× بستن تبلیغات

























عمومی

عمومی

 

گوگل سال 2014 شرکت نست را خریداری کرد و اجازه داد تا این شرکت طی سال های گذشته زیر چتر حمایتی آلفابت به عنوان یک شرکت مستقل عمل کند. طی این مدت، شرکت نست مشغول ساخت دستگاه های خانه هوشمند بود مثل ترموستات و دوربین امنیتی.

با این وجود که گوگل بسیار همکاری نزدیکی با نست داشت، اما این دو شرکت هیچگاه با یکدیگر ترکیب نشده بودند تا اینکه امروز خبر رسید تیم سخت افزاری گوگل و نست حالا کاملا یکی شده اند.

تیم سخت افزاری گوگل که این روزها با شعار «ساخته شده توسط گوگل» شناخته می شود محصولاتی نظیر تلفن های هوشمند پیکسل، اسپیکر گوگل هوم و کروم کست های این شرکت را می سازد.

 

نست
 

 

چنین همکاری نزدیکی از مدت ها پیش انتظار می رفت و حالا با پیوستن دو تیم به یکدیگر می توان انتظار داشت که محصولات نست، تعامل بیشتری با محصولات متنوع گوگل داشته باشند.

گوگل در رابطه با این خبر گفته: «هدف ایجاد خانه ای هوشمندتر است، خانه ای که از همه افراد داخل خود و جهان پیرامونش مراقبت کند. محصولات آتی نست با هوش مصنوعی گوگل و اسیستنت عجین خواهند شد.»

نوشته شده در دوشنبه 30 بهمن 1396ساعت 15:18 توسط افسانه عبدالهی|

 

بسیاری از رقبای سامسونگ در حال تمرکز روی ساخت ربات ها برای مشتریان و کسب و کار ها هستند. ال جی تعدادی از این ربات ها را در CES 2017 طی هفته گذشته به نمایش گذشت اما به نظر می رسد که سامسونگ نقشه دیگری دارد.

این غول کره ای اعلام داشت که به جای ساخت ربات ها و رقابت با شرکت های دیگر، دستگاه های پوشیدنی در حوزه سلامت را توسعه خواهد داد. باور بر این است که دستگاه های پوشیدنی حوزه سلامت از نرم افزارهای هوش مصنوعی بهره موثرتری خواهند برد و در بازار سود بیشتری خواهند داشت.

این تصمیم دقیقا پس از CES 2017 گرفته شده، جایی که مطمئن شد تکنولوژی ربات ها هنوز نابالغ است و جای کار بسیاری دارد. سخنگوی ارشد سامسونگ با تایید نقش موثر ربات ها گفته که ما ترجیح می دهیم فعلا به مسئله ای بپردازیم که سود بیشتری عایدمان می کند.

البته این بدان معنا نیست که سامسونگ می خواهد فضای رباتیک را ترک کند. آن ها همچنان به ساخت ربات برای اتوماسیون کارخانه ها ادامه خواهند داد اما فعلا قرار نیست پا را فراتر بگذارند و ربات هایی با ظاهر جذاب برای استفاده خانگی معرفی کنند.

نوشته شده در دوشنبه 30 بهمن 1396ساعت 15:00 توسط افسانه عبدالهی|

 

سال ۱۹۶۹ میلادی آغازگر انقلابی در صنعت ساعت دنیا محسوب می شود. در این سال کمپانی ساعت ساز ژاپنی به نام سیکو محصول تازه ای تحت عنوان Quartz-Astron 35Q را معرفی کرد که در واقع نخستین ساعت بهره مند از ارتعاش سنج الکتریکی بود و از کریستال کوارتز برای تنظیم شدن استفاده می کرد.

تا پیش از این دوران، ساعت سازهای سوئیسی بودند که در این صنعت پادشاهی می کردند. در سال ۱۹۷۰ میلادی بالغ بر ۱۵۰۰ شرکت سوئیسی در این حوزه فعالیت می کردند اما اندکی بعد از ارائه Quartz-Astron 35Q توسط سیکو شمار آنها به حدود ۶۰۰ مورد رسید.

در نهایت هم با افزایش محبوبیت ساعت های کوارتز، شرکت های سوئیسی به بازار محصولات لوکس روی آوردند.

حالا ظاهرا کسب و کار این شرکت ها در معرض خطر قرار دارد و براساس اعلام Andrea Squsatrito موسس شرکت تحلیل بازار RE که دفتر اصلی اش هم در میلان ایتالیا قرار دارد تکنولوژی های جدید بار دیگر رقابت میان ساعت سازان سويسی را داغ کرده اند.

با در نظر داشتن همین مساله Squsatrito اخیرا گزارشی تخت عنوان «رولکس: صنعتی در معرض تهدید» منتشر کرده و در آن به برشماری تهدیدات تازه ای پرداخته که به واسطه ظهور ساعت های هوشمند برندهای ساعت سوئیسی را در معرض خطر قرار داده است.

 

 

 

او در گزارش خود به دو حوزه مختلف از این کسب و کار اشاره کرده که رولکس در آنها فعالیت دارد: نخست افرادی که ساعت های رنج ۲۵۰۰ تا ۱۱۰۰۰ یورویی را خریداری می کنند و دوم افرادی که گزینه های انتخابی شان در محدوده ۲۳ تا ۳۳ هزار یورویی قرار دارند. این دو بخش روی هم رفته ۸۳ درصد از کل تجارت شرکت رولکس را می سازند.

طبق گفته Squsatrito ساعت های ارزان قیمت رولکس که تقریبا ۴۵ درصد از جمعیت مشتریان آن را با خود همراه نموده اند با خطر پوشیدنی های گران قیمتی نظیر اپل واچ هرمس روبرو هستند.

این تحلیلگر در ادامه اشاره کرده است که پتانسیل های اپل واچ هنوز به صورت کامل به مرحله فعلیت نرسیده اند و آنچنان که انتظار می رود فروش نداشته با این همه، طبق شواهدی که تا به امروز به دست آمده انتظار می رود در آینده نزدیک بخش قابل توجهی از کسب و کار تولیدکنندگان ساعت در سوئیس مورد تهدید این محصول قرار گیرد.

البته Squsatrito تصور نمی کند که آینده بدی در انتظار رولکس و دیگر هم قطارانش باشد با این همه باور دارد که با شدت گرفتن رقابت از ناحیه ساعت های هوشمند این شرکت ها باید تغییرات بزرگی را در کسب و کار خود اعمال نمایند.

برای مثال ممکن است که رولکس دنباله رو شرکت هایی نظیر شنل شود که در زمینه مد فعالیت می کنند و برای جبران زیان های ناشی از ورود پوشیدنی های هوشمند در حوزه های دیگری غیر از محصولات اصلی اش فعالیت نماید.

نوشته شده در دوشنبه 30 بهمن 1396ساعت 15:07 توسط افسانه عبدالهی|

 

به تازگی محققین دانشگاه MIT آمریکا موفق به توسعه اپلیکیشنی برای پوشیدنی های هوشمند شده اند که می تواند احساسات موجود در پس صدای افراد حین انجام مکالمات یا بازگو کردن یک ماجرا را تشخیص دهد.

اپ مذکور در صورتی که روی ساعت های هوشمند و ردیاب های سلامتی نصب شود، توانایی جمع آوری و تحلیل اطلاعات حرکتی، بیولوژیک و صوتی را برای تشخیص احساس فعلی فرد استفاده کننده خواهد داشت. هوش مصنوعی به کار رفته در این نرم افزار امکان آن را دارد که احساسات متفاوت در بخش های مختلف یک مکالمه را از هم تفکیک و به صورت گرافیکی به نمایش بگذارد.

محققین برای اولین بار اپلیکیشن خود را روی دستبند سلامتی «Simband» شرکت سامسونگ نصب کردند و سپس از فرد استفاده کننده خواستند تا با صدای بلند ماجرایی را برای گروهی از شنوندگان تعریف کند. این سیستم هوشمند توانست با دقت بالا و با تاخیر تنها ۵ ثانیه احساس گوینده را در حین تعریف قصه خود تشخیص و نمایش دهد.

بر طبق اعلام سرپرست تیم تحقیقاتی MIT، اپلیکیشن هوشمند آنها علاوه بر تحلیل اطلاعات صوتی و حرکات دست فرد گوینده، دمای بدن و نوسانات ضربان قلب او را نیز رصد می کند و از این طریق می تواند با دقتی در حدود ۸۳ درصد به تشخیص احساس کاربر بپردازد.

دانشمندان قصد دارند در مرحله دوم تحقیقات خود علاوه بر افزایش دقت این نرم افزار، امکان تشخیص طیف متنوع تر و پیچیده تری از احساسات را برای هوش مصنوعی در دست توسعه خود فراهم سازند.

نوشته شده در دوشنبه 30 بهمن 1396ساعت 15:08 توسط افسانه عبدالهی|

 

با در نظر داشتن میزان بالای استفاده از گجت ها در زندگی روزمره، پژوهشگران تلاش دارند که از این دستگاه ها در جهت ارتقای سطح سلامت افراد استفاده نمایند.

در همین راستا جمعی از محققان دانشگاه بوستون مدتی است که روی ساخت محصولات پوشیدنی هوشمند با قابلیت تشخیص علائم جنون و آلزایمر در مراحل ابتدائی کار می کنند.

هدف از این پروژه تحقیقاتی سه ساله آشکارسازی تغییرات فیزیکی اولیه ای است که می توانند در نهایت به شکل گیری این دو بیماری منتهی شوند.

گفتنی است آمار ابتلا به این دو بیماری خصوصا آلزایمر به خاطر پا به سن گذاشتن جمعیت آمریکا مرتبا در حال افزایش است و طبق برآوردهای صورت گرفته انتظار می رود 5.4 میلیون شهروند این کشور به آلزایمر خفیف مبتلا باشند.

اما در این پژوهش، محققان دانشگاه بوستون دستگاه های پوشیدنی دیجیتالی را در اختیار بیش ار 2200 فرد سالخورده قرار دادند و بنا دارند طی یک دوره سه ساله علائمی نظیر تعادل، ضربان قلب، عادت های خواب، کارکردهای یادگیری و شناختی و خطر زمین خوردن این افراد را اندازه گیری نمایند.در اینجا باید اشاره کنیم که طبق گفته محققان خطر ابتلا به آلزایمر با افزایش سن بالا می رود هرچند که این بیماری را نمی توان بخشی از سالخوردگی در نظر گرفت. در هر حال اگر درمانی برای آلزایمر پیدا نشود انتظار می رود که تا سال 2050 میلادی شمار افراد مبتلا به این بیماری در آمریکا سه برابر میزان فعلی اش شود.

در نهایت اما دانشمندان تلاش دارند که تکنولوژی های پوشیدنی سابق را به دستگاه های درون منزل از جمله اکوی آمازون و نست گوگل بیاورند چراکه در این صورت بهتر می فهمند کدام جنبه های زندگی فرد منجر به ابتلای وی به آلزایمر می شود.

نوشته شده در دوشنبه 30 بهمن 1396ساعت 15:02 توسط افسانه عبدالهی|

 

منبعی در ژاپن مدعی شده که شاید از سال آینده میلادی شاهد بهره مندی پوشیدنی های ساخت اپل همچون اپل واچ از نمایشگر جدید «میکرو LED» باشیم.

منبع مذکور در گفتگو با روزنامه «Nikkei» ژاپن گفته که در حال حاضر تنها کمپانی اپل قابلیت استفاده از چنین تکنولوژی پیشتازی را در محصولات خود دارد، گرچه نمایشگرهای میکرو LED تا امروز مقاومت زیادی برای ورود به چرخه تولید انبوه از خود نشان داده اند.

اپل واچ تنها محصولی از کمپانی اپل است که تا امروز از بندهای تکنولوژی LCD خلاص شده و از فناوری جدیدتر OLED بهره می برد، اما این شرکت هنوز به علت قیمت تمام شده بالا و عدم امکان تامین قطعات اولیه به مقدار مورد نیاز نتوانسته آیفون ها به عنوان پرفروش ترین محصولش را به آن مجهز سازد.لازم به یادآوری است که کمپانی کالیفرنیایی در سال ۲۰۱۴ شرکت «LuxVue» را به عنوان مبدع تکنولوژی مورد بحث به مالکیت خود در آورد. ضمن این که دو ماه قبل نیز گزارشی مشابه از جانب یکی از تاسیسات تولید همکار اپل در کشور تایوان به گوش رسیده بود.

به همین دلایل است که هنوز نمی توان در خصوص تاریخ قطعی ورود تکنولوژی میکرو LED به سطح اول بازار اظهار نظر نمود. اما به احتمال فراوان در کنار اپل واچ، عینک واقعیت افزوده اپل نیز از این نوع نمایشگرها برای ارائه بهترین تجربه به کاربران بهره مند شود.

نوشته شده در دوشنبه 30 بهمن 1396ساعت 15:03 توسط افسانه عبدالهی|

 

بنابر گزارش های تازه، کمپانی Jawbone که زمانی به خاطر تولید اسپیکرهای وایرلس و هدفون های بلوتوث شهرت داشت و سپس دست به قماری بزرگ زد و تمام فعالیت هایش را روی پوشیدنی های پایشگر سلامتی متمرکز کرد، وارد پروسه انحلال شده است.

گفته می شود که هم-موسس و مدیر عامل Jawbone، حسین رحمان اخیراً کمپانی جدیدی به نام Jawbone Health Hub تاسیس کرده که روی محصولات و سرویس های سلامت-محور متمرکز خواهد بود. بسیاری از کارمندان سابق Jawbone نیز به رحمان پیوسته اند که حالا به عنوان مدیرعامل شرکت تازه فعالیت می کند و گفته می شود پس از پایان انحلال Jawbone، تمام محصولات و سرویس های فعلی آن در اختیار Jawbone Health Hub قرار می گیرند.

این خبر در حالی منتشر می شود که کمپانی مورد اشاره طی یک سال اخیر، بحران های مالی بزرگی را پشت سر گذاشته؛ این بحران ها به زوال سرویس های مشتریان، کاهش تولیدات و جدایی برخی از کلیدی ترین افراد حاضر در Jawbone منجر گشت و البته، همه این اتفاقات در حالی به وقوع پیوستند که کمپانی مشغول مجادله ای قانونی با فیت بیت نیز بود.

Jawbone شرکتی نبود که همواره با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم کند، اما تغییر مسیر به سمت محصولات پایشگر سلامتی در سال 2011 اشتباهی جبران ناپذیر بود. این کمپانی ابتدا در سال 1999 میلادی شکل گرفت، با نام AliphCom شناخته می شد و به تولید تکنولوژی های صوتی با استانداردهای نظامی می پرداخت.

نوشته شده در دوشنبه 30 بهمن 1396ساعت 15:02 توسط افسانه عبدالهی|

 

براساس اعلام یکی از شرکت هایی که در زمینه بازار تحقیقات انجام می دهد، اپل در بازار پوشیدنی های هوشمند دنیا به جایگاه سوم تنزل کرده و بعد از نام هایی نظیرفیت بیت و شیائومی قرار گرفته که حالا رتبه نخست جهانی را در اختیار دارد.

طبق این گزارش تقاضای جهانی برای پوشیدنی های هوشمند رشد سال به سال ۸ درصدی را در سه ماهه دوم ۲۰۱۷ تجربه کرده و در این بازه، شرکت چینی شیائومی به رتبه نخست جدول صعود کرده است.

از نظر میزان صادرات این گروه از محصولات، شرکت مذکور ظاهرا بیشترین سهم را داشته و توانسته ۳.۵ میلیون عدد از آنها را به فروش برساند. بعد از آن فیت بیت قرار دارد که ۳.۳ میلیون دستگاه صادرات داشته. با این حال شرکت Canalys که انجام این تحقیق را بر عهده داشته در این باره می گوید فروش فیت بیت افتی ۳۴ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می دهد.

 

 

 

اما شاید فصل گذشته اپل ضعیف ترین عملکرد را در این زمینه از خود نشان داده باشد چراکه با استناد به آمارها این کمپانی تنها ۲.۷ میلیون دستگاه اپل واچ را به فروش رسانده. در اینجا باید اشاره نماییم که عمده پوشیدنی های هوشمند فروخته شده از سوی فیت بیت و شیائومی شامل دستبندهای سلامتی می شود.

با این همه Canalys پیش بینی کرده که اپل واچ ۳ بار دیگر جایگاه نخست پرفروش ترین برندها را به اپل باز می گرداند و ابراز امیدواری کرده که اصلی ترین مشخصه شایعه شده برای این گجت یعنی قابلیت برقراری تماس صوتی به شدت با استقبال کاربران روبرو گردد.

این شرکت همچنین پیش بینی کرده که تا پایان سال ۲۰۲۱ تقاضا برای پوشیدنی های هوشمند بهره مند از قابلیت تماس صوتی ۴۰ میلیون دستگاه افزایش خواهد داشت.

نوشته شده در دوشنبه 30 بهمن 1396ساعت 15:03 توسط افسانه عبدالهی|

 

بنابر آمار تازه موسسه IDC، میزان عرضه دیوایس های پوشیدنی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، رشدی 10.3 درصدی نسبت به همین بازه در سال پیش داشته است. در بازه زمانی سه ماهه آوریل تا ژوئن، مجموعاً 26.3 میلیون دستگاه پوشیدنی به بازار عرضه شده است. برای اولین بار، دستگاه های پوشیدنی ساده (که از اپلیکیشن های شخص ثالث را اجرا نمی کنند) با رشد سالانه منفی 9 درصدی، کاهش میزان عرضه را پشت سر گذاشته اند و از طرف دیگر، عرضه ساعت های هوشمند با رشد سالانه 60.9 درصدی مواجه شده است.

طی سه ماهه دوم 2017، شیائومی بزرگ ترین عرضه کننده دیوایس های پوشیدنی بود و 3.5 میلیون دستگاه روانه بازار کرد. بعد از این کمپانی چینی، اپل با فاصله ای اندک در جایگاه دوم قرار دارد و 3.4 میلیون دستگاه عرضه کرده است. اصلی ترین پوشیدنی کمپانی شیائومی، دسبتند پایشگر سلامتی Mi Band است که 20 دلار قیمت دارد. عمر باتری این دستگاه به 20 روز می رسد و ضمناً استاندارد IP67 را نیز دریافت کرده است. در مجموع، با رشد 13.7 درصدی، شیائومی حالا سهمی 13.4 درصدی از بازار پوشیدنی ها دارد.

 

 

 

همانطور که گفتیم، اپل با فاصله بسیار کمی از شیائومی، 3.4 میلیون دستگاه به بازار عرضه کرده و در جایگاه دوم قرار گرفته، اما برای اپل، این موضوع به معنای افزایش 49.7 درصدی عرضه نسبت به عرضه 2.1 میلیون واحدی در سه ماهه دوم 2016 بوده است. اپل حالا 13 درصد از سهم بازار پوشیدنی ها را در اختیار دارد و انتظار می رود با معرفی اپل واچ سری 3 در مراسم روز 12 سپتامبر کمپانی، این مدل تازه به کنار زدن شیائومی از سوی اهالی کوپرتینو کمک کند.

درست بعد از اپل، نام فیت بیت در رده سوم به چشم می خورد. این کمپانی هم دقیقاً مثل اپل 3.4 میلیون دستگاه به بازار فرستاده و با فاصله ای بسیار اندک، 12.9 درصد از بازار پوشیدنی ها را در اختیار گرفته است. سه ماهه دوم سال 2017، بازه زمانی چندان خوبی برای فیت بیت نبوده است و نسبت به عرضه 5.7 میلیون پوشیدنی در سه ماهه دوم 2016، کاهش 40.9 درصدی در عرضه را پشت سر گذاشته است.

گفتنی است که فیت بیت طی چند وقت اخیر، از پوشیدنی های جدیدی از جمله نخستین ساعت هوشمند خود رونمایی کرده است. این تغییر روند، احتمالاً سبب شده فیت بیت تمرکز خود را از دست داده و با شرایط کنونی مواجه شود. در نهایت ناگفته نماند که بعد از این سه کمپانی، نام گارمین (با عرضه 1.4 میلیون دستگاه و سهم 5.4 درصدی) و فسیل (با عرضه 1 میلیونی و سهم 4 درصدی) نیز به چشم می خورد.

نوشته شده در دوشنبه 30 بهمن 1396ساعت 15:04 توسط افسانه عبدالهی|

 

با وجود اینکه نسخه تلفن های هوشمند اندروید اوریو از مرحله بتا خارج شده و کم کم شاهد عرضه آن روی اسمارت فون های مختلف هستیم اما برای ساعت های هوشمند قضیه متفاوت بوده و همچنان ورژن اوریو Android Wear به نسخه نهایی نرسیده است.

حالا تیم پشت این سیستم عامل، بتای جدید اندروید اوریو را برای ساعت های هوشمند منتشر کرده تا مصرف کنندگان با بعضی از ویژگی های جدید آن آشنا شوند. ویژگی هایی که یکی از آن ها را می توانیم توانایی مدیریت کانال های اعلان ها [Notification Channels] بنامیم.

 

برای دریافت بتا جدید Android Wear دو شرط وجود دارد: LG Watch Sport داشته و قبلا هم به عنوان تست کنندگان نسخه بتا ثبت نام کرده باشید.

اکنون می توانید برای بخش هایی که خودتان می خواهید، یک کانال اعلان به وجود آورده و نوتیفیکیشن هایی از آن دریافت کنید. جدا از اینکه قابلیت حذف اعلان بعضی اپلیکیشن های اضافی را هم دارید. ایجاد محدودیت در پس زمینه دومین و آخرین ویژگی مهم بتای اوریو Android Wear به شمار می رود.

اگر باتری ساعت هوشمندتان خیلی برای تان اهمیت دارد، کافیست تغییراتی در پس زمینه ایجاد کنید تا در نهایت ساعت باتری کمتری مصرف کند. متاسفانه بتای اوریو Android Wear فعلا تنها برای ساعت های هوشمند LG Watch Sport انتشار یافته و معلوم نیست چه زمانی شاهد انتشار آن روی بقیه پوشیدنی های اندرویدی هستیم.

نوشته شده در دوشنبه 30 بهمن 1396ساعت 15:06 توسط افسانه عبدالهی|


آخرين مطالب
» <-PostTitle->

Design By : بست بلاگ