× بستن تبلیغات

























عمومی

عمومی

 

بنابر گزارش های تازه، کمپانی Jawbone که زمانی به خاطر تولید اسپیکرهای وایرلس و هدفون های بلوتوث شهرت داشت و سپس دست به قماری بزرگ زد و تمام فعالیت هایش را روی پوشیدنی های پایشگر سلامتی متمرکز کرد، وارد پروسه انحلال شده است.

گفته می شود که هم-موسس و مدیر عامل Jawbone، حسین رحمان اخیراً کمپانی جدیدی به نام Jawbone Health Hub تاسیس کرده که روی محصولات و سرویس های سلامت-محور متمرکز خواهد بود. بسیاری از کارمندان سابق Jawbone نیز به رحمان پیوسته اند که حالا به عنوان مدیرعامل شرکت تازه فعالیت می کند و گفته می شود پس از پایان انحلال Jawbone، تمام محصولات و سرویس های فعلی آن در اختیار Jawbone Health Hub قرار می گیرند.

این خبر در حالی منتشر می شود که کمپانی مورد اشاره طی یک سال اخیر، بحران های مالی بزرگی را پشت سر گذاشته؛ این بحران ها به زوال سرویس های مشتریان، کاهش تولیدات و جدایی برخی از کلیدی ترین افراد حاضر در Jawbone منجر گشت و البته، همه این اتفاقات در حالی به وقوع پیوستند که کمپانی مشغول مجادله ای قانونی با فیت بیت نیز بود.

Jawbone شرکتی نبود که همواره با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم کند، اما تغییر مسیر به سمت محصولات پایشگر سلامتی در سال 2011 اشتباهی جبران ناپذیر بود. این کمپانی ابتدا در سال 1999 میلادی شکل گرفت، با نام AliphCom شناخته می شد و به تولید تکنولوژی های صوتی با استانداردهای نظامی می پرداخت.

نوشته شده در دوشنبه 30 بهمن 1396ساعت 15:02 توسط افسانه عبدالهی|

 

براساس اعلام یکی از شرکت هایی که در زمینه بازار تحقیقات انجام می دهد، اپل در بازار پوشیدنی های هوشمند دنیا به جایگاه سوم تنزل کرده و بعد از نام هایی نظیرفیت بیت و شیائومی قرار گرفته که حالا رتبه نخست جهانی را در اختیار دارد.

طبق این گزارش تقاضای جهانی برای پوشیدنی های هوشمند رشد سال به سال ۸ درصدی را در سه ماهه دوم ۲۰۱۷ تجربه کرده و در این بازه، شرکت چینی شیائومی به رتبه نخست جدول صعود کرده است.

از نظر میزان صادرات این گروه از محصولات، شرکت مذکور ظاهرا بیشترین سهم را داشته و توانسته ۳.۵ میلیون عدد از آنها را به فروش برساند. بعد از آن فیت بیت قرار دارد که ۳.۳ میلیون دستگاه صادرات داشته. با این حال شرکت Canalys که انجام این تحقیق را بر عهده داشته در این باره می گوید فروش فیت بیت افتی ۳۴ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می دهد.

 

 

 

اما شاید فصل گذشته اپل ضعیف ترین عملکرد را در این زمینه از خود نشان داده باشد چراکه با استناد به آمارها این کمپانی تنها ۲.۷ میلیون دستگاه اپل واچ را به فروش رسانده. در اینجا باید اشاره نماییم که عمده پوشیدنی های هوشمند فروخته شده از سوی فیت بیت و شیائومی شامل دستبندهای سلامتی می شود.

با این همه Canalys پیش بینی کرده که اپل واچ ۳ بار دیگر جایگاه نخست پرفروش ترین برندها را به اپل باز می گرداند و ابراز امیدواری کرده که اصلی ترین مشخصه شایعه شده برای این گجت یعنی قابلیت برقراری تماس صوتی به شدت با استقبال کاربران روبرو گردد.

این شرکت همچنین پیش بینی کرده که تا پایان سال ۲۰۲۱ تقاضا برای پوشیدنی های هوشمند بهره مند از قابلیت تماس صوتی ۴۰ میلیون دستگاه افزایش خواهد داشت.

نوشته شده در دوشنبه 30 بهمن 1396ساعت 15:03 توسط افسانه عبدالهی|

 

بنابر آمار تازه موسسه IDC، میزان عرضه دیوایس های پوشیدنی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، رشدی 10.3 درصدی نسبت به همین بازه در سال پیش داشته است. در بازه زمانی سه ماهه آوریل تا ژوئن، مجموعاً 26.3 میلیون دستگاه پوشیدنی به بازار عرضه شده است. برای اولین بار، دستگاه های پوشیدنی ساده (که از اپلیکیشن های شخص ثالث را اجرا نمی کنند) با رشد سالانه منفی 9 درصدی، کاهش میزان عرضه را پشت سر گذاشته اند و از طرف دیگر، عرضه ساعت های هوشمند با رشد سالانه 60.9 درصدی مواجه شده است.

طی سه ماهه دوم 2017، شیائومی بزرگ ترین عرضه کننده دیوایس های پوشیدنی بود و 3.5 میلیون دستگاه روانه بازار کرد. بعد از این کمپانی چینی، اپل با فاصله ای اندک در جایگاه دوم قرار دارد و 3.4 میلیون دستگاه عرضه کرده است. اصلی ترین پوشیدنی کمپانی شیائومی، دسبتند پایشگر سلامتی Mi Band است که 20 دلار قیمت دارد. عمر باتری این دستگاه به 20 روز می رسد و ضمناً استاندارد IP67 را نیز دریافت کرده است. در مجموع، با رشد 13.7 درصدی، شیائومی حالا سهمی 13.4 درصدی از بازار پوشیدنی ها دارد.

 

 

 

همانطور که گفتیم، اپل با فاصله بسیار کمی از شیائومی، 3.4 میلیون دستگاه به بازار عرضه کرده و در جایگاه دوم قرار گرفته، اما برای اپل، این موضوع به معنای افزایش 49.7 درصدی عرضه نسبت به عرضه 2.1 میلیون واحدی در سه ماهه دوم 2016 بوده است. اپل حالا 13 درصد از سهم بازار پوشیدنی ها را در اختیار دارد و انتظار می رود با معرفی اپل واچ سری 3 در مراسم روز 12 سپتامبر کمپانی، این مدل تازه به کنار زدن شیائومی از سوی اهالی کوپرتینو کمک کند.

درست بعد از اپل، نام فیت بیت در رده سوم به چشم می خورد. این کمپانی هم دقیقاً مثل اپل 3.4 میلیون دستگاه به بازار فرستاده و با فاصله ای بسیار اندک، 12.9 درصد از بازار پوشیدنی ها را در اختیار گرفته است. سه ماهه دوم سال 2017، بازه زمانی چندان خوبی برای فیت بیت نبوده است و نسبت به عرضه 5.7 میلیون پوشیدنی در سه ماهه دوم 2016، کاهش 40.9 درصدی در عرضه را پشت سر گذاشته است.

گفتنی است که فیت بیت طی چند وقت اخیر، از پوشیدنی های جدیدی از جمله نخستین ساعت هوشمند خود رونمایی کرده است. این تغییر روند، احتمالاً سبب شده فیت بیت تمرکز خود را از دست داده و با شرایط کنونی مواجه شود. در نهایت ناگفته نماند که بعد از این سه کمپانی، نام گارمین (با عرضه 1.4 میلیون دستگاه و سهم 5.4 درصدی) و فسیل (با عرضه 1 میلیونی و سهم 4 درصدی) نیز به چشم می خورد.

نوشته شده در دوشنبه 30 بهمن 1396ساعت 15:04 توسط افسانه عبدالهی|

 

با وجود اینکه نسخه تلفن های هوشمند اندروید اوریو از مرحله بتا خارج شده و کم کم شاهد عرضه آن روی اسمارت فون های مختلف هستیم اما برای ساعت های هوشمند قضیه متفاوت بوده و همچنان ورژن اوریو Android Wear به نسخه نهایی نرسیده است.

حالا تیم پشت این سیستم عامل، بتای جدید اندروید اوریو را برای ساعت های هوشمند منتشر کرده تا مصرف کنندگان با بعضی از ویژگی های جدید آن آشنا شوند. ویژگی هایی که یکی از آن ها را می توانیم توانایی مدیریت کانال های اعلان ها [Notification Channels] بنامیم.

 

برای دریافت بتا جدید Android Wear دو شرط وجود دارد: LG Watch Sport داشته و قبلا هم به عنوان تست کنندگان نسخه بتا ثبت نام کرده باشید.

اکنون می توانید برای بخش هایی که خودتان می خواهید، یک کانال اعلان به وجود آورده و نوتیفیکیشن هایی از آن دریافت کنید. جدا از اینکه قابلیت حذف اعلان بعضی اپلیکیشن های اضافی را هم دارید. ایجاد محدودیت در پس زمینه دومین و آخرین ویژگی مهم بتای اوریو Android Wear به شمار می رود.

اگر باتری ساعت هوشمندتان خیلی برای تان اهمیت دارد، کافیست تغییراتی در پس زمینه ایجاد کنید تا در نهایت ساعت باتری کمتری مصرف کند. متاسفانه بتای اوریو Android Wear فعلا تنها برای ساعت های هوشمند LG Watch Sport انتشار یافته و معلوم نیست چه زمانی شاهد انتشار آن روی بقیه پوشیدنی های اندرویدی هستیم.

نوشته شده در دوشنبه 30 بهمن 1396ساعت 15:06 توسط افسانه عبدالهی|

در حالی که یک هفته پیش اندروید 8.1 روی دیوایس های نکسوس و پیکسل عرضه شد، حالا نوبت به Android Wear رسیده تا میزبان اوریو باشد. اندکی بیشتر از یک ماه پیش در اخبار خواندیم که اندروید اوریو، در قالب نوعی برنامه بتا به دست دارندگان LG Watch Sport می رسد؛ اما به نظر می رسد که این فاز به پایان رسیده و از امروز، پوشیدنی های مبتنی بر اندروید ویر، نسخه اوریو را دریافت خواهند کرد.

این خبر توسط یکی از سخنگویان گوگل تایید شده اما هنوز نمی دانیم که کدام پوشیدنی ها از این نسخه از سیستم عامل اندروید پشتیبانی خواهند کرد. گوگل می گوید که زمان بندی انتشار به روزرسانی جدید، بسته به هر تولیدکننده متغیر خواهد بود؛ بنابراین برخی مدل ها ممکن است دیرتر از سایرین آپدیت شوند.

 

 

 

از جمله تغییراتی که اندروید ویر اوریو در پوشیدنی کاربران به وجود می آورد می توان به تنظیمات میزان قدرت ویبره نوتیفیکیشن ها، گزینه ای به نام تاچ لاک برای غیرفعال سازی روشن شدن صفحه هنگام لمس نمایشگر، پشتیبانی از زبان های بیشتر و بهبودهای باتری اشاره کرد.

در نهایت گفتنی است که تا به این لحظه، ظاهراً تنها دارندگان LG Watch Sport هستند که به روزرسانی اوریو را دریافت کرده اند. بیلد اندروید ویر اوریو، همان بیلد 2.6.0 سابق است اما همانطور که در تصویر پایین می توان دید، این بار تحت عنوان Android OS 8.0.0 شناخته می شود.

 

 
نوشته شده در دوشنبه 30 بهمن 1396ساعت 14:52 توسط افسانه عبدالهی|

 اگرچه محبوبیت ساعت هوشمند اپل طی سال های اخیر به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده، این کمپانی ساکن کوپرتینو کماکان تمایلی به انتشار آمار مربوط به فروش اپل واچ نشان نمی دهد. با این حال، کاملاً واضح است که اپل واچ حالا از هر زمان دیگری موفق تر است و با گذشت هر سال، به فروش بیشتری دست پیدا می کند.

در جریان تماس اخیر اپل با سرمایه گذاران، مدیرعامل این کمپانی، تیم کوک اعلام کرد که فروش اپل واچ طی سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی، بیشتر از هر زمان دیگری بوده و رکوردشکنی کرده است. «این بهترین سه ماهه ما برای اپل واچ بود که رشد 50 درصدی درآمد و واحدهای عرضه شده به بازار را رقم زد و به رشد دو رقمی در تمام مناطق جغرافیایی منجر شد. همچنین فروش اپل واچ سری 3 تا دو برابر نسبت به فروش سری 2 در یک سال پیش بیشتر بود.»

با در نظرگیری این موضوع، احتمالاً جای تعجب نخواهد داشت که بدانیم اپل واچ حالا محبوب ترین ساعت در میان تمام دسته بندی های این محصول به شمار می رود. علی رغم عدم انتشار آمار رسمی از سوی اپل، موسسه Canalys مدعی شده که طی سه ماهه گذشته، 8 میلیون اپل واچ به فروش رفته و این رقم برای سال کامل 2017 به 18 میلیون واحد می رسد.

در این بین، فرانسیسکو جرونیمو، تحلیلگر موسسه IDC در توییت تازه خود اعلام کرده که محبوبیت اپل واچ سبب شده تا فروش این پوشیدنی، از مجموع فروش صنعت ساعت‌سازی سوئیس پیشی بگیرد. بنابراین حداقل طی سه ماهه اخیر، اپل بزرگ ترین تولیدکننده ساعت در جهان بوده است.

نوشته شده در يکشنبه 29 بهمن 1396ساعت 14:05 توسط افسانه عبدالهی|

 گزارش DxOMark از روند پیشرفت عکاسی موبایل در پنج سال اخیر

تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند موفق شده‌اند بیشترین پیشرفت‌ها را در زمینه‌ی عکاسی به نام خود ثبت کنند. این نکته‌ای است که DxOMArk به‌عنوان شرکتی که به مدت پنج سال دوربین‌های موبایل را مورد ارزیابی قرار می‌دهد به آن پرداخته است. این شرکت در مقاله‌ای تحت عنوان «فناوری‌های مبتکرانه‌ی عکاسی موبایل» به پیشرفت‌های پنج سال اخیر عکاسی موبایل پرداخته است.

البته این بدان معنا نیست که مثلا سونی، نیکون و کانن هیچ پیشرفتی نکرده‌اند؛ اما محدودیت فضا در گوشی‌های هوشمند باعث می‌شود هر چه گوشی‌ها باریک‌تر و سبک‌تر می‌شوند، تولیدکنندگان برای بالا بردن کیفیت عکس موبایل ناگزیر از ابتکار و خلاقیت باشند.

به‌طور خلاصه، DxOMark در مروری بر اتفاقات دنیای عکاسی موبایل، نگاه نزدیکی به روند پیشرفت شرکت‌ها در حذف نویز بدون کاهش جزئیات تصویر داشته است. همچنین بهبود نوردهی، فوکس خودکار، لرزش‌گیر تصویر، زوم و پیشرفت‌های اخیر در ثبت تصاویر با حالت بوکه از دیگر موضوعاتی هستند که در این مقاله به آن‌ها پرداخته شده است.

پیشرفت عکاسی موبایل

حوزه‌ای که دوربین گوشی‌های هوشمند خیلی در آن موفق عمل کرده است و پیشرفت‌های زیادی به خود دیده است، توانایی کاهش نویز ضمن حفظ بافت تصویر است. این عمل بدون افزایش اندازه‌ی سنسور و تنها به کمک پردازش تصویر صورت می‌گیرد. گوشی‌های جدید برای رسیدن به این مهم از سه روش استفاده می‌کنند:

۱. لرزشگیر اپتیکال جهت نوردهی به مدت طولانی‌تر

۲. کاهش نویز موقت (TNR) که از طریق ترکیب داده‌های چند فریم با هم صورت می‌پذیرد.

۳. استفاده از چند ماژول دوربین که در حال حاضر دوربین دوگانه مورد استفاده می‌گیرد؛ ولی ممکن است در آینده شاهد دوربین سه‌گانه نیز باشیم.

این روش‌ها به سازندگان گوشی‌ هوشمند کمک کرده است که در پنج سال اخیر گام‌های رو به جلوی بلندی بردارند.

نوردهی

جمع‌بندی DxOMark در پایان این آمار چندان تعجب‌برانگیز نیست. به گفته‌ی این شرکت، کیفیت عکس ثبت‌شده با موبایل هنوز به اندازه‌ی دوربین‌ دیجیتال نیست، اما سرعت پیشرفت در این بخش از دنیای عکاسی بالاتر است.

می‌توان به وضوح دید که سخت‌افزار دوربین و پردازش تصویر در پنج سال اخیر در کنار یکدیگر رشد کرده‌اند و این رشد به‌مراتب سریع‌تر از رشدی است که در بخش دوربین‌های سنتی شاهد هستیم.
دوربین‌های DSLR و بدون آینه مشخصا در قسمت‌هایی هنوز برتری دارند؛ اما در بخش پردازش تصویر، کانن، نیکون، پنتاکس و سایرین هنوز از اپل، سامسونگ، گوگل و هواوی عقب‌تر هستند. دوربین‌های دیجیتال به لطف داشتن سخت‌افزار بزرگ، اساسا نیاز چندانی به پردازش پیکسل‌ها برای ارائه‌ی تصویر باکیفیت ندارند. به هرحال نمی‌توان منکر شد که فاصله‌ی عملکرد بین دوربین‌های دیجیتال و دوربین‌های موبایل رفته‌رفته در حال کاهش است.

نوشته شده در يکشنبه 29 بهمن 1396ساعت 9:33 توسط افسانه عبدالهی|

 سرعت فوق‌العاده زیاد دوربین فانتوم v2640 شما را غافلگیر می‌کند

اگر فکر می‌کنید تجهیزات تصویربرداری سریعی دارید، دوربین جدید Phantom v2640 از شرکت Vision Research باعث تحیر و تجدید نظر شما خواهد شد. این مدل جدید از تولیدکننده‌ی دوربین‌های علمی و صنعتی، با استفاده از سنسور ۴ میلیون پیکسلی و کوتاه‌ترین سرعت شاتر ۱۴۲ نانو ثانیه، می‌تواند با وضوح کامل به سرعت ۶۶۰۰ فریم بر ثانیه برسد و در صورت کاهش رزولوشن تصویر، این نرخ افزایش می‌یابد.

جدید‌‌ترین محصول دنیای دوربین‌های فوق‌ سریع، طیف محققان و مهندسان را هدف قرار داده است. v2640 در دو نسخه‌ی رنگی و سیاه‌وسفید عرضه می‌شود و حافظه داخلی آن برای ذخیره‌ی داده‌، تا ۲۸۸ گیگابایت قابل افزایش است. شرکت Vision Research ادعا می‌کند دامنه‌ی دینامیکی این دوربین ۶۴ دسی‌بل (بیش از ۱۰ استاپ) است و حداکثر ایزونسخه‌ی سیاه و سفید ۱۶۰۰۰ خواهد بود؛ بنابراین فانتوم V2640 قابلیت کار کردن در شرایط نوری تاریک نیز دارد.

در صورت تعبیه‌ی نسخه‌ی مونوکروم روی رزولوشن یک میلیون پیکسل، این دوربین قادر خواهد بود با نرح فوق‌العاده‌ی ۲۵۰۳۰ فریم بر ثانیه محتوای تصویری ضبط کند؛ درحالی‌که مدل رنگی در بهترین شرایط توانایی ضبط با رزولوشن ۲ مگاپیکسل (۱۹۲۰x۱۰۸۰) و حداکثر نرخ ۱۱۷۵۰ فریم بر ثانیه دارد. در حال حاضر قیمت این دوربین اعلام نشده است؛ اما چنین محصول پیشرفته‌ای ارزان نخواهد بود.

 

نوشته شده در يکشنبه 29 بهمن 1396ساعت 9:34 توسط افسانه عبدالهی|

 دوربین دیجیتال در برابر آنالوگ؛ بهترین فناوری عکاسی برای ژانر پرتره چیست؟

مقایسه‌ی عکاسی دیجیتال و فیلم در قرن ۲۱ پس از ظهور گسترده‌ی دوربین‌های دیجیتال، توسط عکاسان و فیلم­سازان مورد توجه قرار گرفت. به‌تازگی آنیتا سدوفسکا و الکس هاچینسون به مقایسه‌ی فناوری آنالوگ و دیجیتال در ژانر عکاسی مد، با یک سوژه‌ی یکسان پرداخته‌اند؛ آنیتا با دوربین دیجیتال کانن 5D Mark IV و الکس با دوربین آنالوگ پنتاکس 67 و نیکون N80 این کار را انجام داده است.

الکس کار خود را با فیلم مونوکروم یا سیاه و سفید شروع می‌کند و لباس‌هایی با الگوهای خط‌دار برای تمیز دادن ظاهر تک رنگ برمی‌گزیند. او به دلیل هزینه‌ی بالای هر رول فیلم (حدود ۸ یورو)، چندین بار نور را با نورسنج و همچنین دوربین دیجیتال اندازه‌­گیری می­‌کند، تمام استایل‌­های لحظه­‌ای را که می‌­تواند ببیند، تنظیم می­‌کند و در هر حالت یک زوج از عکس­‌ها را می‌­چسباند. وی می‌­گوید: «اگر در حال و هوای  عکاسی باشم، فقط ۴ یا ۵ عکس می‌گیرم.»

مقایسه عکاسی آنالوگ و دیجیتال

مقایسه مبدل آنالوگ و دیجیتال

آنالوگ

در عین حال، آنیتا فریم ­های زیادی دارد، او همچنین پس ­پردازش‌‌هایی برای موهای پراکنده و سایر تغییرات جزئی که ممکن است نیاز باشد، انجام می‌دهد. آنیتا در این باره می­‌گوید تفاوت اصلی عکاسی دیجیتال و آنالوگ این است که آزادی عمل زیادی در ثبت تصاویر متعدد دارد. همچنین امکان مرور تصاویر ثبت‌شده در دوربین، کمک زیادی به بهبود نتایج نهایی می‌کند. آنیتا می­‌گوید: «من احساس می‌کنم که فیلم سرعت کار را کاهش می‌دهد؛ البته مرور هزاران عکس ثبت‌شده در خانه بسیار آزاردهنده است.»

مقایسه مبدل آنالوگ و دیجیتال

مقایسه عکاسی آنالوگ و دیجیتال

دیجیتال

در ادامه، الکس هاچینسون به عکس‌برداری رنگی با فیلم پورتره ۴۰۰ ­می‌پردازد؛ وی در عکاسی از کاهش نوردهی استفاده می‌کند تا از عدم روشنایی زیاد هایلایت‌های اطمینان داشته باشد.

مقایسه عکاسی آنالوگ و دیجیتال

مقایسه عکاسی آنالوگ و دیجیتال

آنالوگ

در مرحله‌ی بعدی برای رقابتی نزدیک‌تر آنیتا سدوفسکا روی صفحه‌نمایش دوربین خود را می‌­پوشاند تا قادر به بررسی آنی نتایج ثبت‌شده نباشد. او تنها با استفاده از فوکوس دستی، حداکثر ۱۰ عکس از هر سوژه ثبت می‌کند.

مقایسه مبدل آنالوگ و دیجیتال

مقایسه مبدل آنالوگ و دیجیتال

دیجیتال

اما هاچینسون در این مرحله و با توجه به پس‌زمینه‌ی مشکی، استفاده از فیلم‌ مونوکروم را ترجیح می‌دهد. وی هم‌چنین تنظیمات نوردهی خود را از میزان اعلامی نورسنج، در سطح پایین‌تری تنظیم می‌کند.

مقایسه مبدل آنالوگ و دیجیتال

مقایسه مبدل آنالوگ و دیجیتال

آنالوگ

آنیتا سدوفسکا در مرحله‌ی بعدی و برای پنج عکس نهایی، پس‌زمینه‌ی روشن را بر‌می‌گزیند.

مقایسه مبدل آنالوگ و دیجیتال

دیجیتال

در نهایت، الکس هاچینسون با پس­‌زمینه روشن و مقابل پنجره، این آزمایش را تکرار می‌کند.

مقایسه مبدل آنالوگ و دیجیتال

مقایسه مبدل آنالوگ و دیجیتال

آنالوگ

هاچینسون پس از اتمام پروژه گفت: «عاشق عکس­‌برداری روی فیلم (آنالوگ) هستم. البته عدم امکان مشاهده‌ی نتیجه پس از ثبت عکس، شما را مضطرب می‌کند.»

سدوفسکا نیز در پایان گفت: «من احساس می‌کنم امروزه بسیاری از مشتریان می‌خواهند بلافاصله تصاویر را در پشت دوربین ببینند. اما در مراحل پایانی و پس از پوشش نمایشگر، من نمی‌دانم نتیجه‌ی کار چیست. این چالشی فوق‌العاده است و باعث می­‌شود در مورد عکسی که می‌گیرید، خیلی بیشتر فکر کنید.»

نوشته شده در يکشنبه 29 بهمن 1396ساعت 9:34 توسط افسانه عبدالهی|

 Arri از اولین دوربین الکسا با سیستم لارج فرمت رونمایی کرد

کمتر علاقه‌مندی به سینما و دوربین‌های حرفه‌ای سینمایی، نام برند معتبر آلمانی آری (Arri) را نشنیده است که انتخاب اول بسیاری از کارگردانان و فیلمبرداران حرفه‌ای محسوب می‌شود. برای آگاهی از محبوبیت این برند، کافی است بدانید که ۲۲ دوربین به‌کاررفته از ۳۲ مورد فیلم‌های اسکار ۲۰۱۸، از محصولات آری الکسا بودند.

حال این شرکت نام‌‌آشنا در کنار معرفی جدید‌ترین دوربین سینمایی خود، از فرمت و سیستم جدیدی رونمایی کرده است. دوربین الکسا ال‌اف (Alexa LF)‌ از سنسور بزرگ‌تری نسبت به نمونه‌های فول‌فریم و ۳۵ میلی‌متری متداول برخوردار است. اما توانایی‌های این دوربین تنها به سنسور بزرگ‌تر آن باز‌نمی‌گردد و جدید‌ترین محصول آری، توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 4.5K و نرخ فوق‌العاده‌‌ی ۱۵۰ فریم بر ثانیه دارد.

به ادعای مدیران آری، سیستم جدید این شرکت در کنار خروجی نهایی بهتر، محصولات سبک‌تر و کوچک‌تری به ارمغان خواهد آورد. ابعاد سنسور دوربین الکسا ال‌اف، ۳۶.۷ در ۲۵.۵۴ میلی‌متر است و ۴۴۴۸ در ۳۰۹۶ پیکسل را در خود جای می‌دهد. در صورتی که فیلمبرداران از حالت ۱۶:۹ بهره ببرند، مساحت ۳۱.۶۸ در ۱۷.۸۲ میلی‌متری از سنسور در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا رزولوشن ۲۱۶۰×۳۸۴ پیکسل به ارمغان بیاید. به دلیل نسبت سنسور، این دوربین با تمام لنز‌های پرایم و زوم سینمایی زایس نیز سازگار است.

الکسا ال‌اف در حداکثر رزولوشن خود توانایی ثبت کلیپ‌های با رزولوشن ۱۸۶۵×۴۴۴۸ و نسبت ۱:۲.۳۹ و نرخ ۱۵۰ فریم‌ بر‌ ثانیه دارد. در صورت ضبط با فرمت خام Arriraw، امکان فیلمبرداری با نرخ ۹۰ فریم بر ثانیه نیز در دسترس خواهد بود. به گفته‌ی مهندسان آری، سنسور جدید این شرکت بیش از ۱۴ استاپ نوردهی به همراه دارد که برای فیلمبرداران حرفه‌ای بسیار کلیدی خواهد بود.

دوربین آری الکسا ال اف / Arri Alexa LF

مانت جدید Large PL

آری در کنار معرفی دوربین الکسا ال‌اف، از سیستم و مانت جدیدی رونمایی کرد که گلوگاه عریض‌تر و فلانژ باریک‌تری به همراه دارد. بدین ترتیب امکان تولید لنز‌هایی با حداکثر گشودگی دیافراگم فراهم است که سبک‌تر و کوچک‌تر از نمونه‌ی فعلی خواهد بود. مانت جدید LPL قطری برابر با ۶۲ و عمق ۴۴ میلی‌متر دارد. آری اعلام کرده است که مجوز تولید این سیستم را به سایر شرکت‌های فعال در صنعت دوربین‌های سینمایی نیز اعطا خواهد کرد.

آری در کنار معرفی سیستم جدید، از ۱۶ لنز پرایم در بازه‌ی ۱۲ تا ۲۸۰‌ میلی‌متر رونمایی کرد. تمامی این لنز‌های حداکثر گشودگی دیافراگم T1.8 دارند و از پروتکل LDS-2 پشتیبانی می‌کنند. 

بر اساس گزارش وب‌سایت Cinema 5d، دوربین جدید آری الکسا ال اف برچسب قیمت ۷۶,۶۰۸ یورو خواهد داشت.

نوشته شده در يکشنبه 29 بهمن 1396ساعت 9:36 توسط افسانه عبدالهی|


آخرين مطالب
» <-PostTitle->

Design By : بست بلاگ