج این حملات در کشور خودمان هم دیده شده است.

مرکز ماهر به تازگی ابزار «Coinhive» که با استفاده از کدهای جاوا اسکریپت به سیستم بازدید کننده وبسایت حمله می‌کند را در بین سایت‌های ایرانی هم مشاهده کرده و به کاربران اینترنتی هشدار داده تا مراقبت آلوده شدن سیستم خود به این ابزار باشند. در بخشی از بیاینه این سازمان آمده است:

«مشاهدات اخیر نشان‌ داده‌است که شماری از وب‌سایت‌های داخلی و خارجی با سوءاستفاده از توان پردازشی رایانه‌ بازدیدکنندگان خود اقدام به استحصال bitcoin یا سایر ارزهای مجازی می‌کنند. این رفتار از دید کاربر به‌صورت افزایش درصد فعالیت پردازنده و کند شدن سرعت رایانه در هنگام مراجعه به صفحات یک وب‌سایت مشخص نمایان می‌شود. البته در این موارد با بسته شدن صفحه وب‌سایت در مرورگر اضافه بار پردازنده نیز متوقف شده و درواقع آلودگی پایداری روی سیستم‌عامل صورت نمی‌پذیرد.»

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

پلی استیشن 5؛ از قدرت سخت افزاری تا تاریخ عرضه

دوشنبه 30 بهمن 1396
15:21
افسانه عبدالهی

 

دیر و زود دارد اما سوخت و سوز خیر، باید بپذیرید که پلی استیشن 5 یک روزی حتما عرضه خواهد شد. مدتی بعد از مراسم E3 امسال، شان لیدن (رئیس بخش آمریکای سونی) در صحبت با رسانه آلمانی Golem.de تایید کرد که پلی استیشن 5 بدون شک ساخته خواهد شد. مایکل پکتر، یکی از تحلیلگران سرشناس دنیای بازی نیز عقیده دارد نسل پلی استیشن ادامه یافته و حتی ادعا می کند که پلی استیشن 5 تا سال 2019 عرضه شده و از بازی های نسل قبل پشتیبانی می کند.

با فروش بیش از 60 میلیونی پلی استیشن 4 شاید چندان برای سونی ضروری نباشد تا نسل جدیدی را آغاز کند اما زمانی که تصمیم آن را بگیرد، آسوده خاطر باشید که پلی استیشن 5 یا پروژه ترینیتی تکنولوژی های فراوانی را همراه خود خواهد داشت.

دیوید میکلهم (David Meikleham)، نویسنده وبسایت Gamesradar در مطلبی جامع به بررسی و جمع آوری تمامی شایعاتی پراخته که تاکنون در مورد پلی استیشن 5 می دانیم. پس در ادامه همراه باشید تا مطلب او را بخوانیم.


با شایعاتی فراوانی که این روزها در مورد کنسول بعدی سونی شنیده می شود، تصمیم گرفتیم تا هر آنچه را که می دانیم، جمع آوری کرده و درست ترین تصویر ممکن از پلی استیشن 5 را برای شما ترسیم کنیم. در این مطلب نگاهی به برخی از پیش بینی های بهترین تحلیلگران انداخته و با تحلیل بازار سخت افزار امروزی به بررسی قدرت احتمالی پلی استیشن 4 خواهیم پرداخت. ما همچنین با برخی از مهندسین فناوری که اصرار داشتند نام آن ها فاش نشود،‌ صحبت کرده و نظرشان در مورد پلی استیشن 5 را پرسیده ایم.

سخت افزار گرافیکی

ابتدا بیاید تلاش کنیم تا ببنیم چه چیزی می تواند نماینده تغییری اساسی در قدرت پلی استیشن 5 باشد. در حال حاضر نهایت قدرت و اشرافی گری در دنیای بازی به معنای بازی کردن با وضوح تصویر 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه است. با وجود اینکه کنسول های امروزی،‌ البته به جز ایکس باکس وان ایکس، قادر به ارائه چنین کیفیتی نیست اما کاربران کامپیوتری با کامپیوترهای بسیار گران قیمت خود به آسانی می توانند این سطح از جزییات را تجربه کنند.

 

 

 

یکی از منابع فنی ما می گوید که در حال حاضر استودیوهای مایکروسافت و ناتی داگ سونی ابزار و سرمایه لازم برای ساخت بازی های 4K را در اختیار دارند اما سازنده های متوسط یا کوچک هنوز نه از پس هزینه های آن بر می آیند و نه نیروی انسانی مورد نیاز را در اختیار دارند.

اگر شما به سراغ نسل هفتم پردازنده های اینتل بروید، کامپیوتر خود را به 16 گیگابایت رم مجهز کنید و کارت گرافیک 1080 انویدیا را نصب کنید، ابر کامپیوتری در اختیار خواهید داشت که می تواند بیشتر بازی های 2017 را با وضوح تصویر واقعی 4K و با نرخ فریمی بسیار بالاتر از پلی استیشن پرو اجرا کند. البته استفاده از چنین تجهیزاتی هزینه بسیار بالایی تا حدود 1300 دلار در برخواهد داشت و تازه نباید افزایش قیمت کارت گرافیک های گیمی در چند ماه اخیر را از یاد ببرید.

هر چند همه چیز به این سادگی نیست که سخت افزار قدرتمندی برای کامپیوتر خود خریداری کرده و بازی ها را با کیفیت بالاتری اجرا کنید. به گفته یکی از منابع فنی ما، نسخه کامپیوتری بازی ها برای اجرا به قدرت خام بیشتری از سوی کارت گرافیک و پردازنده نیاز دارد و کنسول ها با سخت افزار مشابه، عملکرد کارآمدتری دارند.

علت چیست؟ کار کردن با سخت افزار و API (رابط کاربری برنامه نویسی) یکسان، همه چیز را قابل پیش بینی تر کرده و شما می توانید عملکرد بهتری از آن بگیرید. پلی استیشن 5 و ایکس باکس وان ایکس هر دو سخت افزاری ثابت دارند و در نتیجه سازندگان بازی می توانند بازده بهتری با آن چیزی که در اختیار دارند، داشته باشند.

همان مهندس در ادامه به ما توضیح می دهد که کنسول ها می توانند با سخت افزار ضعیف تر کارهای بیشتری کنند و بنابراین پلی استیشن بعدی برای اجرای بازی ها با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه، احتیاجی به کارت گرافیک 1080 شرکت انویدیا ندارد. حالا که صبحت آن به میان آمد...

 

 

 

آیا بازی های پلی استیشن 5 با وضوح تصویر واقعی 4K و سرعت 60 فریم اجرا خواهند شد؟

بعضی از بازی های پلی استیشن 4 به سختی با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم بر ثانیه اجرا می شوند، بنابراین 4K/60 fps نیز می تواند چالش بزرگی برای پلی استیشن 5 باشد مگر آن که سازنده ها بتوانند قدرت بیشتری از آن بیرون بکشند (که در نتیجه به بودجه بیشتری نیاز است که بسیاری تا سال ها از عهده آن بر نمی آیند). در حال حاضر، کارت های گرافیکی چون GTX Titan X و 1080Ti به راحتی می توانند از عهده چنین ماموریتی برآیند اما قرار دادن چنین پردازنده گرافیکی قدرتمند و مستطیل شکلی درون جعبه به اندازه کنسول بازی کاری بسیار سخت و هزینه بر است.

بار دیگر باید اشاره کنیم که همه چیز به قدرت خام بستگی ندارد. در واقعیت، اجرای بازی ها با کیفیت 4K و نرم 30 فریم بر ثانیه یا 1440p/60fps شاید هدف منطقی تری برای بازی های پلی استیشن 5 باشد اما استودیوهای بازی سازی بزرگ می توانند به سراغ همان 4K/60fps بروند. تلاش پلی استیشن 4 پرو برای تحقق رویای بازی کردن با وضوح تصویر 4K به این معنا است که کیفیت واقعی 2160p قطعا یک اولویت مهم برای پلی استیشن 5 خواهد بود. این ادعا تا حدی نیز توسط مهندسین سایت دیجیتال فاندری نیز مطرح شده و آن ها می گویند که سونی قادر به ساخت کنسولی قادر به اجرای وضوح 4K تا اواخر سال 2018 است.

البته سایت تکنولوژی Twak Town در مورد قدرت پلی استیشن 5 و توانایی آن در ارائه 4K/60fps امیدوارتر است. این سایت با استناد به صحبتی که با یکی از افراد صنعت بازی داشته ادعا می کند که پلی استیشن 5 از پردازنده گرافیکی اختصاصی بهره می برد. اگر این ادعا واقعیت داشته باشد، اهمیت آن بسیار بیشتر از آن چیزی است که به نظر می آید.

در نظر بگیرید که پلی استیشن 4 و پلی استیشن 4 پرو هر دو تا حدی به خاطر استفاده از APU محدود شده اند. APU در واقع پردازنده ای است که پردازنده مرکزی و واحد پردازنده گرافیکی را درون یک ساختار یکسان ادغام می کند. در صورت استفاده از کارت گرافیک مجزا که به طور مستقیم به CPU متصل نیست، احتمال دستیابی به 4K/60fps برای پلی استیشن 5 بسیار بالاتر می رود.

تکنیک های رندرینگ روزنه امید دیگری برای آینده در گرو 4K پلی استیشن 5 است. به لطف برخی از بهینه سازی های هوشمندانه، پلی استیشن 4 پرو می تواند با روش رندرینگ شطرنجی بازی ها را با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه اجرا کند. بازی انحصاری Horizon: Zero Dawn بیشتر از هر بازی دیگری مثال خوبی برای استفاده از این تکنیک است. به لطف میان برهایی مفید، سازنده ها تنها نیاز به رندر هر صحنه با 50 درصد رزولوشن دارند، قبل از آن که تصویر نهایی را به کیفیت 4K برسانند؛ فرآیندی که نسبت به یک تصویر 2160p واقعی، به قدرت رندرینگ بسیار کمتری دارد.

وقتی که به زمان عرضه پلی استیشن 5 برسیم،‌ احتمالا استودیوهای بیشتری از روش رندرینگ شطرنجی استفاده خواهند کرد. بنابراین می توانیم اطمینان خاطر داشته باشیم که پلی استیشن 5 برای ارائه وضوح تصویر 4K راضی کننده نیازی به کارت گرافیک GTX 1080 ندارد.

 

 

 

آیا سونی بار دیگر برای ساخت پردازنده گرافیکی پلی استیشن 5 با AMD همکاری خواهد کرد؟

با وجود این که امروزه به خاطر تولید پردازنده های گرافیکی پاسکال، انویدیا می تواند به راحتی درون لپ تاپ های گیمینگ مدرن قرار گیرد اما سونی برای انتخاب پردازنده گرافیکی پلی استیشن 5 احتمالا بار دیگر با AMD (رقیب دیرینه انویدیا) وارد همکاری می شود.

خود پلی استیشن 4 پرو برخی از المان های خط تولید پردازنده های پیشرفته وگا شرکت AMD را در خود دارد، بنابراین دور از ذهن نیست اگر سونی به سراغ پردازنده ای برود که از پیچ و خم آن خبر دارد. سری جدید کارت گرافیک های AMD قرار است در سال 2019 عرضه شود و این پردازنده ها می توانند گزینه ای ایده آل برای پلی استیشن 5 باشند. این فناوری جدید که با نام رمزی Navi شناخته می شوند، مقیاس پذیری و حافظه بیشتری را وعده می دهند. اگر AMD بتواند همچنان اندازه کارت هایش را کوچک نگه دارد، Navi پیشرفتی بزرگ در مقایسه با کارت های گرافیکی سری Radeon پلی استیشن 4 است.

سوالی که پیش می آید آن است که آیا این فناوری پیشرفته می تواند از منظر قدرت با کامپیوترهای قدرتمند امروزی برابری کند؟ احتمالا خیر. مارک سرنی، طراح ارشد پلی استیشن 4 سال گذشته به سایت دیجیتال فاندری گفت که حد واقع گرایانه قدرت پردازنده های نسل بعدی کنسول ها حدودا 8 ترافلاپس خواهد بود، همان عددی که مایکروسافت آن را بسیار دوست دارد. در حال حاضر کارت گرافیک های 1080Ti انویدیا قدرت خامی در حدود 11.3 ترافلاپس ارائه می دهند.

البته بار دیگر باید به یکپارچگی سخت افزار توجه کنید، بنابراین احتمالا پلی استیشن 5 عملکردی بهتر از سخت افزارش خواهد داشت. نسل هفتم بازی های ویدیویی و زمان عرضه پلی استیشن 3 را به یاد می آورید؟ پلی استیشن 3 از لحاظ فنی قدرتمندتر از ایکس باکس 360 بود اما سازنده ها در ساخت بازی چندان با کنسول سونی راحت نبودند و در نتیجه آن، بازی های مایکروسافت از لحاظ بصری و عملکرد بهتر ظاهر می شد.

پردازنده مرکزی چه می شود؟

با وجود آن که بهبود گرافیکی همیشه مهم ترین عامل در هر تغییر نسل به حساب می آید اما مدتی است که می بینیم عملکرد CPU چه تاثیر شگرف و مهمی روی بازی های امروزی دارد. زمانی که پلی استیشن 4 پرو عرضه شد، بسیاری تعجب کردند که چرا عناوین بیشتری با کیفیت 1080p/60fps روی کنسول جدید اجرا نمی شوند.

 

 

 

حقیقت ساده است. با وجود آن که پلی استیشن 4 پرو در مقایسه با کنسول قبلی از سخت افزار گرافیکی نسبتا بهتری استفاده می کند اما تفاوت میان پردازنده مرکزی دو کنسول بسیار کم است. بله، پردازنده پلی استیشن 4 پرو با اورکلاک بیشتر 2.1 گیگاهرتزی کار می کند که بیشتر از پردازنده 1.6 گیگاهرتزی کنسول پیشین است اما این تفاوت در نهایت به 1.3 برابر قدرت بیشتر ختم می شود.

این بهبود نه چندان قابل توجه سبب شده تا عملکرد بسیاری از بازی ها توسط محدودیت های CPU با مشکل مواجه شود. با وجود آن که پلی استیشن 4 پرو پتانسیل گرافیکی لازم برای اجرای بازی ها با وضوح تصویر واقعی 4K‌ را دارد اما اجرای بازی ها با نرخ 60 فریم بر ثانیه نیاز به قدرت CPU بیشتری حتی در رزولوشن 1080p دارد. اگر بخواهیم رو راست باشیم، اگر موتور گرافیکی سازنده بازی کاملا بهینه و مناسب کنسول نباشد، پردازنده مرکزی هر دو کنسول پلی استیشن 4 و پرو برای اجرای بازی ها با نرخ 60 فریم بر ثانیه با مشکل رو به رو است.

خوشبختانه، پلی استیشن 5 باید در زمینه پردازش بسیار تواناتر باشد. دیجیتال فاندری گمانه زنی می کند که پلی استیشن بعدی از سری پردازنده های Ryzen شرکت AMD استفاده می کند. بر خلاف معماری پردازنده های AMD X86 پلی استیشن 4 که ابتدا با در نظر داشتن تلفن های هوشمند طراحی شدند، سری رایزن گزینه مناسب تری برای دنیای کنسول های بازی است.

دیجیتال فاندری می گوید که پلی استیشن 5 ممکن است دارای پردازنده ای باشد که بر مبنای مدول بسیار قدرتمندتر Zen CCX ساخته شده است. اگر بخواهیم به زبان ساده تر بگوییم، پردازنده پلی استیشن 5 بسیار آسان تر قادر به اجرای بازی ها با نرخ 60 فریم بر ثانیه است در حالی که می تواند مزیت های دیگری در گیم پلی بازی ها و فارغ از دنیای اعداد گرافیکی، به وجود آورد. با در اختیار داشتن قدرت CPU‌ بیشتر، سازنده ها می توانند رفتار هوش مصنوعی را پیچیده تر کرده و یا محیط های بسیار تخریب پذیرتری در بازی های شوتری چون سری بتلفیلد طراحی کنند.

چه تلویزیون های 4K برای بازی های پلی استیشن 5 مناسب خواهند بود؟

 

 

 

مهم نیست چقدر آن تلویزیون فول اچ دی را که بالای پلی استیشنتان قرار گرفته دوست داشته باشید؛ در نهایت روزی می رسد که آن ها نیز به درون سیاهچاله تکنولوژی پرتاب می شوند. به بیان بهتر، تلویزیون های 4K آینده ما هستند و احتمالا زمانی که سونی پلی استیشن 5 را عرضه کند، شما نیز یکی از آن ها را می خواهید. البته شاید در مورد قسمت آخر کمی اشتباه کرده باشیم: تلویزیون های 4K دنیای امروزه ما را تشکیل می دهند. با وجود آن که بسیاری از تلویزیون های موجود در خانه ها Full HD است، اما سهم فروش تلویزیون های Ultra HD به سرعت در حال افزایش است.

بر اساس آمار فروش جدیدی، تقریبا سه چهارم تلویزیون های فروش رفته در سال 2016 در آمریکا، 4K بوده اند. اگر این روند ادامه پیدا کند، تحلیلگران متعددی پیش بینی می کنند تا سال 2018 تمامی تلویزیون های فروش رفته در آمریکا از 4K پشتیبانی می کنند.

یکی از علت ها این است که تلویزیون های 4K دیگر چون دو سال گذشته قیمت های سرسام آور ندارند. این روزها می توانید تلویزیون 4K نسبتا قابل قبولی را با قیمتی در حدود 500 دلار خریداری کنید.

بدون شک زمانی که پلی استیشن 5 عرضه شود، شما هم یک تلویزیون 4K می خواهید. پلی استیشن 4 تا همین الان نتیجه ارتقای همزمان قدرت کنسول و نمایشگرها را با بازی هایی چون Horizon: Zero Dawn و Wipeout: The Omega Collection نشان داده است، عناوینی که روی تلویزیون های 4K کاملا خیره کننده به نظر می آیند. با در نظر داشتن آن که پلی استیشن 5 از قدرت سخت افزاری بیشتری بهره می برد، اگر نخواهید با رزولوشن 4K بازی کنید، این بهود سخت افزاری به هدر می رود.

حالا که روی فراگیر شدن تلویزیون های 4K تا زمان عرضه پلی استیشن 5 توافق نظر داریم، آن زمان روی چه نمایشگرهایی بازی خواهیم کرد؟ در حال حاضر تلویزیون های LED همچنان بازار را در دست دارند اما این تلویزیون ها هیچ وقت برای اجرای بازی های سریع مناسب نبوده اند. خوشبختانه، نمایشگرهای پیشرفته تری در دسترس است که آماده برای همراه شدن با پلی استیشن 5 هستند.

 

 

 

در حال حاضر تلویزیون های OLED شرکت ال جی بهترین تلویزیون های گیمینگی است که می توانید خریداری کنید. بیشتر مدل های ال جی 4K بوده و همگی قادر به تولید آن رنگ های مشکی عمیقی هستند که تلویزیون های LCD و LED تنها آرزوی آن را در خواب می دیدند. خوشبختانه این تلویزیون ها دیگر چون گذشته گران قیمت نیز نیستند. تا زمان عرضه پلی استیشن 5، احتمالا بتوانید مدل های دست دوم تلویزیون های 2016 ال جی را با قیمتی زیر 1000 دلار خریداری کنید. علاوه بر این، سونی و پاناسونیک نیز وارد دنیای OLED شدند و با رقابتی تر شدن بازار، قیمت ها کاهش بیشتری پیدا خواهند کرد.

تلویزیون های QLED در سوی دیگر

مدتی است که سامسونگ نیز سری تلویزیون های QLED جدید خود را معرفی کرده و این سازنده کره ای امیدوار است که این تلویزیون ها به جدیدترین پیشرفت و ترند دنیای تلویزیون تبدیل شوند. این نمایشگرهای کوانتوم دات می توانند رنگ مشکی را بسیار عمیق تر از تلویزیون های LED به تصویر بکشند و با سطح روشنایی 1500 تا 2000 نیت خود، درخشنده تر از OLED ها هستند.

این سطح روشنایی برای فناوری HDR (دامنه دینامیکی بالا) نیز اهمیت دارد. بسیاری از بازی های پلی استیشن 4 از حالت HDR پشتیبانی می کنند اما تلویزیون های کمی واقعا قادر به ارائه آن سطح از سفیدی هستند که بتوان از این افزایش کنتراست استفاده کرد. با گذشت زمان، تلویزیون های QLED می توانند جلوه های بصری خیره کننده ای به بازی های سازگار با HDR پلی استیشن 5 دهند. هر روز سازنده های بیشتری به استفاده از HDR در بازی هایشان روی می آورند، بنابراین تعجب نکنید اگر بیشتر بازی های پلی استیشن 5 از HDR پشتیبانی کردند.

باید انتظار چه بازی هایی را روی پلی استیشن 5 داشته باشیم؟

 

 

 

زمانی که پلی استیشن 5 معرفی شد، آماده باشید تا با بازی هایی رو به رو شوید که از لحاظ بصری بسیار بهتر از آن چیزی هستند که پلی استیشن 4 قادر به انجام آن است. اگر نسبت به تاثیر تغییر نسل روی بازی ها چندان مطمئن نیستید، کافی است Call of Duty 3 (در سال 2006 روی پلی استیشن 3 عرضه شد) را با انحصاری زمان عرضه پلی استیشن 4 یعنی Killzone: Shadow Fall مقایسه کنید. در زمان عرضه پلی استیشن 5 احتمالا با پیشرفت چندان چشم گیری در مقایسه با بازی های پلی استیشن 4 امروزی مواجه نمی شویم اما با گذشت زمان و عادت کردن سازنده ها به سخت افزار، همه چیز شکل دیگری به خود خواهد گرفت.

آیا پردازنده جدید سازنده ها را قادر می سازد تا تجربه هایی خلق کنند که پلی استیشن 4 در ارائه آن ها ناتوان بود؟ یا آیا برای تجربه FIFA 2023 و The Last of Us Part 3 با وضوح تصویر 4K فقط باید کمی صبر پیشه کنیم؟ هوش مصنوعی عناوین شوتر امروزی را در نظر بگیرید که با ارتقای ‌CPU پلی استیشن بعدی می تواند تا چه اندازه دستخوش تغییر شود.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

تولید سخت افزار استخراج ارزهای مجازی در دستور کار سامسونگ

دوشنبه 30 بهمن 1396
15:19
افسانه عبدالهی

 

سامسونگ تازه ترین نام مطرح در عرصه تکنولوژی دنیاست که تصمیم گرفته سوار قطار بلاکچین شود. این شرکت آنطور که گزارشات نشان می دهد فرایند تولید مدارهای یکپارچه با کارایی ویژه موسوم به ASIC را به منظور استخراج بیتکوین و دیگر ارزهای مجازی آغاز کرده است.

طبق این گزارش که در نشریه کره ای The Bell منتشر شده سامسونگ در نظر دارد سخت افزار تازه خود را در اختیار یک شرکت چینی تامین کننده تجهیزات استخراج پول مجازی قرار دهد و در ادامه شرکت چینی نیز آن تجهیزات را در بازار توزیع میکند.

در این گزارش همچنین ذکر شده که کمپانی کره ای مورد بحث با کسب آمادگی های لازم در نظر دارد فرایند تولید انبوه این تجهیزات را از فردا (پایان ژانویه) آغاز نماید. البته نقش اصلی سامسونگ در این قرارداد، تولید چیپ های مورد نیاز برای استخراج این پول ها به صورت پیمانکاری خواهد بود.

البته شاید به باورتان این اقدام کمی غیرمنتظره به نظر بیاید اما شرکت کره ای پیشتر هم علاقمندی اش را برای ورود به حوزه سخت افزار بلاکچین نشان داده بود.

 

 

 

اگر خاطرتان باشد این کمپانی نمونه مفهومی از یک پایانه استخراج بیت کوین را به نمایش گذاشت که از ۴۰ دستگاه گلکسی اس ۵ قدیمی ساخته شده بود. حدودا دو ماه بعد نیز این شرکت توافقی را با کمپانی روسی Baikal (تولید کننده سخت افزاری استخراج بیت کوین) به نمایش گذاشت که به موجب آن سامسونگ فرایند تامین چیپ های Baikal برای آن شرکت را بر عهده می گرفت.

این حرکت قطعا به رونق گرفتن بازار سخت افزار استخراج پول های مجازی منجر گردید و رقبای شرکت روسی از جمله Canaan Creative و Bitmain (که هر دو چیپ های مورد نیازشان را از شرکت TSMC دریافت می کردند) به فعالیت بیشتر و قوی تر در این زمینه تشویق کرد.

در عین حال سامسونگ را نمی توان تنها شرکتی دانست که به بازار بلاکچین علاقمند شده.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

نِست بالاخره به تیم سخت افزاری گوگل پیوست

دوشنبه 30 بهمن 1396
15:18
افسانه عبدالهی

 

گوگل سال 2014 شرکت نست را خریداری کرد و اجازه داد تا این شرکت طی سال های گذشته زیر چتر حمایتی آلفابت به عنوان یک شرکت مستقل عمل کند. طی این مدت، شرکت نست مشغول ساخت دستگاه های خانه هوشمند بود مثل ترموستات و دوربین امنیتی.

با این وجود که گوگل بسیار همکاری نزدیکی با نست داشت، اما این دو شرکت هیچگاه با یکدیگر ترکیب نشده بودند تا اینکه امروز خبر رسید تیم سخت افزاری گوگل و نست حالا کاملا یکی شده اند.

تیم سخت افزاری گوگل که این روزها با شعار «ساخته شده توسط گوگل» شناخته می شود محصولاتی نظیر تلفن های هوشمند پیکسل، اسپیکر گوگل هوم و کروم کست های این شرکت را می سازد.

 

نست
 

 

چنین همکاری نزدیکی از مدت ها پیش انتظار می رفت و حالا با پیوستن دو تیم به یکدیگر می توان انتظار داشت که محصولات نست، تعامل بیشتری با محصولات متنوع گوگل داشته باشند.

گوگل در رابطه با این خبر گفته: «هدف ایجاد خانه ای هوشمندتر است، خانه ای که از همه افراد داخل خود و جهان پیرامونش مراقبت کند. محصولات آتی نست با هوش مصنوعی گوگل و اسیستنت عجین خواهند شد.»


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

تصاویری از کارت گرافیکی سری وگا AMD منتشر شد

يکشنبه 29 بهمن 1396
9:28
افسانه عبدالهی

تصاویری از کارت گرافیکی سری وگا AMD منتشر شد

کمپانی ای‌ام‌دی اولین تصویر از کارت‌های گرافیکی نسل وگا خود را به نمایش گذاشت. این کمپانی همچنین بازی DOOM را با استفاده از این کارت گرافیک در رزولوشن 4K و با آخرین جزییات گرافیکی اجرا کرد که شاهد نرخ فریم بسیار ایده‌آلی نیز بودیم. 

هنوز نام این کارت گرافیک و مشخصاتش مشخص نشده است و گفته می‌شود کارت گرافیک قرارگرفته در این کیس، مدل کارخانه‌ای است و هنوز در مرحله آزمایش به سر می‌برد. نکته جالب در مورد این کارت گرافیک، این است که شما هیچ المان خنک‌کننده هیبریدی روی آن مشاهده نمی‌کنید و سیستم خنک‌کننده‌ای که تعبیه شده است، در واقع خنک‌کننده معمولی است.

همچنین اتصالات برق و پورت‌های این کارت گرافیک پوشانده شده است تا اطلاعاتی از این بخش فاش نشود. پیش از این شایعه شده بود که بیشینه مصرف این کارت گرافیک ۲۲۵ وات خواهد بود.

AMD اعلام کرده است که کارت‌های گرافیکی وگا در نیمه اول سال ۲۰۱۷ وارد بازار خواهند شد.

 

وگا ای ام دی


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

انویدیا GTX 1080 Ti با ۳۵۸۴ هسته CUDA با قیمت ۶۹۹ دلار معرفی شد

يکشنبه 29 بهمن 1396
9:31
افسانه عبدالهی

 انویدیا GTX 1080 Ti با ۳۵۸۴ هسته CUDA با قیمت ۶۹۹ دلار معرفی شد

 جدیدترین کارت گرافیک GTX انویدیا دارای ۳۵۸۴ هسته CUDA و ۲۲۴ واحد Texure، کنترلر حافظه ۳۵۲ بیتی و ۱۱ گیگابایت حافظه GDDR5X است.

انویدیا اعلام کرد که GTX 1080 Ti می‌تواند از طریق بوست به‌سرعت ۱۶۰۰ مگاهرتز برسد و با اورکلاک می‌توان فرکانس آن را به ۲۰۰۰ مگاهرتز رساند.

این کارت جدید از همان خنک‌کننده‌ای استفاده می‌کند که GTX 1080 استفاده می‌کرد؛ با این تفاوت که قدرت بیشتری از طریق کانکتورهای ۸ پین و ۶ پین دریافت می‌کند و TDP این کارت ۲۲۰ وات است.

کارت گرافیک GTX 1080 Ti دارای قیمت  ۶۹۹ دلار خواهد بود و قیمت GTX 1080 به ۴۹۹ دلار کاهش پیدا می‌کند.

مشخصات فنی کارت گرافیک GTX 1080 Ti

  • ۱۲ میلیارد ترانزیستور
  • سرعت بوست ۱.۶ گیگاهرتز، قابلیت اورکلاک تا ۲ گیگاهرتز
  • ۲۸ SM که هرکدام دارای ۱۲۸ هسته CUDA هستند
  • ۳۵۸۴ هسته CUDA
  •  ۲۲۰ وات

 دیاگرام کارت گرافیک GP102

انویدیا تأیید کرد که GTX 1080 Ti به GP102 پاسکال تجهیز شده است و ۱۲ میلیارد ترانزیستور دارد. در این کارت گرافیک ۲۸ مالتی پردازنده جریانی وجود دارد  که هرکدام ۱۲۸ هسته CUDA دارند. در مقایسه با TITAN X این مدل از ROP کمتری (ROP این کارت ۸۸ و برای تایتان ۹۶ است) برخوردار است.

عملکرد گیمینگ کارت گرافیک NVIDIA GeForceGTX 1080 Ti

انویدیا این چارت را نشان داده است تا تفاوت عملکرد این کارت با GXT 1080 را به نمایش بگذارد. در اینجا به مقایسه عملکرد این دو کارت در چند بازی در وضوح تصویر ۱۱۴۰ و 4k می‌پردازیم. عملکرد این کارت بین ۲۰ تا ۴۰ درصد بهتر است.انویدیا اعلام کرد که GTX 1080 Ti  به مقدار ۳۵% از GTX 1080 سریع‌تر است.


GXT 1080 Ti از خنک‌کننده با محفظه بخار بهره می‌برد. مدل مرجع (Founder Edition) تغذیه ۷ فاز دارد.


 

بر اساس اعلام انویدیا GTX 1080 Ti اولین کارت گرافیک دنیا با وضوح 5K است و این موضوع به لطف بافر ۱۱ گیگابایتی این کارت ممکن می‌شود.

  

 


 

انویدیا اعلام کرد کتابخانه Gameworks از این به بعد با DirextX12 پشتیبانی می‌شود.


 

 انویدیا  DX12 Flex و DX12 Flow را معرفی کرد.

gtx 1080 ti


 

انویدیا Aftermath را معرفی کرد.


 

انویدیا Shadowplay Highlights را معرفی کرد.

نظر شما در مورد این کارت گرافیک چیست؟ آیا از کاهش قیمت GTX 1080 به ۴۹۹ دلار راضی هستید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید. 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

کارت گرافیکی جدید AMD مبتنی بر معماری وگا، Radeon RX Vega نامیده خواهد شد

يکشنبه 29 بهمن 1396
9:32
افسانه عبدالهی

کارت گرافیکی جدید AMD مبتنی بر معماری وگا، Radeon RX Vega نامیده خواهد شد

 راجا کودوری، رئیس Radeon Technologies Group، در جریان کنفرانس خبری Capsaicin & Cream شرکت AMD اعلام کرد کارت گرافیکی جدید این شرکت که مبتنی بر معماری Vega است، Radeon RX Vega نامیده خواهد شد. او گفت معماری Vega به قدری محبوب شده است که تصمیم گرفته شد از این نام در برند رسمی استفاده شود.

در این کنفرانس خبری اطلاعات جدیدی در مورد سخت‌افزار این کارت گرافیکی منتشر نشد؛ اما چند بازی واقعیت مجازی به نمایش درآمد و همکاری بین AMD و Bethesda اعلام شد. شرکت استریم بازی LiquidSky نیز اعلام کرد که در مراکز داده خود از کارت‌های گرافیکی مبتنی بر Vega استفاده خواهد کرد.

رافائل کولانتینو از Arkane Studios اعلام کرد که این شرکت با AMD همکاری کرده است تا کل کتابخانه Bethesda را برای پردازنده ۸ هسته‌ای رایزن و کارت‌های گرافیکی مبتنی بر Vega بهینه کند. همچنین AMD با تیم Prey همکاری می‌کند تا رندر این بازی را برای GPU‌-های مبتنی بر Vega آماده کند. این بدان معنا است که این بازی در ۵ می برای سخت‌افزار جدید AMD آماده خواهد شد.

در حالت کلی این کنفرانس خبری از سه ویژگی GPU‌-های مبتنی بر معماری Vega خبر داد: Rapid Packed Math، Radeon Virtualized Encode و High Bandwidth Cache Controller ا(HBCC). بر اساس گفته‌های کودوری، قسمت اعظمی از کارت گرافیکی را حافظه تشکیل می‌دهد که در بسیاری اوقات کاملا استفاده نمی‌شود. HBCC باعث می‌شود که بتوان از تمام حافظه کارت گرافیکی استفاده کرد و بدین ترتیب عملکرد بهتری از کارت‌های گرافیکی که از این تکنولوژی استفاده نمی‌کنند، شاهد خواهیم بود.

در یک نمونه با فناوری HBCC در بازی Deus Ex: Mankind Divided، عملکرد کمینه فریم‌ریت دو برابر و متوسط فریم‌ریت ۱.۵ برابر افزایش پیدا کرد. در نهایت از آنجایی که HBCC باعث می‌شود که بتوان به تمام حافظه فیزیکی دسترسی داشت، این امکان وجود خواهد داشت که میزان حافظه فیزیکی را کاهش داد. بنابراین اگر تنها نصف حافظه یک کارت گرافیکی با ۸ گیگابایت حافظه GDDR5 استفاده می‌شد، اکنون می‌توان این کارت گرافیکی را تنها با ۴ گیگابایت حافظه و فناوری HBCC به فروش رساند.

فناوری Rapid Packed Math باعث می‌شود که میزان محاسبات در کارت‌های گرافیکی مبتنی بر معماری Vega افزایش یابد. به عنوان مثال، یک کارت گرافیکی رادئون بدون استفاده از این فناوری می‌تواند ۵۵۰ هزار تار مو را در یک ثانیه رندر کند. اگر Rapid Packed Math استفاده شود، همان کارت گرافیکی می‌تواند ۱.۲ میلیون تار مو را در یک ثانیه رندر کند.

همکاری LiquidSky و AMD در زمینه فناوری Radeon Virtualized Encode خواهد بود. فناوری Radeon Virtualized Encode به LiquidSky اجازه می‌دهد که بازی‌های کامپیوتری را با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ روی هر  نوع پی‌سی استریم کند.

این کنفرانس خبری همچنان نشان داد که AMD استفاده از فناوری فوروارد رندرینگ را در دستور کار خود قرار داده است. این تکنیک باعث می‌شود که گرافیک در واقعیت مجازی بدون از دست رفتن فریم ریت بهبود یابد. فوروارد رندرینگ تکنیک جدیدی نیست و باعث می‌شود که چیپ گرافیکی یک فریم را پیش از آنکه کاربر آن را ببیند، رندر کند.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

پردازنده‌های رایزن با واحد گرافیکی رادئون وگا و قیمت پایه ۹۹ دلار عرضه می‌شوند

يکشنبه 29 بهمن 1396
9:32
افسانه عبدالهی

 پردازنده‌های رایزن با واحد گرافیکی رادئون وگا و قیمت پایه ۹۹ دلار عرضه می‌شوند

سال گذشته که AMD نخستین نسل تراشه‌های رایزن را برای کامپیوترهای رومیزی عرضه کرد، تمرکز این شرکت تنها بر واحد پردازش مرکزی (CPU) قرار داشت و اگر مشتری نیازمند یک واحد پردازش گرافیکی بود، می‌بایست به‌صورت جداگانه اقدام به خرید کارت گرافیک می‌کرد.

این شرکت پس از آن نخستین تراشه‌های همه‌کاره‌‌ی APU (متشکل از واحد پردازش مرکزی و واحد پردازش گرافیکی)، یعنی پردازنده‌های موبایل رایزن به‌ همراه گرافیک مجتمع رادئون وگا را عرضه کرد. اکنون، آخرین مدل پردازنده‌های دسکتاپ رایزن به همراه قدرتمندترین گرافیک مجتمع دنیا و تنها با قیمت پایه‌ی ۹۹ دلار از راه رسیده‌اند.

این تراشه‌های جدید قدرتمندترین نمونه‌های موجود در خانواده‌ی پردازنده‌ی AMD محسوب نمی‌شوند؛ اما نقد و بررسی‌ اولیه حاکی از آن است که این پردازنده‌ها در رده‌ی قیمتی خود قادر به ارائه‌ی توان پردازش بالایی هستند. اگر قصد جمع کردن یک دستگاه گیمینگ مقرون‌به‌صرفه دارید و نیازمند عملکرد بسیار پیشرفته‌ای نیستید؛ این مدل‌های جدید به‌شدت برای شما مناسب خواهند بود.

پردازنده‌ی AMD رایزن ۳ 2200G، یک تراشه‌ی ۳.۷ گیگاهرتزی ۴ هسته‌ای/۴ ترد به‌همراه واحد گرافیکی رادئون وگا ۸ است و با قیمت خرده‌فروشی ۹۹ دلار عرضه می‌شود. AMD رایزن ۵ 2400G یک پردازنده‌ی ۳.۹ گیگاهرتزی ۴ هسته‌ای/۸ ترد به‌همراه واحد گرافیکی ۱.۲۵ گیگاهرتزی رادئون RX وگا ۱۱ است و با قیمت ۱۶۹ دلار به‌ فروش می‌رسد.

بنا بر اعلام AMD، تراشه‌ی قدرتمندتر قادر به ارائه‌ی عملکردی برابر یک پردازنده‌ی Core i5-8400 کبی‌ لیک اس با قیمت ۱۹۹ دلار و یک کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس ۱۰۳۰ با قیمت ۸۹ دلار است و بنچمارک‌های شخص ثالث نیز ظاهرا این ادعای AMD را تأیید می‌کنند.

علاوه بر این، رایزن ۵ 2400G می‌تواند عملکردی ۲ تا ۳ برابر بهتر از گرافیک مجتمع اینتل HD در پردازنده‌های کافی‌لیک (بدون کارت گرافیک مجزا) داشته باشد. به‌ نظر می‌رسد فناوری گرافیک مجتمع AMD قادر است عملکرد و سرعتی بسیار بیشتر از نمونه‌های ساخت اینتل ارائه کند.

عملکردی که پردازنده‌های رایزن ارائه می‌دهند، بسیار فراتر از بازه‌ی قیمتی آن‌ها است. با داشتن یک کامپیوتر مجهز به این مدل‌ها می‌توانید تا حد زیادی روی قدرت بالای آن‌ها در انجام پردازش‌های روزمره و حتی فراتر از آن حساب باز کنید. در واقع، با پرداخت نصف قیمت یک تراشه‌ی Core i5-8400 اینتل، صاحب پردازنده‌ای می‌شوید که عملکرد آن تقریبا به اندازه‌ی یک کارت گرافیک مجزای پایین‌رده است.

کاربرد این تراشه‌ها تنها در زمینه‌ی گیمینگ نیست. اگر مایلید عملکرد پردازنده‌های رایزن و بنچمارک آن‌ها را در زمینه‌ی رمزنگاری، مقایسه با رقبا و ... مشاهده کنید، می‌توانید به این نشانی بروید.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

با مادربرد MW31-SP0 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از پردازنده‌های E3-1200 V5 آشنا شوید

سه شنبه 17 بهمن 1396
9:51
افسانه عبدالهی

 سوکت مادربرد جدید گیگابایت، LGA1151 است که به تراشه Intel C236 مجهز شده است. این مادربرد دارای یک اسلات طبقاتی با ۴ لاین PCIe است که به منظور اتصال کارت شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این اسلات که بین سوکت پردازنده و پنل پشتی قرار دارد، قابلیت نصب Thunderbolt یا پورت M.2 را نیز بصورت جداگانه فراهم می‌کند.

پردازشگر صوتی این مادربرد Realtek ALC887 بوده و چهار خروجی صوتی به همراه یک Optical S/PDIF در پنل پشتی و دو کانکتورS/PDIF-in و S/PDIF out روی برد ارائه می‌دهد.

gigabyte MW31 SP0

دیگر قابلیت‌های سخت افزاری این مادربرد سرور عبارتند از: 

چهار اسلات مخصوص اتصال حافظه DDR4 با پشتیبانی حداکثر ۶۴ گیگابایت ، ۲ پورت GbE LAN ، دارا بودن ۲ درگاه PCI-Express که به کاربران امکان می‌دهد تا دو کارت گرافیک بر روی آن نصب کنند.

x16 نسل ۳ با قابلیت پشتیبانی از SLI و crossfire دو مسیره به علاوه ۲ عدد PCI-Express x4 نسل سوم ، ۲ عدد PCI ، پورت M.2 متصل به یک PCIe x4 نسل سه، ۴ درگاه SATA 6Gb/s با چیپ اینتل و ۴ درگاه SATA 6Gb/s با چیپ Marvell، چهار پورت USB 3.0 و ۲ پورت USB 2.0 ، دارا بودن خروجی تصویر Display Port و HDMI با قابلیت نمایش دو تصویر همزمان. مادربرد‌های گیگابایت با گارانتی آواژنگ در بازار ایران عرضه می‌شوند.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

از ۱۴ دسامبر می‌توان آیمک پرو اپل را با قیمت ۴۹۹۹ دلار خریداری کرد

سه شنبه 17 بهمن 1396
9:48
افسانه عبدالهی

 اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان امسال خود از رایانه‌ی مکی رونمایی کرد که قدرت‌مند‌ترین نسخه در میان برادران خود است. این دستگاه که دارای برچسب قیمت ۴۹۹۹ دلاری است، از مشخصات حرفه‌ای همچون،‌ ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۴ ترابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد. سخت‌افزاری که اپل برای رایانه‌ی آل‌این‌وان خود در نظر گرفته است، قشر حرفه‌ای را هدف قرار داده که از رایانه‌ی خود برای انجام محاسبات سنگینی مانند پردازش و مدل‌سازی طرح‌های سه‌بعدی و ویرایش ویدیو‌های 4K‌ استفاده می‌کنند.

مانند همیشه، اپل برای معرفی ویژگی‌های دستگاه‌ جدید خود، تعدادی از آیمک پرو‌ها را در اختیار اصحاب رسانه قرار داده است تا نگاهی نزدیک به عملکرد این دستگاه داشته باشند. شما می‌توانید اولین نگاه نزدیک به آیمک پرو را پایین مشاهده کنید.

 

ونسان لفوره که عکاسی معتبر است، درباره‌ی نسخه‌ی ۱۰ هسته‌ای این دستگاه که در دسترس او قرار داشته، می‌گوید:

من مجموعه‌ای از نتایج ثابت را دریافتم. سرعت دستگاه (نسبت به آیمک و مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی فعلی‌ام) تا ۲ یا ۳ برابر افزایش یافته است که جهشی قابل‌ توجه است.

باید توجه داشت که مبلغ ۴۹۹۹ دلار تنها برای نسخه‌ی پایه آیمک پرو است که دارای مشخصات سخت‌افزاری پایین‌تری است. برای نمونه، حافظه‌ی رم نسخه‌ پایه ۳۲ گیگابایت است و پردازنده‌ی این نسخه از ۸ هسته‌ی پردازشی بهره می‌برد؛ این در حالی است که نسخه‌ی بالارده آیمک پرو از حافظه‌ی رم ۱۲۸ گیگابایتی، ۴ ترابایت فضای ذخیره‌ی‌سازی و ۱۸ هسته‌ی پردازشی بهره می‌برد که به فراخور آن، قدرتی به‌مراتب بالاتری ارائه می‌کند.

آی مک پرو اپل

اپل با عرضه‌ی آیمک پرو، حرکت هوشمندی برای از دست ندادن مخاطبان خود انجام داد. پس از موفقیت‌ محصولات سرفیس و معرفی رایانه‌ی آل‌این‌وان سرفیس‌استودیو که تجربه‌ای ناب و منحصر‌به‌فرد به خالقان محتوا ارائه می‌کند، حضور نسخه‌ی قدرت‌مند آیمک مطمئناً برای عشاق سیستم‌عامل مک‌او‌اس بسیار باارزش خواهد بود.

با معرفی آیمک‌ پرو، اپل برای اولین‌ بار از محتوای واقعیت‌ مجازی در رایانه‌های مک میزبانی می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد که دسته‌بندی‌های جدید محتوا برای کوپرتینویی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. مدیران این شرکت خواهان این هستند که اپل به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی در عرصه‌ی خلق آثار واقعیت‌ مجازی ظاهر شود و این موضوع را می‌توان به‌وضوح در معرفی آیمک جدید این شرکت ملاحظه کرد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به عمومی است. || طراح قالب bestblog.ir