رجیستری پایانی برای موبایل‌های طرح چینی

چهارشنبه 2 اسفند 1396
13:25
افسانه عبدالهی

 

طرح رجیستری برند به برند جلو می‌رود اما چه سرنوشتی در انتظار موبایل‌های گمنامی است که با عنوان «موبایل طرح چینی» در بازار به فروش می‌رسند؟ این دستگاه‌ها شباهت زیادی به پرچمداران برندهای مختلف دارند و حالا «امیر اسحاقی»، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل در گفتگو با دیجیاتو خبر می‌دهد که طرح رجیستری احتمالاً پایانی برای این گونه موبایل‌ها در بازار ایران خواهد بود.

امیر اسحاقی معتقد است با پایان کامل طرح رجیستری، کاربران از موبایل‌های با‌کیفیت‌تر و با اصالت برخوردار خواهند بود و درباره سرانجام بازار وسیع موبایل‌های طرح چینی به دیجیاتو می‌گوید:

«اینکه چه سرنوشتی در انتظار بازار موبایل‌های طرح چینی است را باید به دو صورت متصور شد: یا نمایندگانی قانونی برای این دسته از موبایل‌ها در ایران پیدا خواهد شد و آنها را بعد از انجام تست‌های لازمه همچون SAR و... وارد کشور خواهند کرد و یا اینکه به کل جمع آوری خواهد شد.»

وی گلایه خود را نسبت به طولانی شدن فرایند طرح رجیستری بازهم مطرح می‌کندولی فعلا راه چاره‌ای جز کنار آمدن با سیاست‌های موجود نمی‌بیند. دبیر انجمن واردکنندگان موبایل باور دارد که ظرفیت نیاز بازار موبایل همیشه در کشور وجود دارد و مهلتی که سامانه همتا به برندهای جدید مشمول طرح رجیستری می‌دهد، باعث می‌شود تا ضرر چندانی به واردکنندگان و فروشندگان در طول اجرایی شدن فازهای مختلف طرح رجیستری وارد نشود:

«تمامی مدل‌های تلفن همراه موجود ال‌جی در بازار که قاچاق هستند و سهمی حدودا چهل درصدی از کل موبایل‌های این برند را دارند، در طول هفته‌های آتی به طور حتم باز می‌شوند و با سیم‌کارت در سامانه ثبت می‌شوند. این اقدام فروشندگان به نفع کاربران است چرا که تضمین می‌کند خرید آنها در آینده دچار مشکل نخواهد شد.»

 

 

اسحاقی از نگرانی انجمن نسبت به تعدیل نیرو برخی شرکت‌های واردکننده به سبب ضررهایی که در طول این چند ماه دیده‌اند می‌گوید و باور دارد عملی شدن قولی که «حمیدرضا دهقانی‌نیا» به آنها داده می‌تواند از این امر جلوگیری کند:

«سیاست‌های شرکت‌های واردکننده بر اساس این نوشته شده که تا پایان سال تمامی برندها اعم از برندهای مطرح و کمتر شناخته شده مشمول طرح رجیستری خواهند شد. این قولی است که انجمن از ستاد مبارزه قاچاق کالا و ارز گرفته و بر همین اساس اقداماتی نیز برای تامین مورد نیاز بازار موبایل صورت گرفته است. ما تا پیش از عید احتمالا عرصه پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گلکسی S9 در ایران را خواهیم داشت و اهمیت قرار گرفتن این برند در زیر طرح رجیستری به این سبب دوچندان خواهد بود.»

 

برندهای طرح رجیستری
 

 

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل اطلاع‌رسانی کامل رسانه‌ای را یکی از عوامل تاخیر در اجرای طرح رجیستری متصور می‌شود و می‌گوید که مسئولین قصد دارند تا بتوانند به وسیله تمامی رسانه‌های موجود هشدارهای لازم را به کاربران بدهند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.

اسحاقی معتقد است که سرنوشت طرح رجیستری در نهایت به نفع بازار خواهد بود و تمامی اتفاقاتی که تاکنون در این باره رخ داده مقدماتی بوده که باید برای به سرانجام رساندن این طرح اصناف و کاربران مختلف با آن مواجه می‌شدند.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

ال جی فعالیت های خود در بازار موبایل چین را متوقف می کند

چهارشنبه 2 اسفند 1396
13:25
افسانه عبدالهی

 

کمپانی ال جی در سال های اخیر در بازار پر رونق چین حضور موفقی نداشته و حالا رسانه های محلی مدعی شده اند ضررهای متوالی در بازار چین کمپانی کره ای را متقاعد کرده فعالیت های کسب و کار موبایل خود در این کشور را متوقف کند.

ال جی از اواسط سال 2016 و پس از معرفی G5 SE گوشی جدیدی را در چین رونمایی نکرده با این حال برخی محصولات خاص را از طریق نمایندگی های رسمی در این کشور به فروش می رساند. حالا اما گزارش های جدید حاکی از این است که در هفته های آتی تمام فعالیت های خود را در بزرگترین کشور آسیای شرقی متوقف می کند.

ظاهرا دلیل اصلی این تصمیم حضور قدرتمند برندهای نو ظهور چینی از قبیل اوپو، ویوو، هوآوی، شیائومی بوده که سهم ال جی را به زیر یک درصد رسانده اند.

ال جی
 

 

از سوی دیگر مناقشات سیاسی بین سئول و پکن فعالیت بسیاری از کمپانی های کره ای در این کشور تحت تاثیر قرار داده، با این حال دیگر  زیرمجموعه های ال جی کماکان به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

چالش های ال جی در حوزه کسب و کار موبایل به چین محدود نمی شود و در سال های اخیر به صورت کلی با مشکل مواجه شده به گونه ای که از  2015 تا کنون بیش از 1 میلیارد دلار زیان به بار آورده است، این در حالی است که دیگر بخش های ال جی عملکرد بسیار موفقی داشته اند.

تلاش های مسئولان این کمپانی برای احیای بخش تلفن های هوشمند نتایجی در بر نداشته و  بخش موبایل در سه ماهه پاییز  200 میلیون دلار به این مجموعه خسارت زده است. همین مسائل باعث شده ال جی در سیاست های بخش اسمارت فون خود تجدید نظر کند و تعطیلی واحدهای مستقر در چین نیز در همین راستا قرار دارد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

خواننده آمریکایی با استفاده از کیف های مخصوص، موبایل تماشگران را غیرفعال کرد

چهارشنبه 2 اسفند 1396
13:24
افسانه عبدالهی

 

«جک وایت»، خواننده و آهنگساز مشهور آمریکایی که همیشه طرفدارانش را به خاطر استفاده از موبایل در کنسرت ها سرزنش می کرد حالا یک گام فراتر از این برداشته است.

او که از درخواست کردن برای عدم استفاده از تلفن همراه حین اجرا خسته شده این بار از تماشگران خواست تلفن هایشان را درون کیف های Yondr قرار دهند که امکان باز کردن آن تنها در نقاط خاصی از محل کنسرت وجود داشت.

این گروه موسیقی چند روز قبل در بیانیه ای اعلام کرد که با استفاده از این کیف ها احتمال تصویربرداری، فیلمبرداری و حتی صدابرداری از مراسم وجود نخوهد داشت:

این روش به شما اجازه می دهد برای لحظاتی از موبایل خود فاصله گرفته و از اجرای زنده موسیقی و تلاش ما برای جلب رضایتتان لذت ببرید.

کیف کوچک Yondr که از جنس نئوپرن ساخته شده تاز مانی که روی پد مخصوص قرار داده نشده باز نمی شود. بدین ترتیب نیازی نیست که افراد حاضر در مراسم موبایل های خود را تحویل دهند.

YONDR
 

«گراهام دوگنی»، موسس Yondr معتقد است که استفاده مداوم از موبایل روی سیستم عصبی، الگوی تفکر و تعاملات اجتماعی اثر گذار است و به همین خاطر اختراع خود را وسیله ای مفید و کاربردی می داند.

 

افراد بسیاری دیگری در رویدادهای خود از این وسیله استفاده کرده اند که از این میان می توان به «سرنا ویلیامز» تنیسور سرشناس آمریکایی، هنرمندانی مانند «آلیشا کیز»، The Lumineers و کمدین هایی از قبیل «دیو چپل» و «کریس راک» اشاره کرد.

برای مثال سرنا ویلیامز که چند روز پیش با کارآفرینی به نام «الکسیس اوهانیان»، ازدواج کرد برای جلوگیری از انتشار تصاویر عروسی‌ اش توسط مهمانان از تکنولوژی Yondr استفاده کرد.

بسیاری از تصاویر و ویدئوهای مربوط به چنین رویدادهایی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند و وایت از طرفدارانش خواسته برای به اشتراک گذاری این تصاویر از پست های اکانت رسمی این گروه استفاده کنند.

وایت در ماه های آینده قرار است کنسرت هایی را در اروپا روی صحنه ببرد و هنوز مشخص نیست که در این رویدادها نیز رویکرد مشابهی را در پیش خواهد گرفت یا خیر.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

مشخصات منتسب به موبایل نوکیا 7 پلاس منتشر شد؛ دوربین دوگانه و اسنپدراگون 660

چهارشنبه 2 اسفند 1396
13:23
افسانه عبدالهی

کمپانی فنلاندی HMD Global پیش از این اعلام کرده بود که برای رویداد کنگره جهانی پیش رو (MWC 2018) که در اسفند سال جاری برگزار می شود، قصد رونمایی از محصول شگفت انگیزی را دارد. انتظار می رود در این رویداد مدل بهینه شده ای از موبایل میان رده نوکیا 7 معرفی شود؛ موبایلی که حالا اطلاعاتی از مشخصاتی منتسب به آن با نام احتمالی نوکیا 7 پلاس به بیرون درز کرده است.

از آنجایی که در اکتبر سال 2017 نوکیا 7 تنها برای بازار چین معرفی شده بود، انتظار می رود نسخه بین المللی که قرار است معرفی شود نوکیا 7 پلاس باشد. بر اساس اطلاعاتی که به تازگی از منابع چینی منتشر شده این موبایل از دوربین اصلی دوگانه با رزولوشن 12 و 13 مگاپیکسلی (با زوم اپتیکال 2 برابری) و لنز ساخت شرکت معتبر کارل زایس بهره می برد.

همچنین 4 گیکابایت رم به همراه 64 گیگابایت حافظه داخلی برای آن در نظر گرفته شده و به نظر می رسد تنها بخشی از آن که توانایی رقابت با تلفن های هوشمند پرچمدار را ندارد، چیپست اسنپدراگون 660 باشد که البته برای یک میان رده بسیار خوب است.

 

نوکیا 7 پلاس
 

 

دوربین جلویی از لنزی بهره می برد که توسط کارل زایس ساخته شده و رزولوشنی 16 مگاپیکسلی دارد. نمایشگر این موبایل نیز 6 اینچی با نسبت 18 به 9 و با رزولوشن 2160 در 1080 است و شیشه گوریلا گلس برای محافظت از آن در نظر گرفته شده. همچنین درگاه USB-C با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع برای آن در نظر گرفته شده است.

بنا بر این اطلاعات قرار است نوکیا 7 پلاس با اندروید 8.0 به بازار عرضه شود. البته در نهایت اطلاعاتی که از این منبع چینی به دست آمده کاملاً مورد تأیید نیست (البته رد هم نشده). احتمالاً در روزهای آتی تا پیش از معرفی نوکیا 7 پلاس، اطلاعات بیشتری از آن منتشر شود.

رویداد HMD Global که این کمپانی آن را شگفت انگیز خوانده قرار است در 6 اسفند ماه دقیقاً یک روز پیش از شروع رسمی رویداد کنگره جهانی موبایل 2018 در بارسلون اسپانیا برگزار شود.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

سامسونگ به جای ساخت ربات ها، روی پوشیدنی های حوزه سلامت متمرکز می شود

دوشنبه 30 بهمن 1396
15:00
افسانه عبدالهی

 

بسیاری از رقبای سامسونگ در حال تمرکز روی ساخت ربات ها برای مشتریان و کسب و کار ها هستند. ال جی تعدادی از این ربات ها را در CES 2017 طی هفته گذشته به نمایش گذشت اما به نظر می رسد که سامسونگ نقشه دیگری دارد.

این غول کره ای اعلام داشت که به جای ساخت ربات ها و رقابت با شرکت های دیگر، دستگاه های پوشیدنی در حوزه سلامت را توسعه خواهد داد. باور بر این است که دستگاه های پوشیدنی حوزه سلامت از نرم افزارهای هوش مصنوعی بهره موثرتری خواهند برد و در بازار سود بیشتری خواهند داشت.

این تصمیم دقیقا پس از CES 2017 گرفته شده، جایی که مطمئن شد تکنولوژی ربات ها هنوز نابالغ است و جای کار بسیاری دارد. سخنگوی ارشد سامسونگ با تایید نقش موثر ربات ها گفته که ما ترجیح می دهیم فعلا به مسئله ای بپردازیم که سود بیشتری عایدمان می کند.

البته این بدان معنا نیست که سامسونگ می خواهد فضای رباتیک را ترک کند. آن ها همچنان به ساخت ربات برای اتوماسیون کارخانه ها ادامه خواهند داد اما فعلا قرار نیست پا را فراتر بگذارند و ربات هایی با ظاهر جذاب برای استفاده خانگی معرفی کنند.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

رولکس و تهدید تازه ای به نام پوشیدنی های هوشمند

دوشنبه 30 بهمن 1396
15:07
افسانه عبدالهی

 

سال ۱۹۶۹ میلادی آغازگر انقلابی در صنعت ساعت دنیا محسوب می شود. در این سال کمپانی ساعت ساز ژاپنی به نام سیکو محصول تازه ای تحت عنوان Quartz-Astron 35Q را معرفی کرد که در واقع نخستین ساعت بهره مند از ارتعاش سنج الکتریکی بود و از کریستال کوارتز برای تنظیم شدن استفاده می کرد.

تا پیش از این دوران، ساعت سازهای سوئیسی بودند که در این صنعت پادشاهی می کردند. در سال ۱۹۷۰ میلادی بالغ بر ۱۵۰۰ شرکت سوئیسی در این حوزه فعالیت می کردند اما اندکی بعد از ارائه Quartz-Astron 35Q توسط سیکو شمار آنها به حدود ۶۰۰ مورد رسید.

در نهایت هم با افزایش محبوبیت ساعت های کوارتز، شرکت های سوئیسی به بازار محصولات لوکس روی آوردند.

حالا ظاهرا کسب و کار این شرکت ها در معرض خطر قرار دارد و براساس اعلام Andrea Squsatrito موسس شرکت تحلیل بازار RE که دفتر اصلی اش هم در میلان ایتالیا قرار دارد تکنولوژی های جدید بار دیگر رقابت میان ساعت سازان سويسی را داغ کرده اند.

با در نظر داشتن همین مساله Squsatrito اخیرا گزارشی تخت عنوان «رولکس: صنعتی در معرض تهدید» منتشر کرده و در آن به برشماری تهدیدات تازه ای پرداخته که به واسطه ظهور ساعت های هوشمند برندهای ساعت سوئیسی را در معرض خطر قرار داده است.

 

 

 

او در گزارش خود به دو حوزه مختلف از این کسب و کار اشاره کرده که رولکس در آنها فعالیت دارد: نخست افرادی که ساعت های رنج ۲۵۰۰ تا ۱۱۰۰۰ یورویی را خریداری می کنند و دوم افرادی که گزینه های انتخابی شان در محدوده ۲۳ تا ۳۳ هزار یورویی قرار دارند. این دو بخش روی هم رفته ۸۳ درصد از کل تجارت شرکت رولکس را می سازند.

طبق گفته Squsatrito ساعت های ارزان قیمت رولکس که تقریبا ۴۵ درصد از جمعیت مشتریان آن را با خود همراه نموده اند با خطر پوشیدنی های گران قیمتی نظیر اپل واچ هرمس روبرو هستند.

این تحلیلگر در ادامه اشاره کرده است که پتانسیل های اپل واچ هنوز به صورت کامل به مرحله فعلیت نرسیده اند و آنچنان که انتظار می رود فروش نداشته با این همه، طبق شواهدی که تا به امروز به دست آمده انتظار می رود در آینده نزدیک بخش قابل توجهی از کسب و کار تولیدکنندگان ساعت در سوئیس مورد تهدید این محصول قرار گیرد.

البته Squsatrito تصور نمی کند که آینده بدی در انتظار رولکس و دیگر هم قطارانش باشد با این همه باور دارد که با شدت گرفتن رقابت از ناحیه ساعت های هوشمند این شرکت ها باید تغییرات بزرگی را در کسب و کار خود اعمال نمایند.

برای مثال ممکن است که رولکس دنباله رو شرکت هایی نظیر شنل شود که در زمینه مد فعالیت می کنند و برای جبران زیان های ناشی از ورود پوشیدنی های هوشمند در حوزه های دیگری غیر از محصولات اصلی اش فعالیت نماید.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

توسعه اپلیکیشن تشخیص احساسات برای پوشیدنی های هوشمند

دوشنبه 30 بهمن 1396
15:08
افسانه عبدالهی

 

به تازگی محققین دانشگاه MIT آمریکا موفق به توسعه اپلیکیشنی برای پوشیدنی های هوشمند شده اند که می تواند احساسات موجود در پس صدای افراد حین انجام مکالمات یا بازگو کردن یک ماجرا را تشخیص دهد.

اپ مذکور در صورتی که روی ساعت های هوشمند و ردیاب های سلامتی نصب شود، توانایی جمع آوری و تحلیل اطلاعات حرکتی، بیولوژیک و صوتی را برای تشخیص احساس فعلی فرد استفاده کننده خواهد داشت. هوش مصنوعی به کار رفته در این نرم افزار امکان آن را دارد که احساسات متفاوت در بخش های مختلف یک مکالمه را از هم تفکیک و به صورت گرافیکی به نمایش بگذارد.

محققین برای اولین بار اپلیکیشن خود را روی دستبند سلامتی «Simband» شرکت سامسونگ نصب کردند و سپس از فرد استفاده کننده خواستند تا با صدای بلند ماجرایی را برای گروهی از شنوندگان تعریف کند. این سیستم هوشمند توانست با دقت بالا و با تاخیر تنها ۵ ثانیه احساس گوینده را در حین تعریف قصه خود تشخیص و نمایش دهد.

بر طبق اعلام سرپرست تیم تحقیقاتی MIT، اپلیکیشن هوشمند آنها علاوه بر تحلیل اطلاعات صوتی و حرکات دست فرد گوینده، دمای بدن و نوسانات ضربان قلب او را نیز رصد می کند و از این طریق می تواند با دقتی در حدود ۸۳ درصد به تشخیص احساس کاربر بپردازد.

دانشمندان قصد دارند در مرحله دوم تحقیقات خود علاوه بر افزایش دقت این نرم افزار، امکان تشخیص طیف متنوع تر و پیچیده تری از احساسات را برای هوش مصنوعی در دست توسعه خود فراهم سازند.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

پژوهشگران برای تشخیص آلزایمر از پوشیدنی های هوشمند بهره می گیرند

دوشنبه 30 بهمن 1396
15:02
افسانه عبدالهی

 

با در نظر داشتن میزان بالای استفاده از گجت ها در زندگی روزمره، پژوهشگران تلاش دارند که از این دستگاه ها در جهت ارتقای سطح سلامت افراد استفاده نمایند.

در همین راستا جمعی از محققان دانشگاه بوستون مدتی است که روی ساخت محصولات پوشیدنی هوشمند با قابلیت تشخیص علائم جنون و آلزایمر در مراحل ابتدائی کار می کنند.

هدف از این پروژه تحقیقاتی سه ساله آشکارسازی تغییرات فیزیکی اولیه ای است که می توانند در نهایت به شکل گیری این دو بیماری منتهی شوند.

گفتنی است آمار ابتلا به این دو بیماری خصوصا آلزایمر به خاطر پا به سن گذاشتن جمعیت آمریکا مرتبا در حال افزایش است و طبق برآوردهای صورت گرفته انتظار می رود 5.4 میلیون شهروند این کشور به آلزایمر خفیف مبتلا باشند.

اما در این پژوهش، محققان دانشگاه بوستون دستگاه های پوشیدنی دیجیتالی را در اختیار بیش ار 2200 فرد سالخورده قرار دادند و بنا دارند طی یک دوره سه ساله علائمی نظیر تعادل، ضربان قلب، عادت های خواب، کارکردهای یادگیری و شناختی و خطر زمین خوردن این افراد را اندازه گیری نمایند.در اینجا باید اشاره کنیم که طبق گفته محققان خطر ابتلا به آلزایمر با افزایش سن بالا می رود هرچند که این بیماری را نمی توان بخشی از سالخوردگی در نظر گرفت. در هر حال اگر درمانی برای آلزایمر پیدا نشود انتظار می رود که تا سال 2050 میلادی شمار افراد مبتلا به این بیماری در آمریکا سه برابر میزان فعلی اش شود.

در نهایت اما دانشمندان تلاش دارند که تکنولوژی های پوشیدنی سابق را به دستگاه های درون منزل از جمله اکوی آمازون و نست گوگل بیاورند چراکه در این صورت بهتر می فهمند کدام جنبه های زندگی فرد منجر به ابتلای وی به آلزایمر می شود.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

شاید از سال آینده شاهد بهره گیری از میکرو LED در پوشیدنی های ساخت اپل باشیم

دوشنبه 30 بهمن 1396
15:03
افسانه عبدالهی

 

منبعی در ژاپن مدعی شده که شاید از سال آینده میلادی شاهد بهره مندی پوشیدنی های ساخت اپل همچون اپل واچ از نمایشگر جدید «میکرو LED» باشیم.

منبع مذکور در گفتگو با روزنامه «Nikkei» ژاپن گفته که در حال حاضر تنها کمپانی اپل قابلیت استفاده از چنین تکنولوژی پیشتازی را در محصولات خود دارد، گرچه نمایشگرهای میکرو LED تا امروز مقاومت زیادی برای ورود به چرخه تولید انبوه از خود نشان داده اند.

اپل واچ تنها محصولی از کمپانی اپل است که تا امروز از بندهای تکنولوژی LCD خلاص شده و از فناوری جدیدتر OLED بهره می برد، اما این شرکت هنوز به علت قیمت تمام شده بالا و عدم امکان تامین قطعات اولیه به مقدار مورد نیاز نتوانسته آیفون ها به عنوان پرفروش ترین محصولش را به آن مجهز سازد.لازم به یادآوری است که کمپانی کالیفرنیایی در سال ۲۰۱۴ شرکت «LuxVue» را به عنوان مبدع تکنولوژی مورد بحث به مالکیت خود در آورد. ضمن این که دو ماه قبل نیز گزارشی مشابه از جانب یکی از تاسیسات تولید همکار اپل در کشور تایوان به گوش رسیده بود.

به همین دلایل است که هنوز نمی توان در خصوص تاریخ قطعی ورود تکنولوژی میکرو LED به سطح اول بازار اظهار نظر نمود. اما به احتمال فراوان در کنار اپل واچ، عینک واقعیت افزوده اپل نیز از این نوع نمایشگرها برای ارائه بهترین تجربه به کاربران بهره مند شود.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

کمپانی Jawbone، سازنده پوشیدنی های پایشگر سلامتی برای همیشه منحل می شود

دوشنبه 30 بهمن 1396
15:02
افسانه عبدالهی

 

بنابر گزارش های تازه، کمپانی Jawbone که زمانی به خاطر تولید اسپیکرهای وایرلس و هدفون های بلوتوث شهرت داشت و سپس دست به قماری بزرگ زد و تمام فعالیت هایش را روی پوشیدنی های پایشگر سلامتی متمرکز کرد، وارد پروسه انحلال شده است.

گفته می شود که هم-موسس و مدیر عامل Jawbone، حسین رحمان اخیراً کمپانی جدیدی به نام Jawbone Health Hub تاسیس کرده که روی محصولات و سرویس های سلامت-محور متمرکز خواهد بود. بسیاری از کارمندان سابق Jawbone نیز به رحمان پیوسته اند که حالا به عنوان مدیرعامل شرکت تازه فعالیت می کند و گفته می شود پس از پایان انحلال Jawbone، تمام محصولات و سرویس های فعلی آن در اختیار Jawbone Health Hub قرار می گیرند.

این خبر در حالی منتشر می شود که کمپانی مورد اشاره طی یک سال اخیر، بحران های مالی بزرگی را پشت سر گذاشته؛ این بحران ها به زوال سرویس های مشتریان، کاهش تولیدات و جدایی برخی از کلیدی ترین افراد حاضر در Jawbone منجر گشت و البته، همه این اتفاقات در حالی به وقوع پیوستند که کمپانی مشغول مجادله ای قانونی با فیت بیت نیز بود.

Jawbone شرکتی نبود که همواره با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم کند، اما تغییر مسیر به سمت محصولات پایشگر سلامتی در سال 2011 اشتباهی جبران ناپذیر بود. این کمپانی ابتدا در سال 1999 میلادی شکل گرفت، با نام AliphCom شناخته می شد و به تولید تکنولوژی های صوتی با استانداردهای نظامی می پرداخت.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به عمومی است. || طراح قالب bestblog.ir